SHE Congress 2024: Марина Авдєєва про прорив свого страхового стартапу

14 Жовтня 2024

Співвласниця страхової компанії «Арсенал Страхування», Founder Easy Peasy Insurtech Марина Авдєєва цього року увійшла до топ-50 найвпливовіших жінок фінтех-ринку. І це досягнення багато чого варте. Історія Авдєєвої не лише про те, як вона започаткувала новий бізнес у свої сорок плюс. Поява онлайн-платформи Easy Peasy Insurtech є прикладом того, що саме жінки успішно впроваджують новітні підходи у традиційних галузях, яким є страхування. Цьому стартапу і присвятила свій виступ на She Congress Марина Авдєєва.

Свій вік Марина Авдєєва свідомо оприлюднила у першому ж реченні: «Мені 46 років, і я стартапер. А ще у мене сьогодні 21-ша річниця весілля». На старт нової справи Марину Авдєєву надихнув карантин 2020 року, коли клієнти «Арсенал Страхування» масово почали працювати вдома. Через це автовласники істотно скоротили використання автівок, і компанія почала втрачати клієнтів.

«У мене з’явилася ідея створити автостраховку, за яку можна було б сплачувати не фіксовану ціну на рік, а стільки, скільки їздиш, і не копійкою більше. Оселитись така страховка повинна у мобільному застосунку, щоб клієнт міг оформити її та купувати кілометри вже онлайн. Так народився стартап Easy Peasy Insurtech. Головний продукт платформи назвали Easy Katka», — розповіла Марина Авдєєва.

Співвласниця страхової компанії «Арсенал Страхування», Founder Easy Peasy Insurtech Марина Авдєєва

Розробка мобільного застосунку коштувала 10 тисяч доларів. Маркетинг і позиціювання вигадали самостійно — брендинг, маркетингову стратегію, рекламні креативи. Невеличке рекламне агентство долучилось, коли треба було візуалізувати логотип та талісманів бренда — пташок Ізі та Пізі. Через невеликий обсяг роботи замовлення коштувало невеликих грошей.

Серед цікавих рішень, які застосували у стартапі, — технологія комп’ютерного зору. В Easy Peasy немає фізичних відділень, але за страхуванні потрібен огляд транспортного засобу. Клієнт через мобільний застосунок самостійно проводить огляд авто, де фіксуються всі пошкодження.

У березні 2022 року, коли люди виїжджали з України, Easy Peasy мав майже пів тисячі укладених угод. Клієнти почали стрімко купувати величезну кількість КАСКО-кілометрів за одну транзакцію. Середній «чек» в окремі дні становив по 2-3 тисячі кілометрів. Тому березень 2022 року став проривним для стартапу за обсягами продажів. Але довелося долати технічні проблеми, адже, щойно клієнти перетинали кордон, зв’язок із телеметричними пристроями в автівках, які і підраховують кількість використаних кілометрів, втрачався. Спочатку виправляти ситуацію довелось вручну. Клієнтів просили придбати  SIM-картки місцевих телефонних операторів. За відеоінструкцією, яку їм надавали, вони самостійно замінювали її у трекері, щоб в Україні мали змогу отримувати дані. Після цього важкого досвіду в Easy Peasy Insurtech перейшли на трекери, які працюють через роумінг.

Марина Авдєєва на сцені SHE Congress 2024

Зараз клієнти діляться на дві категорії. «Сплячі» залишили автівки на паркінгах в Україні, а самі виїхали за кордон. Вони купують стартовий пакет, який покриває всі ризики: від дрібного пошкодження до викрадення. Каско-кілометри тут не передбачені. Другі — «активні» — користуються автівками та регулярно купують каско-кілометри.

І про додатковий бонус, який отримала вже страхова компанія Авдєєвої «Арсенал Страхування». Багато хто з клієнтів Easy Peasy, крім автоцивілки, ніколи не страхувався, а після цього запасся багатьма іншими полісами. Отже, клієнтська база «арсенальників» значно поповнилась.

Багато технічних рішень Easy Peasy Insurtech вже перекочували у продукти «Арсенал Страхування» — їх використовують за купівлі полісів автоцивілки з сайту. В Easy Peasy вперше використали відкриті бази МВС. І тепер після введення державного номера автівки з реєстрів підтягують решту даних. Використання BankID зробив можливим підписання угоди за допомогою SMS, а сплату — з банківської картки. Через такі спрощені для клієнтів технічні рішення у найближчих планах — подбати про людей старшого віку, аби і вони могли скористатись послугами невгамовного стартапу на чолі з Мариною Авдєєвою.

А тепер про проблеми…

 «В Україні немає законодавчо затвердженого визначення «стартап». Тому стартап — це просто молода компанія. Це може бути і ФОП, і приватне підприємство або ТОВ, як у нас. За кордоном уряди багатьох країн пропонують стартапам різні преференції за інкорпорацію. Наприклад. в Естонії немає податків на прибуток, якщо ви залишаєте його для розвитку, високою є ймовірність інвестицій завдяки місцевій «прописці». Українській  юридичній особі отримати інвестиції майже неможливо», — поділилась спікерка.

Ще одне лихо національного масштабу — незахищеність інтелектуальних прав в Україні. Коли стартапери патентують свою ідею, сплачують за це кошти державі, то вони сподіваються на захист у разі крадіжки. Але правди не знайдеш навіть у суді з усім пакетом документів на руках. Така ситуація негативно впливає на всі бізнеси.

Тетяна Марінова