Кейс довіри: як соціальна ініціатива допомагає українцям

16.05.2023

Perekhid Outdoor — власник мережі носіїв зовнішньої реклами вже 25 років на ринку України. Редакція WoMo поспілкувалась з Андрієм Безпалим і Максимом Сівченком та розпитала про успішні кейси допомоги ЗСУ, як насправді працює зовнішня реклама та чому для українського бізнесу важлива соціальна складова.

Ще за часів фараонів єгиптяни використовували папірус для виготовлення рекламних повідомлень і настінних плакатів. На руїнах Помпеї та стародавньої Аравії віднайшли комерційні повідомлення та політичні кампанії. Настінний живопис у комерційних цілях є одним із проявів найстаршої рекламної форми, яка присутня донині. 

Торік «Перехід Аутдор» створили цікавий соціальний проєкт на підтримку ЗСУ, а цьогоріч компанія допомагає фонду «Наші діти», але не просто допомагає, а й дозволяє кожному рекламодавцю автоматично стати соціально задіяним у великій справі. 

Акція на підтримку ЗСУ та довіра 

Андрій Безпалий, директор Perekhid Outdoor


З початком повномасштабного вторгнення у нас, як і у багатьох компаній, все зупинилося. З лютого по травень усі сиділи без роботи, але не через те, що не хотіли працювати, а тому, що рекламодавці опинились у такому ж становищі, як і всі українці. Більш за те, прогнозів на близьке майбутнє ніхто не мав, та і які прогнози — війна.  

За два місяці бентеги ми так стомилися від невизначеності, що коли у травні відчули перші рухи на ринку, то одразу ж почали думати, як можемо бути корисними нашим оборонцям. Тоді ми започаткували акцію, яка б допомогла ЗСУ і водночас максимально задіяла наших співробітників. 

Бо бути корисними та добре робити свою справу — дуже важливо для нас і як для компанії, і як для людей.  

Бути соціально відповідальною компанією для нас дуже важливо. Це саме та складова, яка допомагає не тільки будувати клієнтоорієнтований бізнес, а й підтримувати українців, які того найбільше потребують. Ми маємо добрі партнерські відносини з іншими операторами, а також понад 800 власних рекламних конструкцій у семи містах України. Усе це разом дозволяє нам пропонувати та знаходити найефективніші рішення якісного сервісу для наших клієнтів.

Тож коли у липні 2022 року запустили акцію «Ти підтримуєш ЗСУ, а ми — твій бізнес», до нас звернулося чимало компаній. Тоді співробітники час від часу підходили до мене й говорили:  «Андрію, таке навантаження, як до війни! Це просто щастя, я знову відчуваю себе корисним!».

Максим Сівченко, виконавчий директор Perekhid Outdoor

У нас було кілька рекламодавців, що активно підтримували сім’ї військовослужбовців грошима чи гуманітарною допомогою. Цей кейс спонукав нас міркувати, а чим ще ми  можемо допомогти країні та людям у скруті? І вже у липні 2022 року з’явилась «Ти підтримуєш ЗСУ, а ми — твій бізнес». Ми хотіли, аби українські компанії, економлячи на рекламі, мали змогу донатити нашій армії. Тому ми пропонували бізнесам, які підтримують ЗСУ, розміщувати рекламні матеріали у Києві, Львові, Житомирі, Сумах, Черкасах і Кропивницькому лише за 1 гривню. Таким чином ми залучили 67 компаній, які змогли зекономити до 3 млн гривень. Ми сподіваємось, що надалі така економія допомогла збільшити допомогу армії. 

Увесь концепт цієї програми побудований на довірі, адже війна згуртувала українців  

Головним чинником для нас було, чи допомагає компанія збройним силам. Авжеж ми не просили звітів, проте часто компанії нам їх надсилали. Тож ми дуже вдячні всім партнерам, які долучилися до на нашої програми. Цьогоріч ми також хочемо бути дотичними до соціальної допомоги, тому обрали для допомоги благодійний проєкт «Наші діти»

Як кожен комерційний клієнт стає благодійником 

Зважаючи на попередній успішний досвід, ми дійшли думки, що також можемо зосередитися на соціальній складовій. Тобто ми не тільки хочемо, а й можемо допомогти людям, які постраждали, дітям, що залишилися без батьків чи опинились у дуже скрутному становищі. Так народилася ідея допомогти благодійному фонду «Я майбутнє України» та проєкту “Наші діти”.  

