Втікаючи з повоєнної Європи, архітектор-візіонер Ласло Тот прибуває в Америку, щоб відбудувати своє життя, кар’єру та шлюб із дружиною Ержебет, з якою його, через зміну кордонів і режимів, розлучила війна. Самотній в чужій країні Ласло оселяється у Пенсильванії, де заможний і видатний промисловець Гаррісон Лі Ван Бюрен визнає його талант до будівництва. Але влада та спадок здобуваються дорогою ціною… Спеціально до прем’єри фільму розповідаємо про ексклюзивні подробиці знімання фільму.
Одним із найбільших викликів під час виробництва було зібрати команду, що була б достатньо майстерною і відповідала емоційним та технічним вимогам проєкту. І одна з найголовніших ролей у цій команді належить художниці з костюмів Кейт Форбс, що відома роботою у фільмі «Чесна гра». Вона отримала сценарій «Бруталіста» наприкінці 2022 року. Кейт одразу відчула зв’язок з обсягом і масштабом того, що було в основі дуже скромного виробництва.

«Мені подобається те, як Брейді і Мона змішали гумор з темрявою, — каже Форбс. — Найбільшим викликом було передати всі періоди часу, які охоплює фільм, і зробити це з обмеженим бюджетом у Будапешті, де я працювала вперше».
Перед початком роботи
Режисер стрічки Брейді Корбет хотів зберегти автентичність костюмів у фільмі «Бруталіст». А окрім того, віддати данину фільмам і зіркам післявоєнної епохи. Це спонукало британку Форбс переглянути десятки фільмів, відвідати архіви костюмів і отримати чітке розуміння американської естетики середини століття, яка відрізнялася від європейського стилю епохи. Під час підготовки до виробництва вона відвідала костюмерні у Лондоні, Парижі, Мадриді та Берліні, збираючи одяг для головних героїв, а також для решти великого акторського складу.
«Мій процес полягає в тому, щоб насамперед звертатися до наявного одягу та знаходити у ньому натхнення і вже потім робити певні речі, які неможливо знайти, — каже Форбс. — Враховуючи час і обмежений бюджет «Бруталіста», ми працювали майже повністю використовуючи оригінальний одяг, відтворюючи лише кілька історичних костюмів і сорочок для головного складу акторів».
Перед виробництвом команда відправила 20 ящиків з костюмами з Лондону до Будапешту. Також на початку примірок фургони прибули з Берліну та Мадриду. https://youtu.be/SFWrSCbGWIg?si=Dd995MqppvMGeFWd
Підготовка костюмів для Едрієна Броуді
Одним з викликів для Форбс було знайти в Європі костюми, які були б скроєні за американським стилем тієї епохи; іншим — знайти одяг у нормальному стані. Багато костюмів того періоду були не готові до знімань. Важливо було переконатися, що все виглядає бездоганно, особливо для сцен із заможною родиною Ван Бюрен.
Особливим задоволенням для Форбс був процес «одягання» Едрієна Броуді в образі Ласло Тота, за будь-якої змоги вона використовувала трикотаж, щоб підкреслити його худорляву фігуру.
«Едрієн має надзвичайно кутасту статуру, і ми хотіли вивести це наперед, підкресливши фізичні поневіряння, які він пережив в Угорщині під час війни. — каже Форбс. — У в’язаних речах, на відміну від костюмів і жакетів, відчувається м’якість та певна вразливість, це здавалося більш притаманним Ласло, особливо на початку його пригоди і згодом, коли він зустрічає багато вбраних Ван Бюренів».
Для стилю Ласло Форбс сфокусувалася на образах середини 1950-х, надихаючись модою покоління бітників та екранних кумирів, як-от Грегорі Пек. Для цього використовували спортивні куртки з В-вирізом і трикотаж, щоб передати незалежність та відсутність конформізму персонажа. Не випадково Ласло з’являється у костюмі аж у фінальних кадрах фільму.


«Протягом наших перших примірок я переконала Едрієна, що Ласло ніколи не вдягне костюм і краватку — і це не тому, що він настільки зухвало відокремлений від інших персонажів, а тому, що його освіта в Баугаузі та модерністське бачення надають йому цієї позачасової сучасності, — каже Форбс. — Багато в чому гардероб Ласло — це пошук правильних речей, які б підсилювали його внутрішній стан».
Монохромні кольори та відсутність прикрас у стилі одягу Ласло були навмисними та символічними. «Те, що в його одязі ніби чогось не вистачає, було інтуїтивним і підсвідомим натяком на модерністські меблі, інтер’єри і будівлі, які він проєктував, — розповідає Форбс. — Протиставлення модернізму ностальгічній архітектурі, яка йому передувала, було важливим аспектом зовнішнього вигляду нашого героя».

Робота з іншими персонажами
На противагу відстороненому силуету Ласло виступає груба присутність Гаррісона Лі Ван Бюрена, який уособлює династичні багатства та хижий капіталізм у його найнахабнішому та найяскравішому прояві. Неминуче два персонажі розпочинають символічну битву, яка перетворюється на жорстоку у кам’яних кар’єрах Каррари, в Італії. «Гаррісон — титан індустрії, який грає в капіталістичну гру, йому бракує творчого таланту Ласло», — наголошує Форбс.
«Оскільки Ван Бюрени мають значні кошти, його одяг, хоч і дорогий, але не особливо ефектний і звичайний. Це персонаж, який таємно хотів би володіти таким же простим шармом, як Ласло, але, незважаючи на всю свою харизму, він його просто не має, тому його впевненість у зовнішньому вигляді будується завдяки найманню найдорожчих кравців. Він хоче, щоб люди, які його оточують, знали про його багатство, владу та статус».

Після того як Форбс підготувала образи і костюми для головних героїв, вона взялася за важке завдання одягнути решту акторського складу фільму «Бруталіст», який нараховував сотні людей. Це означало, що вона мала прибувати на знімальний майданчик рано вранці, щоб з усією ретельністю одягнути акторів, які були залучені цього дня, у потрібний костюм, сукню та навіть нижню білизну. «Їхні костюми мали бути настільки ж продуманими та послідовними, як і костюми основного акторського складу, інакше вся ілюзія могла легко зруйнуватися», — каже Форбс.
«Нехай Бог благословить статистів і все, що вони привносять у виробництво!» Форбс також звернулася до таких брендів робочого одягу, як Levi’s і Pendleton, щоб забезпечити розміщення їхньої продукції, особливо для сцен, які відбуваються на будівельних майданчиках або навколо них.
Дивіться “Бруталіст” у кінотеатрах вже з 20 лютого.