Лише 21% підприємств, тобто кожне п’яте, здійснює набір на всі напрямки бізнесу. Ще 19% бізнес-структур пропонують тимчасовий заробіток. Йдеться про заміну співробітників, які релокувалися через війну або мобілізувалися. Про це йдеться у дослідженні експертно-аналітичного центру кадрового порталу grc.ua.
Попри поступове відновлення ринку праці після повного падіння наприкінці лютого, пошук роботи є надзвичайно гострою проблемою. Аналітики ринку праці і досі спостерігають дефіцит вакансій та підвищення конкуренції серед пошукачів. Ще песимістичніше виглядає ситуація, якщо додати до пошукачів-безробітних і тих, хто формально зберіг свої позиції у компаніях, перебуваючи у неоплачуваних тривалих відпустках та працюючи за скорочені зарплати. Аби знайти додаткові джерела поповнення родинного бюджету українцям працездатного віку доведеться виявити кмітливість. Загалом набір працівників здійснюють зараз вже дві третини підприємств та організацій. Цифри нібито вражають, але 27% компаній набирають персонал виключно на стратегічні напрямки.
Коли попит перевищує пропозицію на ринку праці, компанії не бачать сенсу у створенні додаткових інструментів для пошуку співробітників. Серед традиційних методів лідерство утримують сайти з пошуку роботи. 89% компаній саме там оприлюднюють вакансії та переглядають резюме пошукачів. Понад половина рекрутерів (56%) вважають дієвим пошук потрібних спеціалістів за рекомендаціями від знайомих. Набирає обертів і ефективність соцмереж. Вже 41% відкритих вакансій з’являються на сторінках компаній та в Telegram-каналах, у професійних спільнотах та в особистих профайлах HR-ів та рекрутерів. І лише кожне п’яте підприємство (21%)повідомляє про наявність вакансії у Центр зайнятості.
Отже, для ефективного пошуку роботи потрібно насамперед активізуватися та використовувати паралельно кілька джерел з переліком вакансій.