Мода під час війни: як українські бренди перебудували свою роботу

Зберегти робочі місця та бізнес, підтримати економіку, допомогти армії, транслювати українську ідею у світ — це далеко не всі причини з яких українські бренди продовжують працювати навіть у війну. Хтось був вимушений перевезти своє виробництво, а хтось продовжує працювати на старих місцях. Усі вони роблять одну справу — допомагають Україні перемогти.

Kachorovska 

Український бренд шиє берці для ЗСУ та територіальної оборони. Хочь зараз це основний напрямок бренду, проте компанія також відновила продажі поточного стоку та нової колекції через їхній сайт та новий сайт для міжнародних продажів, щоб підтримати економіку країни.

Нова весняна колекція доступна на вже відкритих локаціях у Києві і Львові. Це кафе на Подолі та Льва Толстого, які працювали раніше для захисників, а тепер відкриті для відвідувачів. У Львові ж відкритий шоурум. Бренд каже про безкоштовну доставку по всьому світу для замовлень від $150, а для всіх нових клієнтів нададуть знижку у 20%.

BetterMe

Українська продуктова компанія минулого тижня презентувала спеціальну лінійку спортивних костюмів синьо-жовтого кольору. 50% прибутку із продажу компанія передасть ЮНІСЕФ в Україні на допомогу дітям, що стали жертвами війни. Лінійка отримала назву «Creating Freedom Within».

Така назва, бо ми віримо, що свобода починається зсередини. Свобода — це вибір. Вибір захищати свої права, а не здаватись. Вибір змінювати своє життя на те, яке бажаєш, а не миритися із тим, що нав’язують, — кажуть у компанії.

Основним каналом продажу наразі є сайт, а на майбутнє компанія розглядає також можливість виходу на різні міжнародні майданчики онлайн торгівлі, такі як Amazon, та інші.

Загалом проєкт з продажу спортивного одягу компанія запустила у 2021 році. Зараз він на стадії тестування.

Frolov

До початку війни команда працювала над новою колекцією — тепер деякі закінчені роботи лежать у майстерні, покинуті. Креативний директор бренду Іван Фролов каже, що поки ніхто не думає про моду як про бізнес, а як про потужний засіб спілкування з людьми по всьому світу.

Я та мої друзі в секторі контактуємо з колегами з усього світу, які, у свою чергу, можуть просити людей з усього світу підтримати Україну у ЗМІ. Тепер ми бачимо результати, тому що багато відомих зірок написали у своїх мережах про Україну. Важливо довести, що, окрім росіян, решта світу володіє реальною інформацією, підтримує Україну, і що ми виграємо цю війну, бо говоримо правду, — сказав він, додавши, що наразі клієнти можуть замовляти одяг, проте його підправлять, коли все стабілізується.

Тиждень тому бренд презентував свій перший NFT. Синьо-жовте серце символізує мужність всіх українців у боротьбі за свободу. Це колаборація FROLOV із двома українськими художниками. Автором вишивки є Руслан Панчук. Вона виконана вручну полтавською гладдю з настилом за ескізом, натхненим логотипом бренду Фролов – анатомічним серцем. NFT-ілюстрація створена Дмитром Юріним.Усі кошту з продажу NFT також будуть передані на виробництво бронежилетів.

 

Андре Тан

Спочатку війни дизайнер Андре Тан почав шити форму та одяг для ЗСУ й територіальної оборони. У його цехах виготовляють камуфляжну форму, білизну й теплі речі. На сьогодні ними відшито понад 10 тисяч одиниць, зокрема, флісових кофт, флісових штанів, теплих жилетів, спідньої білизни, спальних мішків, плащів-палаток, балаклав, тактичних жилетів. Тканину використовують свою, а тої, якої нема — закупають за допомогою пожертвувань.

Також дизайнер створив новий бренд одягу RDNT. Колекція RDNT доступна для замовлення по всьому світу. Гроші від продажу цієї лінійки будуть йти на підтримку армії України.

