Анна Шаш: з 2014 року було небагато сприятливих моментів для розвитку бізнесу, але це нас не зупинило

04.09.2023

Анна Шаш із чоловіком заснували бренд W8LESS у 2014 році. Відтоді вони не тільки утримали свій бізнес та працівників, а й активно долучаються до соціальних ініціатив. Влітку Анна Шаш разом із Татою Кеплер представили лімітовану колекцію льняного одягу, а до Дня Незалежності команда презентувала футболки «Незламна», кошти від продажу яких передали на тактичну медицину для руху «Птахи». Як будувати бізнес, створити «команду мрії» та рухатись до поставлених цілей, в ексклюзивному інтерв’ю WoMo розповідає Анна Шаш. 

Ми заснували бренд у 2014 році, з того часу було небагато спокійних та сприятливих для розвитку моментів. Початок війни у 2014-му, економічні стреси, декілька етапів пандемії ковіду, у 2022-му повномасштабна війна. Мабуть, можна сказати, що весь час розвитку бренда — суцільні стреси та труднощі. Не кажучи вже про такі стандартні для молодого бізнесу виклики, як зростання, масштабування, пошук себе.

На щастя, наш бізнес — сімейний, я відповідаю за продукт, а мій чоловік Даниїл — за маркетинг, продажі та ІТ. Ми не залишаємо одне одного наодинці, завжди підтримуємо. Це і все, оскільки ніякої зовнішньої підтримки у нас немає. Ми не залучали зовнішніх інвестицій чи партнерів, справляємося самі.

Найбільш стресовими для нас були початок пандемії та повномасштабного вторгнення, коли все просто зупинилося. І щоразу рухатися далі нам допомагали хвилювання та думки про нашу команду. 

Натепер у нас працюють майже 70 людей. Більшість із них — люди на виробництві, кравчині, технологи, закрійниці. Ми відчуваємо відповідальність за них і за їх забезпечення. Ця відповідальність підштовхує нас завжди підтримувати бізнес, рухатися вперед, існувати та зростати. Від нас залежать люди, і ми не можемо їх підвести.

Своєю чергою ми відчуваємо і зворотну підтримку від них. Вже на початку квітня наші дівчата з виробництва почали дзвонити нам і казати, аби ми відновлювали роботу та шили наші гарні сукні, бо треба рухатися далі. Така єдність у команді допомогла нам швидше привести себе до ладу та почати працювати. 

Вибір, який змінив життя

Все почалося з рішення купити спиці і звʼязати перший снуд (шарф) для нашого сина. Я поїхала зі своїм чоловіком, який тоді працював в ІТ, у відрядження до Львова, купила спиці та пряжу і звʼязала маленький снуд для Савелія. Після цього я звʼязала кілька снудів для друзів, вони платили тільки за пряжу, а далі мій чоловік зробив сторінку на фейсбуці і ми почали продавати звʼязані мною вироби. Я вʼязала дуже багато, рекорд — 14 шапок за день. Але зима закінчувалась, і ми вирішили шукати партнерів для пошиття одягу. Потім відкрили перший магазин, власне виробництво, інший магазин і врешті розширили виробництво. І ось нас уже 70, а наш одяг купують по всьому світу. 

Рішення не зупинятись і пробувати щось нове змінило наше життя один раз і ми досі приймаємо його.

Як створити команду мрії

При підборі команди для нас на першому місці, поруч з професійними якостями, завжди стоять персональні, особистісні якості.  Нам важливо, щоб вся команда була «на одній хвилі», щоб це були позитивні люди, орієнтовані на результат, які вміють працювати в команді. Можна сказати, що ми беремо на роботу «хороших людей». А вже технічним деталям ми можемо навчити в процесі. 