Частину коштів, які платитимуть клієнти за повне комерційне розміщення реклами, ми спрямуємо дітям, які через війну лишилися без батьків. Тому кожен рекламодавець автоматично ставатиме благодійником. Варто зауважити, що це не несе нашим клієнтам додаткових витрат чи підвищених ставок, адже на благодійність мі віддаватимемо лише свій дохід. 

Наш бізнес має хвилеподібний та сезонний характер. А з огляду на те, що зараз також із прогнозами не дуже, ми більше орієнтуємося на новини. Ми вже помітили, що після вдалих маневрів української армії попит підвищується. Проте це не викреслює сезонність. Також у зовнішній рекламі враховується собівартість, тобто друк матеріалів, фізичний виїзд на локацію, монтажні роботи, фотозвіт. 

Саме тому ми домовились із фондом, що будемо співпрацювати на умовах спонсорської допомоги залежно від заробітку — перераховуватимемо його частину на потреби проєкту “Наші діти”. 

Максим Сівченко, виконавчий директор Perekhid Outdoor

Ми вважаємо, що такі проєкти об’єднують людей, адже і ми, і рекламодавець допомагаємо не тільки своєму бізнесу, а й тим, хто постраждав від цієї війни  

Хочу трохи розширити тему хвилеподібного бізнесу, про яку говорив Андрій. Раніше ми планували наступний рік нашого бізнесу з огляду на попередній, але через повномасштабне вторгнення ми не маємо на що опиратись. Тож зараз спостерігаємо за ситуацією та адоптуємося до нових умов. Що залишилося незмінним, то це перші місяці року, які й в добрі часи не були активними. Але клієнтська активність змістилась на місяць вперед. Тобто якщо раніше ми мали весняний підйом активності рекламодавців у березні, зараз він починається наприкінці квітня і має не такі великі об’єми. Також буде незрозуміло із літніми місяцями, бо раніше левова частка рекламодавців була орієнтована на відпустки, а тепер більшість українців вважають, що це не на часі. 

Тобто рекламодавці також мають переосмислити свій досвід з урахуванням нових умов  

Також ми відповідальні за наших співробітників та їхній добробут. Саме тому з двох варіантів допомоги благодійному проєкту обрали спонсорський. 

Як працює зовнішня реклама 

З погляду біології спочатку мозок реагує на будь-яку інформацію лімбічною нервовою системою, тобто емоційно, а вже потім підключається неокортекс, який логічно пояснює людині її вибір. Це відбувається за лічені секунди та не усвідомлюється. У контексті зовнішньої реклами ця інформація набуває цікавих властивостей, адже побачене залишається у пам’яті, і до певного часу людина не звертає не те уваги.

Максим Сівченко, виконавчий директор Perekhid Outdoor

 

На жаль, більшість рекламодавців, особливо ті, що тільки починають бізнес, трохи  недооцінюють вплив зовнішньої реклами на кінцевого споживача. Тобто вони не бачать ефекту від розміщення такої реклами й думають, що покупці одразу ж підуть до них із фразою “ось ми бачили та прийшли”. Насправді зовнішня реклама працює інакше. Через велику частоту показу інформація закарбовується у пам’яті, і вже потім люди шукають конкретний бренд та виходять на нього через інші платформи. Тож у рекламодавця складається помилкове враження, що покупець до нього прийшов через інтернет, а не завдяки дорожній рекламі. Тому ми завжди не тільки пояснюємо клієнтам, а також демонструємо дослідження, як саме працює зовнішня реклама, як запланована оцінка ефективності залежить від органічного запиту та диджитал-пошуку.  До того ж ми проводимо моніторинг та робимо порівняння за періодами рекламної активності й оцінюємо вплив зовнішньої реклами безпосередньо на органічний запит.   

Андрій Безпалий, директор Perekhid Outdoor

 

Згідно з даними західних досліджень, зовнішня реклама підвищує пошукові запити через Google на 70%. І якщо ми розробляємо із замовником стратегію умовної клініки, то ми не тільки шукаємо найвдаліші локації та пропонуємо найкращий дизайн для конкретного запиту, а й пояснюємо, що 91% клієнтів на питання “як ви про нас дізнались” зазначать останнє місце, де вони побачили назву клініки, тобто інтернет. І тільки 9% можуть сказати, що бачили інформацію клініки на стенді біля дому. Тобто, розумієте, аби сформулювати запит, потрібно знати, що саме формулювати, і саме тут стане у пригоді зовнішня реклама. 

Анастасія Ніколаєнко