3 липня об 11:00 у «Вежі на Почайні» (ТЦ GORODOK Gallery) відбудеться одинадцята Лабораторія українськості від неформальної дослідницької платформи «Людина Диво Світ». Цього разу темою обговорення стане освіта, свобода і те, чи може освіта виховати свідомих, а не умовно правильних громадян. Як працює нова педагогіка та чи є місце у ній для дитини як творця суспільства?
Серед експертів, що беруть участь: Володимир Нікітін — сучасний український мислитель, письменник, поет, професор, доктор культурології та кандидат архітектури; Юрій Луковенко — учасник проєктів співпраці між Україною та Європою, тренер, спеціаліст з індивідуального розвитку дітей і дорослих, політичний консультант; Бенджамін Черрі — журналіст, письменник, діяч з розвитку недержавного сектору освіти в Азійсько-Тихоокеанському регіоні — народився у Великій Британії, працював та подорожував Європою, Азією, Африкою, Австралією та Північною Америкою, відвідував або викладав у школах на всіх п’яти континентах, має ступінь магістра (Кембридж), ступінь магістра медицини (Бірмінгем) та диплом про освіту (Австралія). Модераторкою виступить засновниця платформи — меценатка Інеса Кравченко.
Війна змушує нас багато переосмислювати, зокрема те, як ми виховуємо дітей. І тут легко втратити відчуття міри: коли боротьба за країну перетворюється на контроль над людиною, а виховання — на програмування. З одного боку, зрозуміло, що потрібно говорити про любов до країни. З іншого — легко скотитися в авторитаризм, коли замість вільних громадян можна отримати слухняних виконавців.
Саме тому 3 липня у «Вежі на Почайні» зберуться топові експерти, щоб поговорити про те, як виховувати справжніх патріотів — тих, хто любить країну не з примусу, а з розуміння.
Ця лабораторія для батьків, які не хочуть, щоб їхні діти виростали у системі страху. Для вчителів, які шукають альтернативу мілітаризованому підходу до освіти. Для всіх, хто вважає, що справжня любов до України — це про гідність, а не про покору.
Йдеться про освіту як про простір розвитку людини, створення спільного майбутнього та живу свідомість, що здатна мислити, співчувати та протистояти дегуманізації. Експерти й гості обміркують, як виховувати громадян через пробудження внутрішньої гідності та як українськість може стати серцевиною нової освіти.
Серед порушених питань:
- Як працює освіта, яка формує не «правильних», а свідомих громадян.
- Досвід вальдорфської педагогіки в умовах війни.
- Де проходить межа між вихованням і пропагандою.
- Чому дитина — не об’єкт впливу, а майбутній творець суспільства.
- Як виховувати відповідальність через внутрішню гідність, а не через наказ.
- Чому суб’єктна дитина — це найбільша інвестиція у мир.
- Чому вільна людина — це не продукт, а учасник творення світу.
- Як освіта стає справою громади, а не державною функцією.
Чому це важливо зараз? В умовах війни освітній простір знову стає полем ідеологічної боротьби. Але організатори Лабораторії переконані: говорити треба не про дисципліну, а про гідність. Не про правильні відповіді, а про здатність мислити й відчувати. Не про формування лояльності, а про вирощування відповідальності. «Якщо ми втратимо здатність вирощувати вільних людей, то що залишиться захищати?» — запитують організатори.
Коли: 3 липня, 11:00
Де: «Вежа на Почайні», проспект Степана Бандери, 23, 3-й поверх
Скільки: донат від 300 грн
Реєстрація обов’язкова: https://secure.wayforpay.com/donate/lab11
Лабораторія українськості — це простір для тих, хто не готовий приймати готові рішення і хоче думати про майбутнє України разом з однодумцями.
«Людина Диво Світ» — це неформальна дослідницька платформа, центром якої є Людина. Більше новин про події — на сайті https://liudyna.com/
та в соцмережах:
ЛЮДИНА ДИВО СВІТ | Філософія, психологія, практики (@ludyna_dyvo_svit) • Instagram photos and videos