Girls 4 Science: Три дівчини про те, чому вони обрали науку

Cофія Петришин, Катерина Малкіна та Єлізавета Годовікова про важливість науки для сучасного покоління

До Всесвітнього дня науки за мир та розвиток три юні вчені: Софія Петришин та спікерки конференції «Завтра_2037» Катерина Малкіна і Єлізавета Годовікова розповідають, чому вони обрали науку як сферу свого розвитку, як можна зацікавити цим напрямом сучасне покоління підлітків, та кого вони вважають своєю рольовою моделлю.

Катерина Малкіна, 16 років

м.Маріуполь

Срібна призерка Всесвітньої олімпіади з екології у Нідерландах 2016 року та Міжнародного конкурсу I — SWEEEP — 2017 у США, володарка золотої медалі на Міжнародній учнівській олімпіаді з екології у Бразилії 2017 року. Запропонувала революційний метод утилізації пластикових відходів за допомогою личинок жуків.

Наука дозволяє мені пізнавати світ таким, яким він є. Вона щодня дає мені відповіді на питання «а як це влаштовано?». Вважаю, що коли людина займається вивченням якоїсь наукової сфери, вона робить величезні кроки на шляху ерудованості. Більше того, працюючи над науковим проектом, я вирішую конкретну проблему сучасності. І таким чином я відчуваю себе частиною суспільства, роблячи внесок у його розвиток. Існує стереотип, що завдяки цікавому викладанню і біофізика може затягти будь-якого школяра. Проте кожен з нас, через таке відношення батьків, задає собі питання «а чи знадобляться мені ці знання у житті?» Насправді, все навколо нас складається з науки: техніка, ліки, навіть їжа інколи. Моєму поколінню потрібно навчитись це бачити, задавати питання «чому так влаштовано?», замість просто байдужого прийняття фактів, як вони є. Багато хто говорить, что в Україні у наукової сфери перспектив немає. Тож варто навчити підлітка бачити не перспективи, а можливості стати їх першовідкривачем, розвивати дух змагання і наповняти все, що він або вона робить, змістом.

Моя рольова модель — Марія Склодовська-Кюрі. Коли я тільки починала вивчати курс природничих наук у середній школі, мені, як і багатьом підліткам, що цікавляться історією, було важливо дізнатись про роль жінок у її розвитку. Так, на хімії та фізиці я дізналась про видатну пару Кюрі — Марію та П`єра. Марія стала першою володарКОЮ Нобелівської премії, та ще й у двох сферах. Для мене вона — вершина прагнень до успіху.

Єлізавета Годовікова, 15 років

м. Київ

Винахідниця, лауреатка конкурсу інноваційних проектів «Чисті вулиці». Її проект Waste Manager – це смарт-смітник, який допоможе завчасно дізнаватися про наповнення сміттєвого бака.

У моєму розумінні наука — це те, що дозволяє світу розвиватись. Уся техніка, яку ми використовуємо, по суті, є результатом наукових розрахунків та розробок. До того ж, наука — це цікаво, адже можна проводити різні експерименти та дізнаватись багато чого нового. Більшість речей повсякденного користування виникли завдяки науці. Як зацікавити моє покоління наукою? По-перше, пояснити, що усі ці новенькі смартфони та інші девайси — це і є наука, і для того, щоб вони коректно запрацювали, потрібно все чітко та ретельно підібрати. А, по-друге, показати увесь цей процес розробок, адже це так цікаво. Звісно, що далеко не кожен може бути долучений до цього процесу, тож потрібно багато чого навчитись — чим більше навичок ти у собі розвинеш, тим більше ти зможеш досягти у майбутньому. Я свій шлях у науці тільки починаю, багато вчусь, намагаюсь розробляти власні проекти. Це так захопливо! Якщо раніше наука була доступна для обраних, то сьогодні нею може займатись майже будь-хто.

Моя рольова модель — це, напевно, Нікола Тесла, адже він так багато зробив для розвитку науки та техніки.

Софія Петришин,16 років

м. Львів

Переможниця Всеукраїнського науково-технічного конкурсу «Інтел Техно». Розробила комп’ютерну програму, яка перетворює друкований текст на шрифт Брайля.

Наука для мене — це дуже класний процес, тому що, коли ти вчишся і дізнаєшся якісь нові факти, то потім, гуляючи з друзями, ти можеш багато цікавинок їм розповісти. І це мотивує. І дітей зацікавити наукою можна власним прикладом. У мене є двоюрідна молодша сестричка, і коли їм в школі задали написати твір про якусь відому людину, вона вирішила написати… про мене! Досягнення значимих людей завжди мотивують дітей. Мене, наприклад, дуже надихали історії успішних людей, які приходили до нас до школи і розповідали про свої професії. Ще я вважаю, що потрібно допомогти дітям розвинути допитливість через нові та цікаві книжки. Вони прочитають про чиїсь ідеї, а потім у них виникнуть власні. Я, наприклад, свої ідеї завжди записую, потім передивляюсь одну, другу, а у результаті народжується щось третє. Так, наприклад, спочатку я вирішила зробити перекладач для німих, щоб люди розуміли, які рухи їм потрібно показати. Я розмірковувала над цим, а потім в мене трохи зіпсувався зір, і я порадилась с науковим керівником, і ми вирішили, що буде практичніше зробити такий перекладач для людей з порушеннями зору. Сама програма має зчитувати текст з комп`ютера і перекладати його на шрифт Брайля для незрячих і потім передавати його рельєфно на машинку, яка підключається до комп`ютера. З цим проектом я виграла перше місце у категорії комп`ютерних наук на Intel Techno Україна.

Моя рольова модель — це Ілон Маск. Він — та людина, яка генерує і реалізовує ідеї, встигає все поєднувати і впевнено дивитись у майбутнє.

Почути виступи Єлізавети та Катерини можна будет у рамках всеукраїнської конференції унікальних тінейджерів «Завтра_2037» 3 грудня у Дніпрі.

Купити квитки

— Читайте також: Світ_2037: Шість тінейджерів про те, як зміниться наше життя через 20 років

Мы в Facebook