RDNT розшифровується як Radiant, тобто сяючий, променистий. Така назва обрана тому, що одяг створений під кольори аури — жовтий, блакитний, зелений, рожевий, фіолетовий. Одяг створений без поділу на жіночий та чоловічий. У першій колекції sustainable-бренду використана тканина з переробленого пластику, яка на дотик і за характеристиками нагадує бавовну. Матеріал регулює теплообмін, вбирає вологу, а це допомагає охолоджувати тіло в спеку та зігрівати в холод. У майбутньому бренд планує запустити в Україні виробництво, що працюватиме на відновлюваній сонячній енергії.

Також Андре Тан вже відновив продаж одягу через сайт та магазини Вінниці, Франківську, Луцьку, Тернополі, Рівному, Ужгороді тощо. Також працюють магазини у Сіднеї та на Мальдівах. Дизайнер закликає людей купувати одяг та долучитися до відкриття магазинів з франшизи ANDRE TAN, аби підтримати український бізнес.

Litkovskaya 

Засновниця бренду Litkovskaya Лілія Літковська повернулася з-за кордону, куди виїздила на початку військової агресії, і зараз зібрала свою команду у Львові. Вона відкриває там виробництво, щоб дати роботу своїм працівникам, а також забезпечити роботою вимушених переселенців.

Війна розкидала членів команди Litkovskaya по Україні, деякі, як і я, поїхали до інших країн. Тиждень тому я повернулася до України і знову зібрала свою команду у Львові. Ми починаємо працювати над просуванням нашої неймовірної країни та наданням робочих місць переселенцям в Україні та Європі. Їм треба підтримувати свої сім’ї, а економіка України має працювати, незважаючи на скрутні часи, — розповіла вона.

Також бренд запустив так звані сертифікати допомоги, вартістю 150 євро. Усі виручені кошти з яких направляють теробороні та МОЗ. Сертифікат гарантує 60% знижку на весь товар після закінчення війни, а також спеціальний подарунок для кожного покупця. Також бренд представить свій одяг на Charity Pop-up Store з 10 українськими брендами. Виручені кошти будуть передані на допомогу Україні.

Також під час війни команда створила капсулу для мережі елітних універмагів Selfridges у Великій Британії. Частина коштів піде на допомогу українським переселенцям. Також бренд презентував нову колекцію одягу FW22 — моделями для неї стали співробітники команди. Фотосесію зробили до війни і тепер, за словами дизайнерки, ці фото набули нового сенсу.

Ksenia Schnaider

Бренд заснований українським модельєром Ксенією Шнайдер та російським дизайнером Антоном Шнайдером готується випустити нову колекцію весна/літо. До цього бренд закликав через ЗМІ та соцмережі робити замовлення, аби підтримати їх фінансово, адже виробництво спочатку довелося зупинити.

Також ввели картки підтримки на 5, 50 та 500 євро — їх можна купити на сайті компанії. У поясненні йшлося, що їхня команда з 30 людей була змушена приділяти першочергову увагу своїй безпеці та піклуватися про свої сім’ї під час війни, тож «бізнес було жорстоко зупинено».

Ми молимося за мир і відразу ж після закінчення війни повернемось до роботи і ця фінансова підтримка буде конвертована у подарункові сертифікати, — йдеться у дописі.

Також бренд випустив весняну колекцію взуття та одягу присвячену миру. Колекція була розроблена у співробітництві з брендом Kachorovska. Дві моделі взуття, представлені в дропі, виконані в монохромній палітрі. Ботільйони Thelma у блакитному та пісочному відтінках та високі черевики Lula. На миску взуття вручну вишиті чайки та сонце над морем за ескізом Антона Шнайдера. Купити ковбойки можна через дірект та на сайтах брендів.

Зараз дизайнерка разом із дочкою живе у Німеччині — вона покинула Україну на початку війни. На початку квітня вона їздила до Києва, щоб упакувати усі колекції одягу та зустрітися з деякими членами команди. Усі запаси одягу перемістили на Західну Україну, тож незабаром мають відновити продажі.

