Стрічка отримала перше місце у рейтингу за версією журналу Sight and Sound
Стрічку «Жанна Дільман, набережна Комерції 23, Брюссель 1080» бельгійської режисерки Шанталь Акерман у 2022 році визнано найкращим фільмом усіх часів за версією журналу Sight and Sound Британського кіноінституту. В історії цього рейтингу, який оновлюється раз на десять років, перше місце посідали лише чотири фільми: «Викрадачі велосипедів», «Громадянин Кейн», «Запаморочення» та «Жанна Дільман».
Фільм «Жанна Дільман, набережна Комерції 23, Брюссель 1080», який перевернув уявлення про кінематограф і став символом феміністичного мистецтва, покажуть на великому екрані під час 9-го Київського тижня критики. Показ відбудеться у межах міжнародної ретроспективи «1975», присвяченої стрічкам, що відзначають своє 50-річчя.
Це гіпнотичний портрет самотньої жінки, яка щодня дотримується суворої рутини: готує, прибирає, робить покупки. Її життя складається з повторюваних дій, що тримають її на плаву, аж поки у відточеному механізмі не з’являється збій. Акерман перетворює побут на кінематографічну мову спротиву, змушуючи глядача проживати кожну хвилину поруч із героїнею.
Фільм було знято лише за п’ять тижнів жіночою командою. Операторка Бабетт Мангольт, яка згодом стала постійною співтворчинею Акерман, створила візуальний стиль, що поєднує точність, тишу і напругу. Прем’єра відбулася у Каннах у програмі «Двотижневик режисерів», після чого стрічку показали у Локарно, Венеції та Торонто.
Ретроспектива «1975» також включає історичний епос Стенлі Кубрика «Баррі Ліндон», відзначений чотирма «Оскарами», та легендарну комедію «Монті Пайтон і Священний Ґрааль», яку The Guardian, Empire та користувачі IMDb називають однією з найкращих у світі.
Усі три фільми можна буде побачити з 16 до 22 жовтня у кінотеатрі «Жовтень» у межах Київського тижня критики.
Київський тиждень критики — міжнародний кінофестиваль, що знайомить аудиторію з найкращими артфільмами року та культовою ретроспективою, обраними професійними кінокритиками. Після кожного показу на глядачів чекає дискусія із кінокритиком.