Ми транслювали уроки для школярів на телебаченні та в онлайні: Іванна Найда про соціальну складову дитячих телеканалів

01.05.2023

Ми поспілкувались із генеральною продюсеркою нішевих телеканалів 1+1 media про дитячу анімацію, яка протидіє російській пропоганді, а також про проєкти, що допомагають знайти дітям необхідні позитивні емоції та натхнення.

Іванно, ви очолюєте телеканал «ПЛЮСПЛЮС» з 2012 року. За цей час виросло ціле покоління українців. Якими реалізованими проєктами ви пишаєтеся найбільше?

Іванна Найда, генеральна продюсерка нішевих телеканалів 1+1 media

Насправді, за ці 10 років канал виріс, трансформувався і став найпопулярнішим дитячим телеканалом України. В середньому за рік ми виготовляємо щонайменше 150 хвилин анімаційних продуктів, це дуже великий обʼєм для такого формату контенту (окрема гордість: нашій команді вдається витримувати цей темп навіть у непростий воєнний час). Окрім цього, нашим місіонерським завданням завжди було створення соціальних проєктів, які навчатимуть дітей важливих навичок: як бути екосвідомими, раціонально використовувати ресурси, чому важливо вивчати українську мову тощо. Окрему увагу ми завжди приділяємо соціальній та психологічній адаптації дітлахів.

Такими проєктами є «ЕКО ПЛЮСПЛЮС», «Волохатий блог», «Говоримо українською», «Дивомандри», «Світ чекає на відкриття», «Це — наше, і це — твоє», «Казка з татом», «Корисні підказки». До того ж за мотивами наших мультфільмів «ПЛЮСПЛЮС» розроблено цілу низку розвивальних ігор, творчі енциклопедії, набори для дослідів, 3D-книгу, розмальовки, серію книжок, м’які іграшки-подушки з головними героями тощо. А у межах всеукраїнського конкурсу для школярів «Дивомандри. Україна — легенд та міфів країна» була створена інтерактивна мапа з найцікавішими історіями малечі.

 

Також телеканал завжди реагує на виклики часу. Коли весь світ поглинула пандемія COVID-19, спільно з МОЗ ми запустили анімований мультфільм для дітей «Супергерої йдуть до школи» з порадами про те, як поводитися під час карантину. А з 24 лютого 2022 року почали обороняти інформаційний фронт та допомагати батькам і дорослим розповідати дітям про війну, знаходячи потрібні та зрозумілі слова, а також допомагаючи здобувати нові знання навіть у таких непростих умовах.

Крім цього, великим досягненням для нашої команди є той факт, що всі проєкти власного виробництва «ПЛЮСПЛЮС» проходять експертизу психолога та більшість із них рекомендована до навчального процесу. Тобто ми відповідально ставимось до впливу контенту на дітей. Наш контент безпечний. Також пишаємося нашою багаторічною співпрацею з Громадською спілкою «Освіторія» та Міністерством культури та інформаційної політики України. Разом ми реалізували чимало суспільно важливих ініціатив.

Телеканал «ПЛЮСПЛЮС» — не лише лідер дитячої анімації в Україні, але й телеканал з потужною соціальною позицією. Як ця місіонерська діяльність трансформувалася у період великої війни?

«ПЛЮСПЛЮС» протягом 10 років свого існування на українському медіаринку завжди був і залишається телеканалом, який не лише створює велику кількість авторського українськомовного контенту для дітей, але й розповідає про патріотизм та цінності, які роблять нас справжньою нацією. Ця місіонерська діяльність ще більше закріпилися за період великої війни та стала нашим генетичним кодом.

Як з початком повномасштабного вторгнення змінилася програмна сітка телеканалу? Зрозуміло, що виробництво нових проєктів поставили на паузу. Проте чи зʼявилися за цей час нові проєкти власного виробництва в етері «ПЛЮСПЛЮС»? 

З початком великої війни ми всі розуміли, що дітям у цей час потрібна особлива увага та позитивні емоції. Тому ми транслювали проєкти, які допомагають знайти ці необхідні позитивні емоції, отримати розрядку та натхнення.

Варто розуміти, що розроблення анімаційних проєктів — доволі тривалий і затратний процес. Проте спільно зі студіями «Анімаград», «Мамахохотала» та «Карандаш» у перші місяці війни ми розробили мультсеріал «Добро завжди перемагає», який буквально завірусився та отримав сотні схвальних відгуків. Це був не просто анімаційний проєкт, а наша відповідь на пропаганду рф, яку ворог також активно поширював через мультфільми. 