Aisenberg

Український бренд Aisenberg продовжує працювати та допомагає ЗСУ в Одесі. Власниця бренду Тетяна Федосєєва каже, що для неї надзвичайно важливо зберегти робочі місця на виробництві, яке у мирний час могло віддати 3000-4000 тисячі готових одиниць одягу.

На даний момент вдається утримувати і зберігати усю команду. Активно працюють над колекцією наступного сезону осінь-зима. Серед робітників: конструкторський відділ, технолог, лаборант. Компанія намагається зберегти кожне робоче місце на виробництві, бо команда збиралась роками і це спеціалісти найвищого рівня у швейному виробництві. Федосєєва пояснює, що джинси складніше відшити, ніж смокінг, тому вони дорожать кожними руками, адже люди повинні знати і розуміти, що вони потрібні і у них буде робота.

«Щодо одягу минулого сезону: джинси всесезонні і атрибут щоденного одягу, і в цьому наша перевага. Ми допомагаємо переселенцям, які залишились без речей, а також передали волонтерам частину одягу. Раніше ми це робили регулярно для Vintage Charity Market, ми офіційні партнери цієї події. Також на даний момент часто приходять запити напряму у соціальних мережах з проханням допомогти і ми звичайно беремо участь, підбираємо розміри і відправляємо», — розповідає Федосєєва.

П’ятнадцять моделей деніму зараз є доступними до замовлення, серед яких: трендові комбінезони з вареного деніму, сексі джинси з блискавками, вінтажні джинси та сорочка, наче запозичені з матусиної шафи. Придбати одяг можна на сайті та в магазині в Одесі — 30% від продажу бренд направляє на підтримку армії.

DARJA DONEZZ

Робота студії призупинена. Багато речей розпродали і це дуже допомогло фінансово.Дизайнерка працює дистанційно із Західної України. Каже, що головна задача як керівника – забезпечити майстрів хоча б якоюсь мінімальною роботою.

Більша частини команди – майстри – зараз знаходяться у Києві. Замовлення, що надходять через Інтернет відшивають прямо із дому. Вирішили, що так буде безпечніше. Майстри по вишивці наразі перебувають у Харкові і кажуть, що «стукіт працюючої машинки заглушує гуркіт снарядів за вікном».

«До війни ми були студією, де індивідуально працювали з клієнтом, дружили з клієнтом, але зараз це стало неможливим на відстані. Деякі позиції є можливість відшивати дистанційно. Зараз я відчуваю якесь дивне дежавю, начебто опинилася десь в минулому із хроніки воєнної історії моди, коли замовляють собі одяг «у шафу», начебто красою намагаючись наблизити перемогу. Що збираюсь робити після війни? Жити, любити, виховувати дітей і однозначно менше нервувати», — каже українська дизайнерка.

Також нещодавно в Україні запустили проєкт з підтримки українських брендів. У проєкті «паляниця«, походження назви, мабуть, можна не пояснювати, зібрані бренди, які досі мають доступ до складу та можливість відправляти речі по Україні та за кордон. На сайті представлені такі бренди як Ksenia Schnaider, Bibliotheque Nationale та NEBESITE, Siyai, SO тощо. Бренди передають частину доходів на гуманітарну допомогу.

Ми вже показали всьому світу, які талановиті дизайнери живуть в нашій країні — український одяг носять Мей Маск, Белла Хадід та Ріанна. Зараз світу саме час підтримати український фешн-бізнес, а разом з тим і економіку України. Купуючи продукцію українських брендів, ви допомагаєте людям зберегти робочі місця, а брендам — сплатити податки до державного бюджету, що забезпечить виплату пенсій та допомогу найбільш вразливим верствам суспільства під час війни, — каже команда проєкту.

Сайт працює як каталог: замовлення можна зробити на сайті або в інстаграмі кожного бренду. Нові імена будуть поступово додаватись до списку.