Вовкулака

“Вовкулака”: як тривало знімання нового фільму жахів Лі Воннелла

Нова моторошна історія від Blumhouse та режисера-візіонера Лі Воннелла, творців культового трилера «Людина-Невидимка», незабаром виходить на екранах українських кінотеатрів. У ролі Блейка у стрічці “Вовкулака” — номінант на премію «Золотий глобус» Крістофер Ебботт.

Чоловік та батько із Сан-Франциско успадковує віддалений будинок у сільській місцевості Орегону. Оскільки його шлюб на межі краху, він переконує дружину разом із донькою відвідати заміський маєток, аби відпочити від метушні міста. Проте спокій триває недовго: після приїзду на родину нападає невидима тварина, змушуючи їх замкнутися у будинку. Із настанням ночі Блейк починає дивно поводитись, перетворюючись на щось невпізнане. Тож його дружині доведеться обирати, чи істота у їхньому домі є більш небезпечною, ніж та, що поза ним. Спеціально до прем’єри B&H Film Distribution підготувала ексклюзив про знімання для WoMo.  

ЛОКАЦІЇ ТА ХУДОЖНЄ ОФОРМЛЕННЯ

Для створення середовища “Вовкулаки” режисер Лі Воннелл запросив відому австралійську художницю-постановницю Рубі Мейзерс. Цей фільм став її першим досвідом роботи у жанрі жахів.

«Подібного сценарію я ніколи не читала, — розповідає Мейзерс. — У ньому була класична естетика жахів, але водночас реалізм і підтекст, які мене зачепили. Після перегляду попередніх фільмів Лі я подумала: «Хочу працювати з цим хлопцем».

Знімали “Вовкулака” у Новій Зеландії, краса природи якої відповідає красі лісів Північного Заходу штату Орегон. Пейзаж відіграв ключову роль у тому, щоб надати “Вовкулаці” потрібного масштабу.

«Якщо вам потрібні гори, схожі на Орегон, вам доведеться приїхати до Нової Зеландії, — додає Лі Воннелл. — Локації на Південному острові були надзвичайно красивими».

Реалізм у деталях

Щоб створити Сан-Франциско і сільську місцевість Орегону, команда Мейзерс побудувала низку екстер’єрів, які відповідали інтер’єрам, створеним на майданчику. Проте знімали не на побудованих локаціях, а у реальному середовищі.

«Мій підхід полягав у тому, щоб уникати кліше горорів чи занадто стилізованих рішень, — каже Мейзерс. — Було важливо залишатися у межах реальності. Як квартира родини Ловеллів, так і фермерський будинок були створені так, щоб вони виглядали ніби там справді хтось живе. Коли події ґрунтуються на реальності, елементи жаху стають ще страшнішими».

Створення ностальгії

Для Воннелла було надзвичайно важливо, щоб продакшн створив класичну американську ферму для родини Ловеллів. «Є певний образ — червоний сарай і білий будинок — для знакової американської ферми, — каже Воннелл. — Я хотів, щоб вона викликала ностальгію. Щойно ти її бачиш, вона переносить тебе у певний час і місце».

Побудова американської ідентичності

Хоча команда розглядала декілька варіантів ферм у Новій Зеландії, вона не могла знайти класичного вигляду, який їм був потрібен. Тож вирішили побудувати фермерський будинок із нуля.

«Нам пощастило знайти ферму для будівництва будинку та сараю, оточених сосновим лісом, — каже Мейзерс. — Коли ви відступаєте назад і бачите будинок, який губиться серед цих величезних дерев, це дивовижно. На Південному острові ми знімали у місцевих букових лісах. На щастя, бук також є типовим для Північного Заходу США. Щодо самих будівель, мені як австралійському художнику-постановнику було важливо вивчити американську фермерську архітектуру, яка налічує кілька століть. Це було нелегке завдання».

Нашарування історії

Воннелл розумів, що це завдання буде складне, але був вражений увагою до деталей з боку своєї художниці. «Рубі перевершила всі мої очікування, — зізнається він. — Прогулянки цим майданчиком і фермерським будинком були справжнім задоволенням. Усюди були сюрпризи, і все виглядало так, ніби мало 50 шарів текстур. Якось я побачив вигравірувані позначки зросту Блейка. Підняв стоси паперів, і там були рахунки, адресовані Ловеллам. Все виглядало так, ніби це місце з історією».

Зачіски та макіяж

Дизайнерка зачісок і макіяжу Джейн О’Кейн (“Вартові Галактики”, “Володар перснів: Персні влади”) та дворазова номінантка на «Оскар» візажистка спецефектів Ар’єн Туйтен (“Лабіринт Фавна”, “Чаклунка: Повелителька темряви”) створили унікальний образ Вовкулаки. Він демонструє різні етапи трансформації Блейка. Для цих змін використовували різні лінзи та ікла, імітували пошкоджену шкіру та рани, які не загоюються, підкреслюючи поступову втрату Блейком людяності.

Режисер Лі Воннелл хотів, щоб фільм віддавав належне майстрам макіяжу, які працювали над класичним фільмом Universal “Вовкулака” 1941 року з Лоном Чейні-молодшим у головній ролі. Макіяж для фільму створив легендарний Джек Пірс.

«Якщо згадати образ, створений для “Франкенштейна” Бориса Карлоффа у 1931 році або “Вовкулаки” Лона Чейні в 1941 році, це були речі, які аудиторія ніколи раніше не бачила, — каже Воннелл. — Ці образи залишаються у пам’яті завдяки своїй разючій силі. Усі сучасні майстри монстрів живуть у тіні цих художників. Від Ріка Бейкера та Роба Боттіна до Стена Вінстона та Джека Пірса — усі вони створили щось геніальне, що закарбовується у пам’яті».

Інтуїція

Лі, О’Кейн і Туйтен швидко дійшли згоди щодо зовнішності істоти. «Ар’єн небагатослівний, — розповідає Воннелл. — Він сказав: “Думаю, я знаю, чого ви хочете”. Він пішов і створив модель, яка, щойно я її побачив, здавалася ідеальною. Я великий прихильник інтуїції, особливо у творчості. Я сказав: “Нічого не змінюйте”. І цей образ майже не змінився».

Дивіться у кінотеатрах вже з 16 січня!