She Exports: Як будувати конкурентоспроможний бізнес в цифрову епоху

Досвідом ділиться регіональний директор Luxoft Dnipro Марія Кот

Що робить IT-компанію флагманською та конкурентоспроможною на світовому ринку? Новітні бізнес-стратегії, впровадження соціальних змін, залучення фахівчинь та підтримка експортерок. Так вважає Марія Кот, регіональний директор, Luxoft Dnipro. Досвідом своєї компанії вона ділиться на сторінках WoMo.

Як це: Бути частиною глобального світу

Хороших спеціалістів вже давно не обмежують кордони та візи. Зникла необхідність працювати чітко за графіком. Фактично співпраця між працівником і роботодавцем – це вже партнерство, а не трудовий договір. Отже, конкуренція і за клієнтів, і за таланти, які працюють в компанії, давно вийшли за межі країн. На разі мова йде про глобальну конкуренцію та глобальні ринки.

Відчутно змінюються вимоги до спеціалістів – про отримання знань в університеті та подальше їх використання вже не йдеться. Lifelong learning (навчання впродовж усього життя) – саме такий підхід ми культивуємо в компанії і його ж я дотримуюся особисто.

Як це: Користуватися цифровою трансформацією в бізнесі

Цифрова трансформація передбачає зміну бізнесу через перегляд бізнес-стратегії або цифрової стратегії шляхом прийняття цифрових технологій. Тим же чином переглядаються модель бізнесу, продукти, маркетинговий підхід, цілі тощо. Це доволі об’ємний процес. На сьогодні чимало компаній відверто не використовують й половину власного цифрового потенціалу. Під своєрідним тиском сучасного користувача, який виступає драйвером змін, компанії мають працювати з новими рішеннями та моделями, будуючи нові процеси та збільшуючи власну ефективність. У цьому ми й допомагаємо бізнесу.

Як це: Поєднати в бізнесі фокус на комерційний результат і соціальні зміни

Звичайно ж, комерційна діяльність вимагає фокусу на результаті. Проте ми максимально дбаємо про тих, хто залучений у його створення. Для наших працівників кілька років тому ми започаткували програму LuxGood. Це цілий комплекс заходів та дій для забезпечення добробуту працівників компанії. Слово «Good» тут стосується здоров’я, настрою, натхнення, спорту, комунікації, відносин, довкілля, команди та сім’ї. Ми дійсно хочемо підвищити рівень самосвідомості серед працівників у питаннях охорони здоров’я. Проводимо дні донора, організовуємо візити лікаря, дні щеплення, забезпечуємо колег вітамінами.

Майже щомісяця готуємо спортивні турніри та флешмоби. У нас в офісах можна пограти у пінг-понг та відвідати спортзал, відпочити на терасі чи у спеціальних кімнатах для релаксації. І, звичайно, намагаємось запобігти вигоранню працівників, це доволі популярна нині проблема.

Хорошою програмою медичного страхування теж нині в ІТ-сфері мало кого здивуєш. Але ми щороку готуємо кілька програм страхування, аби кожен міг обрати те, що йому найбільше необхідно на даний час. Тому я впевнено можу сказати, що Luxoft – компанія, яка піклується.

Як це: Залучати жінок в ІТ

У розвинутих країнах відчувається дефіцит кваліфікованих працівників, який найближчими роками лише посилюватиметься. У таких умовах залучення жінок до роботи в IT-сфері є надзвичайно важливим. Тривалий час стереотипи заважали талановитим спеціалісткам знаходити себе в інформаційних технологіях, змушуючи робити вибір на користь інших, «більш жіночих» професій. Ми як роботодавець навпаки зацікавлені у тому, щоб відсоток жінок  в компанії зростав. У нашому випадку частка жінок в компанії вже перевищує 25%, сподіваємося, що наші зусилля дадуть поштовх до подальшого зростання цього показника. Щороку ми проводимо так званий Women’s Week, в рамках якого видатні жінки компанії діляться своїми історіями успіху та порадами щодо кар’єрного зростання, підтримки балансу між професійною діяльністю та позаофісним життям, особистісного розвитку тощо. Окрім того, впродовж тижня ми запрошуємо успішних спікерів-жінок з інших сфер, серед яких – відомі блогерки, спортсменки, творчі особистості, психологині. Така «крос-дисциплінарність» дає можливість по-іншому поглянути на виклики бізнесу та сприяє появі нових ідей та рішень. Крім того, ми регулярно проводимо екскурсії нашими офісами для студенток та школярок, даємо їм можливість більше дізнатися про IT-професії та пересвідчитися, що у цій сфері працює чимало жінок.

Як це: Конкурувати у сучасному IT-світі

Luxoft – глобальна компанія з майже 13 000 працівників у 21 країні. Серед наших клієнтів – великі міжнародні компанії як з Західної Європи, так і США, країн Азії тощо. Рівень кваліфікації наших співробітників дозволяє розробляти складні рішення для провідних компаній світу. Ми не просто пишемо код – ми розуміємо бізнес клієнта та готові долучитися до вирішення тих викликів, з якими він змушений мати справу. Саме глибоке розуміння сфери бізнесу клієнта та високу кваліфікацію наших співробітників і цінують клієнти. 

Як це: Підтримувати жінок-експортерок

McKinsey досліджували, що до 2025 року світовий ВВП можна збільшити до 28 трільйонів доларів, якщо країни світу в повній мірі використають потенціал жінок в економіці. І в IT, на мою думку, існують чималі перспективи для цього.

29 травня ми запросили учасників програми She Expotrs на зустрiч до дніпровського офісу: презентували нашу компанію, познайомили гостей із цінностями, які об’єднують наші офіси по всьому світу та показали програми, спрямовані на розвиток співробітників, зокрема вищезгаданий LuxGood. Отримали чимало позитивних емоцій від спілкування з учасниками програми She Expotrs.

Великі компанії мають багато можливостей для підтримки цієї програми. Набутий нами досвід та розуміння співпраці з іноземними партнерами можуть стати в нагоді жінкам-експортеркам та відкрити їм нові можливості у сучасній економіці.

Як це: Наважитися і досягнути

Я дотримуюся думки, що за коректної оцінки ризиків є сенс йти на експерименти та пробувати власні сили у нових проектах. Буде це власна справа чи робочий проект, реалізований у новий спосіб з колегами, — вирішувати вам, але давайте простір своїй уяві, здібностям та креативності. Можливо, не всі спроби будуть вдалими, проте вони однозначно подарують вам новий досвід та знання. Не потрібно все ставити на кін – адекватно оцінюйте ризики, виважено підходьте до вибору сфери експериментів, знаходьте однодумців та експертів, які зможуть вам допомогти.

Інтернет та хороша мережа контактів дають відповідь на величезну кількість питань та допомагають знайти однодумців, партнерів, команду.

Щодня я надихаюся прикладами колег, які вирішують нетривіальні проблеми. В той же час шукаю джерело натхнення і в інших сферах – від автомобільного до рітейл-бізнесу, від спортивних викликів до освітніх програм, в яких беру участь.

Дізнатися більше про цінність і важливість різноманітності (diversity) та її вплив на ефективність бізнесу ви зможете під час Business Wisdom Summit, який відбудеться у Києві 27-28 вересня за адресою: концерт-хол «Атлас», ул. Січових Стрільців, 37-41.

Підготувала Аліна Севастюк, керівниця напрямку She Exports Офісу з просування експорту

Фото надані компанією Luxoft

— Читайте також: She Exports: Що необхідно робити, аби стати експортеркою

Мы в Facebook