Нам потрібно було оперативно давати відсіч маніпулятивній дезінформації, яку рф активно поширює та насаджає навіть серед дітей. Тож ми почали розмовляти з нашою дитячою аудиторією простою і зрозумілою мовою, щоб пояснити все, що наразі відбувається в Україні. До того ж серії цього продукту ми перекладали різними мовами, аби охопити ширшу аудиторію та розвінчати фейки кремля за кордоном. 

Після виходу першої серії глядачі почали залишати велику кількість позитивних коментарів. Під відео, що були опубліковані на всіх ресурсах групи 1+1 media, користувачі писали, що цей мультсеріал — дуже важливий проєкт, який доступною мовою показує справжність російсько-українських відносин.

Телеканал «ПЛЮСПЛЮС» спільно з ідейним партнером — «Освіторією» — часто організовував відкриті уроки на важливі теми для дітей. У березні ви долучилися до загальнонаціонального проєкту «Навчання без меж». Яка мета «ПЛЮСПЛЮС» була у цьому проєкті і чи виправдалися ваші очікування від результатів цієї кампанії?

У перші місяці війни в  українських дітей не було можливості відвідувати навчання через постійні обстріли та повітряні тривоги. А це фундаментальне завдання для усіх нас — забезпечити найменше покоління можливістю навчатися. Тому ми обʼєднали зусилля з Міністерством освіти та науки та іншими ідейними партнерами і спільно запустили кампанію «Навчання без меж». Ми транслювали уроки для школярів на телебаченні та в онлайні, охопивши таким чином максимальну аудиторію. Особисто пишаюся, що нам вдалося втілити таку важливу колаборацію, хоч викликів було більше, ніж можливостей. Але у цьому і головна функція телебачення — бути там, де наш глядач. За будь-яких обставин. 

Відомо, що разом з командою нішевих телеканалів, яку ви також очолюєте, перші пів року тривала активна міжнародна діяльність групи 1+1 media. Що саме входило до пулу ваших завдань та якими ключовими результатами чи підсумками роботи можете поділитися?

Від перших днів великої війни 1+1 media жодного дня не припиняла свою роботу. Ми переформатувалися, допомагали одне одному та реалізовували справді амбітні проєкти. Дійсно, робота в активну фазу війни була спрямована на міжнародну діяльність. Ми застосували весь наш досвід, який був накопичений за роки існування міжнародної версії телеканалу 1+1 — 1+1 International — та допомагали колегам достукатися до міжнародної аудиторії. Зокрема, поширювали через українську діаспору та іноземні представництва наш дайджест новин, який видавався щодня багатьма мовами, навіть китайською. Ми формували карту наративів, пояснювали партнерам, що насправді відбувається в Україні та яких дій і рішень ми від них очікуємо. Ми ділилися важливим контентом від 1+1 media та партнерів, мета якого — розвінчання пропаганди та міфів рф. Щодня впродовж пів року війни ми мали спільні наради з колегами, хто залучений до інформаційної діяльності, та робили все можливе, аби для України та українців ухвалювалися позитивні рішення на міжнародній арені. Пишаюся згуртованістю та професіоналізмом колег! 

Нещодавно «ПЛЮСПЛЮС» відновив показ анімаційного проєкту «Говоримо українською», прем’єра якого відбулася ще у 2019 році. Повернення продукту в етер є першою ініціативою у межах мультиплатформенного проєкту «Плюсуй українську», що реалізується групою 1+1 media спільно з WAW та МКІП. Наскільки актуальною наразі є тема популяризації української мови та культури серед дитячої аудиторії?

Від початку повномасштабного вторгнення рф багато українців масово почали переходити на українську мову, і це надважливий тренд. Під час запуску проєкту «Плюсуй українську» колеги відчули гостру потребу в українськомовному контенті, зокрема серед дитячої аудиторії. Тож на шляху до масштабування української мови ми вирішили зробити перший крок — повернути проєкт в етер. 

«Говоримо українською» свого часу був створений за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики України. Ініціатива в ігровій та розважальній формі максимально доступно пояснює правила та особливості української мови, надаючи поради, які сприяють якнайшвидшому запамʼятовуванню. Сама ж теоретична база «Говоримо українською» ґрунтується на порадах мовознавця Олександра Авраменка. 

В епізодах розкриваються актуальні теми, повʼязані з вивченням української мови, розглядаються конкретні ситуації про поширені мовні помилки, про те, які слова використовувати некоректно, а які будуть доцільні в тій чи іншій ситуації тощо. Тому такий контент зараз є вкрай актуальним і чудово, що він знаходить відгук серед аудиторії. 

