8 кроків: Від задуму до успішного бренду

Катерина Бойко про філософію «блакитного океану», пошуки себе та брендові цінності

22.11.2016

Розробляючи стратегію розвитку власної справи, слід враховувати не лише бюджет, людські ресурси, можливості інтернет-технологій. Необхідно нести певні цінності та ідеї для того, щоб подобатися іншим та зацікавити споживачів. Основними принципами успішної бізнес-філософії ділиться власниця бренду Balcony Garment Катерина Бойко.

Принцип №1: Знайдіть себе

За освітою я політолог, закінчила Києво-Могилянску академію, але у цій професії я себе ніколи не бачила. Звичайно, я рада, що отримала гарну гуманітарну освіту саме в цьому університеті, але жодного дня за фахом не працювала. Деякий час я працювала у рекламному агентстві, але не можу сказати, що то була моя основна робота. Скоріше, це були пошуки себе. Мені просто була цікава та сфера діяльності. Також я працювала у проекті, де було налаштовано виробництво власного одягу та його продаж в офлайн-магазинах. І, звичайно, цей досвід трохи допоміг мені згодом, коли я вирішила займатися власною справою.

Принцип №2: Оберіть стратегію просування бренду

Ми рекламуємо свій інтернет-магазин у Google, але найбільшу увагу ми приділяємо соцмережам, бо український бізнес дуже від них залежить, як на мій погляд. Багато уваги ми приділяємо візуальній частині – у нас навіть є Instagram-фотограф, який щодня робить фото та пости для цієї мережі. Обов’язковими є зйомки look book та каталогів, на це ми витрачаємо час, ресурси та енергію, бо це той інструмент, який має заохотити клієнтів купувати. Таким чином ми просуваємось на ринку.

Принцип №3: Застосуйте стратегію «блакитного океану»

Шити платтячка чи світшоти – не цікаво, бо це шили та шиють усі. Є така книга «Стратегія блакитного океану», так от згідно філософії, що там описана, виробництво домашнього одягу нагадувало блакитний океан, чистий, прозорий, живий. Він дає вам багато простору для творчості. Тобто це середовище, у якому ви можете творити, що забажаєте. А шити сукні – це означало б занурення до так званого  «червоного океану», де все кишить сукнями, й пробитися крізь них ще й зі своїми виробами майже неможливо. Отже, я обрала стратегію «блакитного океану». Цей філософський підтекст для мене є дуже важливим.

Принцип №4: Окресліть свої цінності

Домашній одяг, на мою думку, найважливіший з усіх видів одягу. Тому що дім – дуже важливе місце для кожної людини, це її власний простір, де вона проводить багато часу, де вона не грає ніякі ролі, де нема пафосу чи показухи. Вдома важливо створити позитивну атмосферу, тому неприпустимо ходити у витягнутих штанях та старих футболках. Наша місія – зламати цей стереотип, бо де, як не вдома, ми маємо бути охайними та гарними? Тому ми намагаємося привити культуру носіння домашнього одягу.

15152943_1356679981017686_2111157198_o

Я б не порівнювала нас із фешн-дизайнерами чи мережевими марками, бо наш бренд не про це. Наші цінності – це затишок у рідній оселі, міцне родинне коло, теплі сімейні стосунки. Ми – не про тренди, ми — про вічні цінності. Звичайно, ми робимо сучасний одяг, але вважаємо за необхідне просто тримати руку на пульсі. Так, у нас в колекції є одяг модного м’ятного кольору, але в той самий час є одяг у клітинку – принт, що ніколи з моди не вийде, хоч трендовий він, хоч ні. Для нас головне, щоб одяг був комфортний.

Принцип №5: Делегуйте обов’язки

Тут варто сказати про певну еволюцію… Чотири роки тому я займалася буквально всім – від розробки дизайну і до продажів. Я мала опанувати графічні редактори, вивчити ринок, закінчити курси моделювання одягу, прийняти участь у розробці сайту та налагодити його роботу, сама пакувала та відправляла замовлення, переписувалася із клієнтами тощо. Єдине, чого я не робила, — не шила, бо не вміла і не вмію досі. Але зараз все інакше, і я сама дивуюся цьому! Я можу делегувати повноваження своїм колегам. Я довіряю їм, бо вони професіонали й багато в чому кращі за мене, і тому вже нема потреби все та всіх контролювати. Вся робота йде в активному діалозі зі мною, але моя парафія – розвиток бренду.

15146626_1356675544351463_884067718_o

Зараз команда складається із 20 людей, 10 з яких працюють на виробництві. Інші 10 – це дизайнер одягу, графічний дизайнер, піар-менеджер, співробітники інтернет-магазину, що приймають замовлення, маркетинг-менеджер, програміст, логіст-адміністратор, продавці-консультанти фірмового магазину тощо.

Принцип №6: Робіть споживачеві вигідні пропозиції

Чотири роки тому ще не було такого попиту на made in Ukraine, зрідка проводилися маркети, але мені хотілося створити щось незвичне, щось нове. Ресурсів мені вистачило на закупку тканин. Дизайн логотипу безкоштовно розробила подруга. Також мені дуже пощастило із партнерами, які відшивали одяг, бо ми домовились про відстрочку платежу.

15152851_1356681987684152_1521086454_o

Вийшло так, що я ніби зробила пропозицію споживачеві, тим самим викликала попит. У мене не було клієнтів, я не знала, чого потребує ринок, тому перші колекції створювала, покладаючись на свій смак. Ті моделі дуже відрізняються від того, що ми робимо зараз. Зараз ми орієнтуємось на смаки клієнтів.

Принцип №7: Виходьте за рамки

Я дуже багато купую бізнес-книг і зараз з-поміж інших видів літератури читаю виключно такі книги. Мій чоловік також підприємець, і ми таким чином формуємо свою власну домашню бібліотеку. При цьому я майже не читаю спеціалізовану фешн-літературу. Завжди намагаюся навпаки відійти від всього того, що пов’язане з одягом. Цим займаються професіонали, інші члени моєї команди – дизайнер, закрійник і т.д. Я ж розвиваю себе у сфері піару, сервісу, розвитку компанії. Зараз у столі нашого шоу-руму лежить книга Тоні Шея «Доставляючи щастя», у якій йдеться про те, як організувати класний сервіс для клієнтів. Цю книгу я прочитала вже давно і передала читати дівчатам-колегам, які працюють з клієнтами. Крім книжок, я люблю відвідувати лекції, семінари, майстер-класи щодо розвитку бізнесу. Це дає мені змогу відійти від рутини і подивитися збоку на свою справу.

Принцип №8: Дійте стратегічно

Ми розуміли, що продавати одяг через інтернет дуже зручно, але клієнти не мали змоги його приміряти, торкнутися, роздивитися як слід. Тому ми вирішили відкрити власний магазин – це великий крок для нашої компанії, бо ми відразу поставили собі високу планку. А це дуже мотивує розвиватися. Наступним нашим кроком, я думаю, буде відкриття власного магазину у торговому центрі.

Фото з архіву Катерини Бойко

— Читайте также: Алена Кучинская о работе в отельном бизнесе