Сьогодні бути соціально відповідальним не тільки надважливо, а й модно. Враховуючи такий тренд, зірки та лідери думок поступово долучаються до різноманітних соціальних проектів та акцій. Чи завжди вони це роблять із щирим серцем? Хтозна. Тож питання «як не накоїти репутаційних помилок, обравши співпрацю з конкретною персоною для своєї ініціативи?» стає дуже актуальним. На нього питання під час Форуму з комунікацій для соціальних та поведінкових змін SHKALA відповіли Альона Зубченко, менеджерка з комунікацій та адвокасі Фонду ООН у галузі народонаселення, Євгенія Аратовська, засновниця No Waste Service, «Україна без сміття», та Ніна Сорокопуд, керівниця відділу зовнішніх комунікацій ЮНІСЕФ Україна.
Як зрозуміти, чи варто залучати конкретну селебріті до вашого проекту
Євгенія Аратовська: Не завжди людина цікавиться темою, яку ви підіймаєте у своєму проекті. Але не варто боятися запропонувати співпрацю і нормально, аргументовано пояснити, чого ви хочете від людини.
Альона Зубченко: Для нас спільні цінності дуже важливі і ми дуже відповідально підходимо до вибору партнерів, — щоб та людина, з якою ми плануємо наше партнерство, дійсно з нами мала спільні цінності. Щоб ми розуміли, що ті теми, які ми будемо пропонувати висвітлювати, дійсно відгукувались у неї в серці. Як таку людину знайти? Треба чітко сформулювати цінності. Наприклад, наша цінність – ґендерна рівність. Тож ви починаєте фоловити людей, яких цікавить ця тема. Якщо ця людина не використовує сексизм, не використовує мову ненависті, але, наприклад, не використовує фемінитиви, і вас на перших етапах це влаштовує, – то людині можна пропонувати співпрацю.
Ніна Сорокопуд: У нас є департамент, який більше 50 років працює з послами доброї волі. Залучення послів доброї волі – це тяжкка праця, яка часто займає декілька років. І ґрунтується він також на спільних цінностях і довгому процесі, тому що, коли ми починаємо роботу з послами доброї волі, ми спочатку розповідаємо більше про нашу роботу, ключовим є знайомство з людьми, яким ми допомагаємо. Monatik став другом Uniсef по попередженню ВІЛ, тож ми знайомимо його особисто з такими дітками, — і це процес знаходження спільних цілей, залучення, а також це допомагає нам краще комунікувати до його аудиторії.
Останні новини
- Як вивести карʼєру на новий рівень завдяки менторству: безплатний вебінар для українок від STEM is FEM
- Вийшов саундтрек до фільму «Буча»
- #RomanEmpire: 10 найкращих фільмів і серіалів про Стародавній Рим та Римську імперію
- Український гурт Bahroma презентує композицію «Квітень», що стала офіційним саундтреком фільму «Буча»
- Український бренд NAZARELLI презентує осінню колекцію, створену за концепцією smart capsule Новости на главной
На що звертати увагу, якщо цінності співпадають
Альона Зубченко: Ми розділяємо для себе opinion-мейкерів та селебрітіс. Якщо порівнювати селебрітіс і лідерів думок, то перші – відомі особистості, а лідери думок – відомі у мережі люди, які мають велику кількість фоловерів. І при тому вони мають популярність у достатньо таргетованої аудиторії. А от к ким краще працювати — одним інфлюєнсером чи кількома? Тот тут варто пам`ятати, що так співпраця – це не просто розмістити щось у себе на сторінці. І якщо ви вирішуєте працюєте з п`ятьма людьми окремо, вам необхідно буде зробити брифи для кожного, проговорити з ними все. Адже якщо ви вступаєте у подібне партнерство, то будь-яка їхня діяльність у майбутньому буде впливати на вас також.
Євгенія Аратовська: Для нас не обов’язково людина, яка є opinion-лідером, буде сидіти тут у залі. Ми просто дивимося охоплення, спостерігаємо за їх аудиторію.
Ніна Сорокопуд: Можна ще додати, що для кожної цієї категорії ми бачимо ціль співпраці. Знаменитостей ми залучаємо, коли потрібен вихід на ширшу аудиторію, коли потрібне привернення уваги до тематики, яка, можливо, менш популярна на загал. Часто знаменитості потрібні для залучення коштів чи для підняття тематики, для збільшення кількості медіапублікацій.
З чого почати співпрацю
Альона Зубченко: Перше і єдине – не боятися. Просто дайте відповідь на питання: де і кого ви хочете бачити? А далі підходите до людини, як до людини, а не селебріті.
Євгенія Аратовська: Правильно пропишіть у листі, чого ви хочете від селебріті чи лідера думок. Але пишіть коротко, поважайте час людей.
Ніна Сорокопуд: Ваше звернення дуже важливо. Якщо ви вірите у свою справу, коли звертаєтесь до інфлюєнсера чи лідера думок, можливо, варто давати їм вже готові рішення. Даючи заготовки постів, ви можете спростити їм роботу.