Ми — майбутнє України: Як українська компанія GoITeens під час війни безкоштовний провела навчальний марафон для 7 000 дітей

10.05.2022

Воєнні дії на території України залишили мільйони дітей як без домівки, так і без навчання. У перші місяці війни школи, освітні гуртки зачинились, а батьки, як тількі потурбувались про безпеку, були заклопотані тим, як зайняти дітей навчанням, щоб вони не розважали себе мобільними іграми, чи перебували у постійному стресі через новини. І от у цей час освітня команду GoITeens, не зважаючі на активну фазу воєнних дій та цілковиту нестабільність, вирішила продовжувати справу, якій вже більше 7 років — навчати дітей і підлітків практичним IT-навичкам. Замість сидіти та чекати у GoITeens взялися за створення нового безкоштовного онлайн-марафону, який би дозволив юним учасникам відволіктися від негативних новин і отримати актуальні практичні знання у сфері діджитал. Як результат безкоштовним проектом скористались більше 7 000 підлітків. 

З чого все почалось

Спочатку у GoITeens зібрали команду із 20+ фахівців GoITeens та GoIT різного рівня — маркетологів, методистів, розробників ботів, продакт-менеджерів, менторів, клієнт-менеджерів, адміністраторів та дизайнерів. Продумали структуру марафону, його програму, прописали логіку повідомлень та записали більше 20 відеоуроків. 

Щоб зробити проєкт максимально автоматизованим та допомогти менеджерам відстежувати завдання, створили бота-помічника в Telegram та Viber — Тін-Тін. Від його імені спілкувалися з учасниками, надсилали та приймали домашку, мотивували проходити марафон та отримувати цікаві завдання.

«Часу було дуже небагато, тож ми почали швидко діяти, і після 1,5-тижневої підготовки вже розмістили запрошення на марафон у соцмережах. Воно розлетілося по інтернету за рахунок понад 500 репостів. Так, завдяки «сарафанному радіо» ми отримали 7000+ реєстрацій замість очікуваних 2 000! Але це нас не злякало! Бо завдяки злагодженим процесам ми були повністю готові до такої кількості учнів», — розповідає Вячеслав Поліновский, СЕО GoITeens. 

Марафон отримав назву “Ми — майбутнє України” та тривав 2 тижні. До нього приєдналися діти і їх батьки як із тимчасово окупованих територій, так і переселенці до Західної України та з-за кордону. 

Soft Skills та патріотичний дух

За цей час учні засвоювали базові навички роботи в редакторах Canva, Figma і на конструкторі сайтів WIX. Вони відвідали 3 вебінари (годинні онлайн-заняття) на теми дизайну, Front End розробки та розвитку Soft Skills. А ще розвивали патріотичний дух, покращували вміння візуалізувати свої думки та оформлювати їх у лаконічний текст.

«Уже на наступний день після першого домашнього завдання ми отримали більше 1 500 робіт. Вони розчулили нашу команду і показали, наскільки діти змогли відволіктися від жахіть реальності та наскільки вони хвилюються за майбутнє України», — каже Поліновський. 

Багато хто з учасників ділився з ботом Тін-Тін своїми внутрішніми переживаннями. Тому компанія забезпечила режим майже 24/7, щоб спілкуватися з підлітками. Для цього 9 клієнт-менеджерів та 4 ментора працювали майже по 14 годин на добу. Але воно було того варте, бо іноді такі розмови заміняли юним учасникам сеанс у психолога.

Дівчинка з окупованого на той час Херсону завдяки марафону змогла відчути себе, як під час «нормального» життя, коли спокійно собі навчалася та спілкувалася з однолітками, — каже Олександра Кравцова, product owner IT Марафону GoITeens.

«Ми також дали учням можливість спілкуватися один з одним через сервіс Discord — там вони знаходили однодумців або об’єднувалися в групки для гри в Minecraft», — говорять у компанії. 

Сумарно, під час марафону, учні зробили більше 14 300 проєктів, серед яких — статичні та анімовані листівки з патріотичним закликом, а також повноцінний односторінковий лендінг про місто своєї країни.

Наша гордість — це кількість готових фінальних проєктів. Їх зробила третина учасників — більше 2000 чоловік! Ми раді, що змогли мотивувати таку велику кількість учнів. 

Ось такі роботи створювали учасники марафону:

Діти неодноразово запитували в нас: “Як ми ще можемо допомогти своїй країні?”. Тож у нас з’явилася чудова ідея — створити NFT-зображення з усіма роботами учнів та всі кошти з продажів передавати на підтримку ЗСУ.

Але на цьому команда не зупиняється. Кажуть, що будуть проводити марафони, допоки в Україні не настане мир. Адже дітям потрібна підтримка, спілкування і можливість отримувати нові навички навіть у такий складний час. Наступний марафон починається вже 10 травня.