Як бізнесу підсилити комунікації та вийти на нові ринки

Тривала війна, економічні та зовнішні виклики — усі ці чинники впливають на розвиток та стагнацію бізнесів. Особливо відчутні наслідки нестабільності для малих та середніх підприємств, які вимушені шукати нові рішення для підтримання життєдіяльність бізнесу.

Згідно з даними пресслужби групи компаній EVO, 9% усіх своїх покупок українці роблять в інтернеті, більша частина з яких — через соціальні мережі. У часи динамічних змін у світі та країні соціальні платформи (Instagram, Facebook, TikTok тощо) стали оптимальними каналами комунікації для бізнесу завдяки їхній адаптивності та гнучкості. 

Тож як бізнесу покращити комунікації у соцмережах, розкрити потенціал та вийти на нові ринки? Експерти безоплатного проєкту «Світло можливостей 2.0», серед яких команда комунікаційної агенції Svitlo, Ольга Гвоздьова, радниця директора Офісу з розвитку підприємництва та експорту, та консалтингова компанія Let’s Call, поділилися порадами для малого та середнього бізнесу, які використовують у своїй роботі.

Починайте нові бізнес-дії з досліджень

Коли запускаєте рекламну кампанію, новий продукт або виходите на нові ринки, не нехтуйте дослідженням ринкової ситуації, конкурентів та цільової аудиторії. Простежте, що працює та не працює у вашій ніші, як діють конкуренти та які продукти запускають, та найголовніше — знайте, хто ваша аудиторія, чим вона живе, які у неї запити та потреби. Аналізуйте дані з різних джерел: відкриті дослідження та статистика, сайти та соцмережі конкурентів, ваші звіти з продажів, відгуки клієнтів, а за можливості проведіть опитування вашої аудиторії. Підготовчий етап зекономить надалі час, фінанси та звузить кількість гіпотез для тестування.

Не нехтуйте аналітикою

Візьміть за правило аналізувати кожен крок наприкінці тижня: статистику публікацій у соцмережах, показники продажів, ефективність рекламних кампаній тощо. Така практика щотижневого аналізу допоможе зрозуміти, чи ви рухаєтесь у правильному векторі. Якщо бачите, що підходи не працюють, відмовтесь від них або відкоригуйте та проведіть тестування нової гіпотези.

Перетворюйте клієнтів на друзів бренду

Лояльність до бренду — результат тривалої та комплексної роботи кожного фахівця. Вона формується завдяки якісному обслуговуванню, умінню чути клієнтів та пропонувати розв’язання їхніх проблем. Не зупиняйте комунікацію з клієнтами після першої покупки — взаємодійте з ними на регулярній основі, запрошуйте відгуки та будуйте довготривалі відносини. Формуйте ком’юніті довкола вашого бізнесу, тіште аудиторію ексклюзивними пропозиціями та активно спілкуйтесь у коментарях та приватних повідомленнях. Для натхнення радимо звернути увагу на комунікацію у соцмережах таких lovemark-брендів: “МаслоТом”, G.Bar, “Нова пошта”, ДТЕК.

Дотримуйтесь айдентики бренду в усіх каналах комунікації 

Розробіть айдентику, зафіксуйте її у брендбуці та дотримуйтеся її в усіх проявах: від соціальних мереж та сайту до оформлення паковання і створення рекламних роликів. Це допоможе сформувати візуальну впізнаваність бренду.

Готуйтесь до експорту заздалегідь

Першим кроком оцініть наявні ресурси та потужності компанії, виберіть пріоритетний ринок та дослідіть його. Відсутність попередньої інформації про ринок, на який ви плануєте виходити, може коштувати вам часу та грошей. І навпаки — знання ринку допоможуть адаптувати продукцію до нього, зрозуміти своїх клієнтів та підходи на цьому ринку. Дуже помічним буде складання експортного плану для виходу на іноземний ринок. І звичайно, після підготовчих кроків варто розпочинати пошук партнерів. Тут у пригоді стануть бази даних на кшталт Europages, активний пошук партнерів через LinkedIn, бізнес-місії в обрані країни, а також участь компанії у міжнародних виставках. 

Кожен із цих пунктів важливий для життєдіяльності та розвитку бізнесу. Оскільки наразі ресурси обмежені, а ситуація у країні нестабільна, підприємці можуть безоплатно отримати допомогу для підвищення конкурентоспроможності у межах проєкту «Світло можливостей 2.0» за підтримки Програми USAID “Конкурентоспроможна економіка України”.

Для кого буде корисним проєкт «Світло можливостей 2.0»?

Проєкт розрахований на представників малого та середнього бізнесу, які:

  • Прагнуть покращити комунікацію у соцмережах бренду та підвищити упізнаваність

У межах проєкту учасники отримають 4 місяці спільної роботи, в які входять: розробка комунікаційної стратегії з блоком контенту та менторський супровід експертів на всіх етапах.

  • Хочуть масштабувати бізнес, але потребують експертної підтримки 

Для такого запиту від підприємців у проєкті передбачені консультації фахівчині з експорту. У роботу з експерткою входять: індивідуальна оцінка готовності до експорту, вибір пріоритетних ринків та підбір інструментів пошуку потенційних партнерів.

  • Шукають нові знайомства та контакти у бізнес-середовищі

Проєкт передбачає участь у мастермайнд-дискусіях з іншими бізнесами (учасниками проєкту.)

  • Хочуть налагодити роботу відділу продажів

Бізнеси із відповідним запитом отримають у межах роботи: шкалу оцінки менеджерів, аудит онлайн-каналів продажів, рекомендації скриптів для відділу та менторську сесію по побудові скриптів.

  • Готові витрачати якісний час на співпрацю з експертами

Увага та відповідальне ставлення до участі у проєкті гарантовано конвертується у позитивні якісні та кількісні результати роботи. У попередньому етапі проєкту бізнеси-учасники змогли розширити штат, збільшити обсяг продажів (бренд-виробник спорядження для активного відпочинку Acropolis — аж на 72% на зовнішньому ринку) та вийти на нові ринки (під час співпраці бренд солодощів LOL&POP долучився до найбільшої у світі виставки солодощів ISM в Кельні).

Проєкт триває до грудня 2024 року. Охочі взяти участь мають заповнити анкету та пройти співбесіду.  Долучайтесь до проєкту, щоб віднайти нове світло для вашого бізнесу!

Авторки матеріалу:

  • Анжела Шишка, стратегічна менеджерка проєкту «Світло можливостей 2.0»
  • Поліна Тараненко, керівниця комунікаційної агенції Svitlo 
  • Антоніна Старовойт, PR-менеджерка  проєкту «Світло можливостей 2.0»

Проєкт реалізовано за підтримки Програми USAID “Конкурентоспроможна економіка України”.