Йоргос Лантімос — один із найоригінальніших режисерів сучасного кіно — зізнається, що настав момент зробити паузу. Після неймовірно плідного періоду, який приніс нам «Бідолашні створіння», «Види милосердя» та тепер «Буґонію», режисер відверто говорить про втому і потребу «повільнішого ритму життя».
«Я більше не можу так робити. Це велика помилка», — зізнався Лантімос у розмові з журналістом Collider Стівом Вайнтраубом. — «Гадаю, мені потрібна перерва. Я вже казав це раніше між трьома попередніми фільмами, але цього разу я серйозний. Можете мене тримати за слово».
Режисер додає, що після завершення «Буґонії» планує тимчасово зосередитися на фотографії, особливо на грецьких пейзажах — чомусь, що, за його словами, «допомагає відновити погляд і відчути час інакше».

За останні три роки Лантімос фактично не зупинявся. Після успіху «Бідолашних створінь», що принесли Еммі Стоун «Оскар», режисер одразу взявся за «Види милосердя», а потім — за «Буґонію», екранізацію південнокорейської комедії Чан Джун Хвана «Врятуймо зелену планету!».
У головних ролях — ті самі постійні співтворці режисера: Емма Стоун та Джессі Племонс. Їхні персонажі занурюють глядача у сатиричну історію про змову, віру в інопланетян і межу між параноєю та реальністю.

Лантімос визнає, що такий темп роботи став виснажливим:
«Коли ми працюємо над сценарієм так довго, завжди соромно просто залишити його і чекати. Тож я змушував себе рухатися далі, відразу починати наступний проєкт. Але з часом сили закінчуються. Ми дійшли до цього моменту».
Окрім філософського підтексту, «Буґонія» вирізняється і візуально. Лантімос разом із оператором Роббі Раяном знімали на VistaVision, формат, який нині переживає нове життя в кіноіндустрії.

«Ми спробували VistaVision ще під час “Бідолашних створінь” і закохалися в цей вигляд, — пояснює режисер. — Роббі знайшов камеру Wilcam, тихішу за інші, тому ми змогли знімати інтимні сцени з діалогами. Це величезна камера, але результат того вартий».
Він додає, що великий формат дозволив створити ефект одночасно клаустрофобії та масштабу, адже «Буґонія» здебільшого концентрується на трьох персонажах у замкнених просторах.

Як і попередні фільми режисера, «Буґонія» знову демонструє унікальну творчу хімію Лантімоса зі Стоун. Саме акторка, за словами режисера, запропонувала одну з ключових музичних сцен у фільмі:
«У сценарії спочатку була інша пісня, — розповідає він. — Але коли ми працювали з Еммою, вона слухала альбом Чаппел Роан і запропонувала використати одну з її композицій. Це стало органічною частиною фільму».

«Буґонія» може стати своєрідною крапкою в інтенсивному періоді творчості Йоргоса Лантімоса. Сам режисер жартує, що цього разу його обіцянка відпочити — «справжня».
«Я майже змусив себе працювати без зупинок, але тепер хочу просто побути в тиші, фотографувати, спостерігати. І, можливо, зрозуміти, який буде наступний фільм — коли я до цього дозрію».

Дивіться “Буґонію” на великих екранах вже 31 жовтня!