платформа майбутньої професії

Платформа майбутньої професії: в Україні розвиватимуть напрям профорієнтації підлітків серед вразливих категорій населення

Опікуватиметься профорієнтацією підлітків Фундація Катерини Осадчої 

Повномасштабна війна запустила в Україні повномасштабну кризу кадрів. Відтік людей з країни, залученість у захисті держави та змінені потреби ринку в професіях впливають не тільки на сьогодення, а й на прогнози майбутнього. Водночас молодь не розуміє, які професії будуть популярними через 2-5 років і чи зможуть вони забезпечити собі майбутнє. Щоб допомогти підліткам знайти себе і своє місце у відбудові України, Фундація Катерини Осадчої розпочала роботу над напрямом профорієнтації молоді. Тепер в Україні працює платформа майбутньої професії з фокусом на дітей із вразливих категорій населення.

Майже чверть підлітків під час війни найбільше хвилює навчання. Невизначеність, страх за майбутнє та неможливість планувати — одні з ключових переживань підлітків у цій сфері, кажуть дослідження.

«Для дітей, які зростають без підтримки родини або через війну переїхали в нове середовище, все ще складніше. Світ поза їхньою бульбашкою здається нестабільним і складним, а знайти своє місце в ньому — ще важче. Більшість підлітків, які зараз мають вступати до навчальних закладів, половину шкільного навчання провели онлайн через пандемію, а потім і війну. Як у цьому світі зрозуміти свою професію і своє покликання — абсолютно незрозуміло. Ми хочемо вийти з онлайну та перейти в офлайн, щоб показати їм, що світ сповнений можливостей, що є безліч цікавих професій, які можна спробувати на практиці й буквально відчути руками,» — коментує Катерина Осадча, засновниця Фундації.

Пілотний проєкт програми

«Платформа майбутньої професії» була започаткована в Київській області у співпраці з обласними соцслужбами. До неї долучились 35 підлітків віком 13–18 років, які зростають  у дитячих будинках сімейного типу, прийомних родинах або є внутрішньо переміщеними особами. У перспективі проєкт планують розширити на всі регіони України.

Головна мета — надихнути дітей на розвиток у різних напрямках. Допомогти зі свідомим вибором майбутньої професії та вступом до закладів освіти за обраною спеціальністю. Аби підлітки могли визначитись з майбутньою карʼєрою та можливостями, з ними працюватимуть ментори. Загальними зусиллями вони створять індивідуальну дорожню карту професій для кожного.

До проєкту долучились ресторанний холдинг SEREDA й відома українська дизайнерка Анна Октябрь. Також український бренд жіночого одягу JUL та Кирило Невдоха, голова офісу дітей та молоді «ДІйМО» при Міністерстві соціальної політики.

Турбота як стратегія зростання: як нова HR-культура формує сильні команди

Чому жіноче лідерство сьогодні — це супер-сила, побудована на турботі та гнучкості рішень? Цьогоріч на HR Wisdom Summit ми поговоримо про психологічну безпеку, реінтеграцію після фронту, L&D з реальним результатом і AI в HR. І все — через призму людяності.

Забронювати участь

«У дитинстві хотів стати вихователем, бо для нас, дітей з інтернатної системи, вихователі — це і тато, і мама, і головна людина в житті. Уже після випуску зі школи я хотів обрати спеціальність, яка дозволила б мені стати менеджером у шоу-бізнесі, але зрештою зрозумів, що мій життєвий досвід може бути корисним для соціальної сфери, бо я, власне, знаю її з середини,» — розповідає Кирило Невдоха.

Учасники проєкту

Антон, 14-річний хлопець із Авдіївки, вже три роки живе у прийомній родині разом із трьома іншими дітьми у Київській області. Він навчається онлайн у спеціалізованій Авдіївській школі та має дві інвалідності. Прийомна мама розповідає, що він був першим хлопцем у їхній родині й на початку сильно хвилювався. Але після того, як у родині з’явилися ще троє дітей, йому стало легше й веселіше.

На заході Антон спершу був трохи сором’язливим, але після знайомства та роботи в командах він швидко адаптувався. Перед початком заходу, він розповідав, що хотів бути пожежником. Проте після розповіді про ресторанний бізнес він був вражений і сказав, що, розглядає для себе професію кухаря. 

Катерина Осадча додає, що запит на такий напрям виник від дітей. Працюючи з вразливими категоріями дітей, Фундація масово чула, що вони не мають розуміння не тільки яку професію обирати, а і як підходити до її вибору.

«Часто ми чули: а що, якщо я навчуся в тій чи іншій професії, чи буде в мене робота після випуску? Ми знайомимо дітей із реальними професіоналами та майбутніми роботодавцями. Ми прагнемо масштабувати цей напрямок і залучати якомога більше бізнесів, адже нам разом потрібно відбудовувати країну й розуміти, що майбутнє створюватимуть саме ці діти,» — додає Катерина Осадча.

Перші підлітки вже на початку 2025 року відправляться в ательє та за лаштунки ресторанів, щоб на власному досвіді відчути різні професії.