Родина, молитва, хатня робота: Що приносить радість українцям сьогодні

Дані дослідження соціологічної групи "Рейтинг"

02.08.2018

Якщо у вас запитають про те, що викликає у вас почуття радості, яку відповідь ви дасте? Діти? Робота? Друзі? Соціологічна група «Рейтинг» провела опитування серед 2000 українців та українок* старших 18 років про те, що їх тішить. Виявилось, — сім’я.

На першому місці: родина, діти, друзі

Дослідники з`ясували, що найбільшу радість українцям приносить родина. Таку відповідь дали 74% респондентів. Далі — діти (63%) та друзі (49%). Соціологи відмічають, що ці групи (діти, друзі) є лідируючими у рейтингу радості за останні 10 років — період, протягом якого група «Рейтинг» вивчає дане питання.

Другорядне: подорожі, гроші, музика

В ряду «другорядних» радостей опинилися нематеріальні цінності, адже недарма кажуть, що щастя за гроші не купиш. Отже, 30% українців приносить задоволення спілкування з природою, 27% — музика, 25% — робота. Далі до списку приємних речей наші співвітчизники включили те, що тісно пов`язане з рівнем добробуту: подорожі (30%), гроші (29%), домашні тварини (24%), подарунки (22%).

Майже кожного п’ятого українця тішать відпустки/канікули, книжки, інтернет, перегляд телевізору, їжа, секс, а також хатня робота та спорт. Кожного шостого – кіно, дні народження, молитва, шопінг. Кожного десятого – театр, танці, пісні, перемоги улюбленої спортивної команди чи просте усамітнення. Близько 5% приносять радість навчання та алкоголь, 1-2% – азартні ігри та легкі «допінги». Тільки 1% українців зазначили, що їм нічого не приносить радість у житті.

Динаміка щастя в Україні

Дослідники порівняли результати опитування цього року з результатами попередніх 10 років. За цей тривалий період, відмічають вони, українці стали більш примхливими щодо задоволень: відчутно зменшилась кількість респондентів, які отримують радість від перегляду телевізора (наприклад, у 2009-2011 роках перегляд телепрограм стабільно потрапляв у першу п’ятірку рейтинга радості, тоді як сьогодні посів лише 15-е місце).

Протягом останніх 10 років найбільше зросло відчуття радості від родини, дітей, друзів, відпусток і подорожей, домашніх тварин і спілкування з природою, спорту, сексу, їжі, книжок, театру, співів і танців. При цьому не змінилась кількість респондентів, яким радість приносять гроші, робота, подарунки, інтернет, хатнє прибирання, кіно, молитва, перемоги улюбленої спортивної команди, шопінг.

Вікові та ґендерні відмінності

Згідно даних дослідження, аналіз вікових груп засвідчив, що старші люди відчувають відносно більше радості лише від перегляду телевізору, хатніх справ та молитви. Також сюди можна віднести домашніх тварин, книжки, співи та усамітнення, де немає відчутної вікової різниці. Респондентам середнього віку більше втіхи приносять діти та робота. Молоді – друзі, гроші, музика, їжа, секс, спорт, кіно, шопінг, танці, навчання.

Соціологами також було зафіксовано і ґендерну відмінність у сприйнятті радості. Так, жінкам, на відміну від чоловіків, щастя приносять родина, діти, природа, подарунки, книжки, шопінг, танці, співи, театр, домашнє господарство, молитва, усамітнення. Натомість, чоловіків змушують радіти друзі, робота, їжа, інтернет, секс, спорт, кіно, перемоги улюбленої команди, алкоголь та азартні ігри.

Люди з високими доходами відчувають відносно більше радості практично від усього, окрім, перегляду телевізору та прибирання дому. А діти втішають усіх респондентів, незалежно від рівня їх прибутків.

________________

*Аудиторія: населення України від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%. Терміни проведення: 10-15 липня 2018 р.

Джерело: ratinggroup.ua

— Читайте також: Masculinity Today: Що українські чоловіки думають про жінок, батьківство та домашні обов’язки