У березні 2023 року на «ПЛЮСПЛЮС» відбулася ексклюзивна премʼєра легендарного анімаційного серіалу «Вулиця Сезам». Крім цього, такий крок є новим міжнародним партнерством із Sesame Workshop. Розкажіть про це детальніше. Зокрема, як вдалося налагодити співпрацю та наскільки довготривалою вона буде?

Так, наприкінці березня 2023 року в етері телеканалу «ПЛЮСПЛЮС» з’явився легендарний анімаційний серіал «Вулиця Сезам». Нове міжнародне партнерство 1+1 media та «ПЛЮСПЛЮС» із Sesame Workshop стало можливим завдяки взаємодії з ініціативою першої леді Олени Зеленської зі створення Всеукраїнської програми ментального здоров’я. Ми об’єднали зусилля, аби допомогти батькам та дітям впоратися з викликами, спровокованими великою війною. Сподіваємось, що мультсеріал «Вулиця Сезам» стане початком нашої довготривалої співпраці й у майбутньому ми зможемо реалізувати низку інших суспільно-важливих проєктів для створення в Україні культури безбар’єрності.

Анімаційний серіал «Вулиця Сезам», який транслюється на «ПЛЮСПЛЮС» щодня з 27 березня, має потужну освітню місію. Зокрема, епізоди проєкту розроблені спеціально, аби допомогти дітям та батькам впоратися з тривалою кризою та викликами великої війни. Розкажіть детальніше про контент та чим він буде корисний батькам і дітям?

У межах мультсеріалу передбачається 140 епізодів хронометражем у 5 хвилин з героями Sesame Street’s («Вулиця Сезам»), що відомі на весь світ. Ключова мета цих відеороликів — розвиток математичних, наукових та соціально-емоційних навичок, які допомагають дітям у розважальній формі розпізнавати та позначати свої емоції за допомогою схожих сюжетів і персонажів. Зокрема, епізоди сприяють подоланню прогалин в освіті, які викликані тривалою зовнішньою кризою. Діти, які переживають психотравматичну подію, можуть втратити інтерес до занять, які раніше вони обожнювали. Це може викликати паузу в їхньому особистісному розвитку. Тому такий контент як ніколи актуальний саме для українських дітей. 

І що надзвичайно важливо у наш час — у цьому проєкті особлива увага приділяється унікальним потребам і досвіду дітей, які живуть в умовах повномасштабної війни, а сам мультсеріал заснований на ретельному дослідженні та навчальному плані команди світових експертів. Так, до розроблення спеціальних епізодів «Вулиці Сезам» команда проєкту підійшла з неймовірною відповідальністю. Для цього провели окреме масштабне дослідження з українськими батьками та освітянами. Сценарій, персонажі та навіть гама кольорів розроблена професійними мультиплікаторами спільно з психологами та іншими фахівцями з розвитку дитини. 

Щодо ефективності проєкту, то вже бачимо високу динаміку зацікавленості, адже лише у перший тиждень трансляції «Вулиці Сезам» на «Київстар ТБ» проєкт став лідером серед усіх мельтсеріалів на платформі, і такий тренд лише зростає. 

Чи планується створення нових продуктів для «ПЛЮСПЛЮС»? Якщо так, що це буде? Поділіться планами на майбутнє.

На етер чекає прекрасний мультсеріал власного виробництва за мотивами книжок «Герої  теж плачуть» та «Зустріч з героєм», створений командою «ПЛЮСПЛЮС» спільно з ЮНІСЕФ. Історія про мишенят, які вимушені були покинути свою домівку через війну. Дуже чутлива історія про загальнолюдські цінності, дружбу, силу, підтримку, людяність. Цей мультфільм буде транслюватися в Україні та Польщі. Це для нас особливо важливо, адже багато українських родин вимушені були покинути свої домівки і вчитися адаптуватися в нових умовах. 

Нині ми активно шукаємо можливості для створення нових проєктів і вже маємо кілька ініціатив на стадії активного розроблення. Шукаємо партнерів, спонсорів і меценатів, які поділяють наші цінності. Готуємося до нового сезону, аби потішити глядачів потрібним та цікавим контентом, який розвиватиме відчуття гордості та любові до України. Про все розповімо згодом. 

Яким бачите телеканал «ПЛЮСПЛЮС» через 5 років?

15-річним телеканалом-підлітком, який, як і зараз, реагуватиме на запит аудиторії та допомагатиме, наскільки це в наших силах, виростити нове покоління ментально здорових людей, які розвиватимуть Україну та примножуватимуть її здобутки у світі! Новим поколінням щасливих людей щасливої країни!