Cruelty-free: 10 брендів етичної косметики

Декоративна та доглядова

25.07.2018

Що об’єднує собак, кроликів, щурів, хом’ячків і жаб? Всі вони щоденно стають жертвами тестування косметики та засобів побутової хімії. Наразі в світі близько 80% всіх косметичних товарів тестується на тваринах – продукцію наносять на очі, вводять у шлунок, втирають у порізи на шкірі й не тільки. Альтернатива цьому є — тести в пробірках чи методи вирощування штучної шкіри, — проте вони коштують в рази дорожче. Не зважаючи на те, що в Україні ці методи також доступні, тести на тваринах і досі не заборонені законом. Редакція WoMo відібрала десять українських і світових косметичних брендів, які у свої роботі використовують принципи етичного ставлення до навколишнього середовища.

Inglot

Відомий на українському ринку польський бренд косметики Inglot існує вже понад три десятиліття. Два роки тому в компанії заявили, що не тестують свої продукти на тваринах, і не використовують на виробництві неетичні матеріали.

Бренд входить до «білого списку» PETA (організації, що веде боротьбу за права тварин), і маркується логотипом з білим кроликом як «cruelty-free». Inglot знаний своєю декоративною продукцією, самі лише помади доступні у майже двохстах відтінках, та віднедавна в компанії з’явилася лінійка догляду за шкірою Inglot Lab, в якій можна знайти олії, сироватки та креми для обличчя.

e.l.f

«Єдине, що ми любимо більше за б’юті-продукти, це наших пухнастих друзів», ‒ стверджують в американській компанії e.l.f Cosmetics. Майже 15 років вона випускає декоративну та доглядову косметику в демократичному сегменті. Серед бестселерів e.l.f Cosmetics: тональна основа без олії, палетка матових тіней, HD-пудри, різнокольорові скраби для губ та рідкі матові помади в десяти відтінках.

В компанії підкреслюють – жоден продукт не тестується на тваринах. e.l.f Cosmetics мають ліцензію PETA, а в липні проводять місяць «cruelty-free», протягом якого 10% від продажу обраних товарів йдуть на підтримку благодійних ініціатив, які захищають тварин.

NYX

Майже 20 років тому американка Тоні Ко заснувала компанію NYX Cosmetics. Сьогодні її продукцію можна придбати в 70 країнах світу, й Україна не виключення. Бренд назвали на честь давньогрецької богині ночі Нікс, однак косметику зовсім не можна назвати похмурою – NYX відомий помадами та підводками для очей всіх можливих кольорів.

Тож, якщо хочеться намалювати губи зеленим чи блакитним, а ще й присипати брови блискітками, ‒ це саме той варіант. 2014-го року Тоні Ко продала свій бренд косметичному мастодонту L’Oreal. І хоча ця компанія з понад столітньою історією не вибирається з блеклистів через неетичне ставлення до тварин, NYX все ж має сертифікат PETA.

Urban Decay

«Жіночний, небезпечний й веселий», ‒ так позиціонує себе на косметичному ринку американський бренд Urban Decay. Його прихильники називають себе залежними від мейкапу, а в компанії стверджують, що косметика – це, передусім, про самовираження і аж ніяк не про маскування «недоліків».

Серед найбільш популярних продуктів компанії – палетки нюдових тіней NAKED, рідкі підводки для очей з ефектом металіку, ілюмінайзери та спрей для фіксації макіяжу з 16-годинним ефектом дії. Як і у випадку з NYX Cosmetics, Urban Decay є дочірньою компанією L’Oreal. Проте на сайт бренду можна побачити логотип з білим кроликом, а з-поміж продуктів бренду є багато позицій з веганським складом.

