Показаний на тижнях моди в Берліні, Празі та Кишиневі, перформанс українського бренду DZHUS “ANTICON”запрошує стати свідками таємної вечері в метамодерністичному трактуванні.
Дизайнерка Ірина Джус презентує інноваційні багатоцільові образи колекції SS25 у напівінтерактивному акті з метафоричним реквізитом, занурюючи в відчуття спіритичної ініціації. DZHUS грає в складну інтелектуальну гру зі своїми глядачами: фактично – маніфестація абстрактного символізму, концептуальне шоу провокує асоціації на межі загальноприйнятних категорій.



Попри релокацію до ЄС на початку повномасштабного вторгнення, DZHUS завжди залишається брендом з українською душею й прагненням підтримувати земляків у час випробувань. Так вбрання повністю виконано українськими майстринями, а саундтрек шоу написав харків’янин Геннадій Біляєв.






Для Ірини Джус перформанс у футуристичному Берлінському Центрі кабали став водночас посвятою до грона міжнародних поетів (дотепер не було широко відомо, що Ірина з дитинства пише вірші).
Містичний акт супроводжується рафінованими й водночас радикально інтимними одкровеннями у не відцензурованому чотиримовному міксі, котрий авторка стосує в автотерапевтичному катарсичному письмі.



Про DZHUS
DZHUS – концептуальний бренд одягу та аксесуарів, що здобув міжнародне визнання завдяки багатофункційним речам з матеріалів cruelty-free. Інновації крою, запроваджені дизайнеркою Іриною Джус, допомагають мінімізувати фізичний шопінг, разом з тим створюючи розмаїтий і екологічний гардероб з кількох виробів-трансформерів. З початком війни бренд релокувався до ЄС і передає 30% прибутків українським зоозахисним організаціям.
Від заснування DZHUS у 2010 р. всі вироби створюються виключно з етичних матеріалів.



У 2019 р. бренд нагороджено в номінації Cruelty-free Fashion від Best Fashion Awards.
У 2015 р. бренд увійшов до шорт-листа International Woolmark Prize і зараз продається в Японії, Китаї, Бельгії, Португалії, Польщі, США, ОАЕ, Саудівській Аравії, Кувейті, Австралії та онлайн по всьому світові.
DZHUS носять Onuka, Jamala, Alina Pash, Катерина Павленко з Go_A, Ірена Карпа.
Розроблений передусім як жіночий, одяг DZHUS передбачає широкий спектр унісекс-силуетів і позагендерних стилізацій.



Бренд співпрацював з кінопроєктами The Hunger Games, Star Trek Discovery та відомими б’юті-лейблами Saco та Davines.
Колекції DZHUS презентуються під час Paris Fashion Week, Berlin Fashion Week, Ukrainian Fashion Week, Milan Design Week, International Fashion Showcase London, Brussels Fashion Week, Helsinki Fashion Week, Vegan Fashion Week у Лос-Анджелесі, Milan Design Week, Dutch Design Week, Mercedes-Benz Prague Fashion Week, Designblok Prague, Moldovan Brands Runway, Feeric Fashion Week у Румунії.



Дизайн DZHUS висвітлюється в топових міжнародних медіа: Vogue, Dazed&Confused, Harper’s Bazaar, Elle, L’Officiel, Marie Claire, Cosmopolitan, Elle Decoration, Kaltblut, ASVOF, Dezeen.
Творчість Ірини Джус є гостро персональною, адже вона інкорпорує «патерни в патерни» в режимі самопізнання та самовідтворення. Візіонерка перекеровує власну внутрішню боротьбу в авангардні дизайнерські рішення в відверто буквальний спосіб.
Щирий і самобутній протягом своєї 14-річної історії, DZHUS визначає своєю місією привнесення інновацій у fashion-індустрію та руйнування стереотипу про передбачуваність етичного та екологічного дизайну. DZHUS прагне популяризувати осмислену моду через знакову образність і тонкі інтелектуальні алегорії.



Колекція DZHUS SS25 “ANTICON”
Колекція DZHUS SS25 спекулює на “кодах утопії”, згенерованих людством у прагненні запрограмувати щастя. Продовжуючи розшифровувати власну особисту травму, Ірина Джус насичує лінійку “ANTICON” наративами соціокультурного конформізму. Виходячи зі ствердження, що розчарування росте на очікуваннях, творчиня іронізує щодо систем умовних позначок протягом усієї історії цивілізації.
Ірина вбачає взаємозв’язок між природнім прагненням до самовідкриття й жагою дому – й рефлексує відкритим питанням: “Чи віднайдення власної життєвої ніші здатне замістити основоположне відчуття дому?”.



Проживаючи власну інтимну драму, Ірина Джус визначає свій ескапістський досвід як ‘inter-refuge’. Вона закликає використовувати еклектичну мультикультурну семантичну базу як бруківку для прокладення шляху до суб’єктивної ідилії. Таким чином будь-який знак, термін чи поняття є метафізичним джерелом енергії для «самозалюднення» як коупінг-стратегії для екзистенційних дилем.
Ірина Джус вшановує світові системи кодування – від духовних до побутових. Вона знебарвлює хроматичний спектр, замінюючи кольори абревіатурами.



Соціальне «самоспоживання» відслідковано до гастрономічних ритуалів, властивих всім розповсюдженим релігіям. Так серія ансамблів DZHUS SS25 натхнена сакраментальним сервіруванням столу. Віддзеркалені формотворчі модулі також є алюзією до цього феномену «автофагії»: форма й контрформа нероздільні й перебувають у постійній взаємодії та взаємонищенні.
У своїх відсилках до гностицизму, кабали, юдаїзму, офіційних і альтернативних християнських вчень, Ірина Джус змальовує тягар особистих цінностей і обов’язків. Стоїцизм і самодостатність транслюються через ототожнення об’єкта й суб’єкта, що знаходить відображення в багатофункційних предметах одягу.



DZHUS вірить: будь-яка конвенційна система є релевантною, поки її дороговкази скеровано на вихід з відчаю. Ба більше, рандомізовані вектори настільки ж добре (якщо не краще) ведуть до пункту призначення.
Ірина Джус закодовує веселку в білих стьобаних деталях. Залишаючи екстер’єр виробів чистим, вона оздоблює кишені й підкладку кристалами й біжутерією – співставляючи досвід вимушеної міграції українців із щімкими хроніками насильницьких переселень під час Голокосту. Лейтмотив
лабіринту присвячено синайським мандрівникам, натхненим духом пошуку.



Неочікувано з-під зовнішніх шарів одягу з’являється колір: для вивороту DZHUS використовує райдужний градієнт. Цей «таємний» маніфест кольору споміж пуристично білої колекції несе життєствердний меседж, пропонуючи інсайт як маршрут додому — до відчуттів радості й наповнення.
З глибоким співчуттям до тварин Ірина висловлює обурення щодо дуалістичного підходу соціуму: споживаючи в їжу одних звірів, люди культивують ідеалістичні фантазії щодо потойбічного життя інших. Свій слід у колекції DZHUS залишили не лише зооморфні елементи з візантійського іконопису, але й тендітні лапки, що покрокували веселкою.






Оспівуючи возз’єднання зі справжнім «я», DZHUS заграє з гендерними стереотипами, фетишизуючи білизняні мотиви й корпкор, деконструюючи традиційні суспільні ролі й підкреслюючи їхню плинність. DZHUS не обмежується трансформацією білих штанів на райдужний корсет — і стирає грань між інтер’єрним текстилем та вбранням. До прикладу, скатертина функціонуєяк кейп плаского крою.