В нашому розумінні робота це місце де ми проводимо більшу частку життя. В нас працюють тільки ті, кому це дійсно подобається, а ми намагаємося зробити їх роботу якнайбільше комфортною та ефективною. Свою задачу, як керівників та менеджерів ми бачимо в тому, щоб створити для наших людей умови та надати засоби при яких вони зможуть і захочуть працювати якнайбільше ефективно. 

В нас нульова толерантність до брехні на шахрайства, в нас не працюють нечесні люди та ті хто буде займатися інтригами та плітками на роботі. Ми зберігаємо позитивну атмосферу та повагу одне до одного.

Від ідеї до кінцевого продукту

Наш бренд працює не за класичним підходом фешн-брендів, коли на рік випускаються 4 основні колекції. Ми випускаємо свої колекції частіше, на рік це може бути 6 і більше колекцій та дропів, як більших, так і менших за обʼємом. Першочерговим для випуску колекції є натхнення. І це може бути навіть натхнення тканиною. Коли ми закупаємо тканину, а вже потім я думаю про моделі, які будуть гарно виглядати з цієї тканини. Але також це може бути і натхнення подіями чи особами. 

Наприклад, цього року ми випустили колекцію «Архітектура», натхнену жінками-архітекторками, які проєктували багато визначних обʼєктів України. Такі як Житній ринок, палац Україна, та інші.

Наш одяг створюється зараз і на зараз, ми не плануємо колекції на півроку-рік наперед, оскільки наш світ змінюється дуже швидко, ми живемо моментом, відчуваємо і творимо в ньому. В період створення колекції я довго думаю про моделі, модельний ряд, особливості та елементи. Довгий час нічого може не виходити і я не «видаю» нашим конструкторами нічого для роботи. А потім в один момент все сходиться і я одразу даю ескізи на всю колекцію. З самого початку існування бренду я є єдиною дизайнеркою та тестувальницею наших моделей. Я формую всі ідеї, силуети та колекції. Кожну річ в процесі її конструювання та відшиття я приміряю на себе.

Я перфекціоніст для мене важлива найдрібніша деталь, тому наші моделі ми доводимо до ідеальності, або не запускаємо їх у виробництво. 

Наразі в нашому експериментальному цеху працює два конструктори. Дівчата отримують від мене вхідні дані щодо моделей та колекції. Після цього вони створюють перші «сирі» зразки, які я приміряю, ми вносимо корективи та продовжуємо доводити їх до ідеальності. Буває таке, що модель не «йде» і за кілька примірок ми не можемо знайти до неї коректного підходу. В такому разі ми відкладаємо її і не витрачаємо час. Конструктори працюють в команді давно, вони добре розуміють наш стиль та особливості створення моделей. Тому часто пропонують зміни, покращення, а іноді навіть і доповнення до колекцій. Після затвердження моделі для неї створюється технічний опис, лекала для закрійника та інша документація. Тепер модель готова до передачі в цех для відшиття та передачі в магазин. 

Наше виробництво має декілька етапів контролю якості:

  • при передачі готового виробу від кравчині до технолога
  • при прийомі виробу з виробництва на склад
  • при прийомі виробу зі складу в магазин або інтернет-магазин

Варто сказати, що за кожен виріб у нас відповідає окрема кравчиня. Тобто одна людина шиє виріб від початку і до кінця. Такий підхід дещо затратніший по часу виробництва, але саме так ми можемо гарантувати якість кожного виробу, оскільки за кожен є відповідальна людина. Ми не відшиваємо наші моделі у великій кількості й ніколи не відшиваємо великі обʼєми наперед. Тобто ми шиємо обмежену кількість розмірі, а якщо ця модель стає популярною, то дошиваємо ще. Такий підхід дозволяє нам не накопичувати великі залишки, не шити непотрібного одягу. Це відповідальне виробництво. Ми також ефективно відпрацьовуємо тканину, в нас майже не залишається залишків тканин, а з тих, що залишається, ми шиємо мішечки для одягу та даруємо їх клієнтам.