Dushka

Український косметичний бренд Dushka базується в Одесі та став відомий завдяки натуральним продуктам створеним вручну. Команда випускає переважно товари для догляду за волоссям, обличчям і тілом, проте на сайті бренду можна знайти і мінеральні рум’яна та пудру. Скраб-жвачка із ароматом конфеті чи печива, ментоловий гель для душу, пінка для тіла із запахом карамелі, гранату та ананасу, ‒ все це можна знайти на сайті одеситів.

Про свою продукцію кажуть: пахне так, що хочеться з’їсти. А ще Dushka виступає проти тестування косметики на тваринах. Однак віджартовуються, що перед тим, як випускати нові продукти обов’язково перевіряють їх на собі.

Benton

Корейска марка Benton знана в Україні та світі завдяки своїй продукції з догляду за шкірою обличчя: від масок з екстрактом алое та сироваток з маслом какао до кремів з бджолиною отрутою. Бренд отримав свою назву через історію Бенджаміна Баттона, літературного та кіногероя, який протягом життя ставав тільки молодшим, тоді як його кохана Дейзі навпаки старішала.

Тож в компанії звернулися до створення продуктів, яка допоможе зберегти молодість шкіри завдяки натуральним інгредієнтам. Компанія має «cruelty-free» ліцензію від PETA, а 2013 року також отримала сертифікат Ecocert, який гарантує якість натуральної та органічної косметики.

Weleda

Компанія з майже віковою історією називає своїм головним принципом еколологічну раціональність. На сьогодні продукція німецького бренду Weleda представлена у понад 50 країнах на п’яти континентах. Це натуральна й органічна косметика: креми для тіла й обличчя, бальзами для губ, шампуні й масла для волосся, дитяча серія та лінійка по догляду за шкірою вагітних, ‒ асортимент компанії налічує понад сотню позицій.

«78% сировини ми отримуємо з сертифікованих органічних і біодинамічних господарств або з контрольованих місць природного зростання», ‒ підкреслюють у Weleda.

LUSH

LUSH є найбільш відомим у світі косметичним брендом із активною позицією щодо етичного поводження з тваринами. Компанія встановила політику «Ні випробуванням на тваринах» ще 1991 року, і сьогодні співпрацює з міжнародною організацією The Human Society International.

В торговельних центрах магазини LUSH можна одразу впізнати по різнокольоровим вітринам – основним продуктом бренду є мило всіх можливих форм і ароматів, серед продукції компанії також бомбочки та піни для ванни, гелі для душу, скраби, креми та масла для тіла, шампуні, парфуми та лінійка декоративної косметики. Компанія використовує тільки органічні інгредієнти, зокрема, цілющі трави, фрукти, квіти та ефірні олії, однак чверть виробів мають деякі тваринні компоненти, як-то віск і мед.

Planta

Вже 7 років заснований у Дніпрі бренд Planta випускає натуральні й екологічні засоби гігієни, косметики та побутової хімії. Своїм основним принципом команда бренду називає етичне ставлення до всього живого. Саме тому у виготовленні продукції Planta використовує тільки рослинну та мінеральну сировину без тваринних жирів і компонентів нафти.

Серед товарів бренду можна знайти різноманітні мила, шампуні та бальзами для губ, а також ефірні масла та засоби для миття посуду та прання. Упаковку Plantа виготовляють із вторинної сировини чи матеріалів, які підлягають переробці.

GUAM

Італійська марка GUAM успішно існує на ринку косметики понад 30 років, у тому числі й в Україні. В основі продукції бренду – суміш кількох видів водоростей. GUAM випускає засоби догляду за тілом, обличчям і волоссям – від антицелюлітних масок і підтягуючих кремів до шампунів і кремів проти зморшок.

Окрім водоростей, до складу продуктів компанії входять каолінова глина, морська сіль та вода, ефірні масла, фітоекстракти тощо. В GUAM підкреслюють, що ніколи не тестували косметику на тваринах, а для упаковки своїх товарів використовують тільки продукти вторинної переробки.

– Читайте также: Made in Ukraine: 6 брендов натуральной косметики