Відкриття бізнесу під час війни: як Вікторії Ноздрачовій вдалося запустити косметичний бренд європейської якості

Вікторія Ноздрачова

Три місяці тому Вікторія Ноздрачова запустила бренд косметики європейського рівня з догляду за шкірою: мило, гелі для душу, креми та гомаж. Бренд sense education, попри війну, розвивається дуже швидко. Як Вікторії вдалося створити косметичний бренд, запустити продажі та готувати нову лінійку продуктів, читайте у нашій рубриці She is dooing business.  

З чого все почалося

Історія, як ми запустили бізнес, досить цікава і починається із власного інтересу. Ми з чоловіком дуже полюбляємо косметичні засоби, які мають не тільки гарну якість, а й несуть естетичне задоволення. У липні ми зрозуміли, що нам цікаво спробувати бізнес про косметику. Тоді я була на шостому місяці вагітності, тож датою персонального дедлайну ми обрали дату народження дитини. До того часу ми хотіли все встигнути, бо розуміли, що на певний час пріоритети трохи зміняться. Так розпочалась наша робота над sense education.

Фото: instagram.com/sense.education.care

Трохи згодом ми зробили висновок, що територія дослідження і створення ароматів та продуктів з догляду за тілом — це суцільний драйв та радість. Спочатку дізнавалися, як це працює, який склад ми можемо зробити саме в Україні, почали працювати із парфумерами та технологами, винайшли велику палітру унікальних ароматів — усі вони наш власний здобуток, ми не користуємося готовими рішеннями. 

Читайте також: Кожен другий малий бізнес в Україні відкривають жінки, — дослідження

Як ми розробляли склад продукту

Щоб віднайти найкращий склад, ми роздивлялись етикетки брендів з усього світу. Шукали у Pinterest топ сучасних рішень для вишуканих ванних кімнат, дивились, якими засобами ці ванни оздоблюють. Потім обирали ті інгредієнти, які можемо дістати, й намагалися зробити не гірше. Ми зрозуміли, що в Україні навіть під час війни можна зробити дуже класний склад. Так, треба почекати, доки той чи інший продукт приїде, проте варто лише поставити мету.

Кожен із продуктів ми розробляємо за принципом «природа + технології». Тобто для нас важливо поєднувати найкращі натуральні компоненти з інноваційними розробками. Наприклад, наш крем для рук містить аж 8 видів олійок, головною серед них є олія дині Калахарі, але при цьому кркм супершвидко поглинається і не залишає жирних плям.

Ми вчимося робити та ловити задоволення від простих речей.

Дослідники повсякденності

У річницю війни багато хто казав, що має полярні відчуття. З одного боку, рік видався дуже страшним, а з іншого — він навчив жити кожним моментом, зустріччю і знаходити радість у повсякденних речах. Тож всі наші ідеї, які ми інтегрували у продукт, якнайкраще лягли на сьогодення. Усі вже розуміють, що в душі ти не гаєш час, а отримуєш насолоду, адже будь-коли можуть відключити воду чи світло.

Фото: instagram.com/sense.education.care

Те, що ми запустилися, — це гімн сміливості українців. Ми зосередилися на створенні продукту, пошуку професійних підрядників та співробітників і це наповнювало нас енергією та допомогло прожити цей буремний рік.

Читайте також: Gunia Project та Honey створили колекцію цукерок у формі півника з Бородянки

Ми намагаємось поділитись з нашим споживачем ставленням до побутових речей, адже ми дослідники повсякденності. Авжеж хочемо, аби люди долучилися до філософії дослідження себе через відчуття. Саме тому ми акцентуємо на тому, що мило та засоби догляду за шкірою можуть бути іншими. Після ковіду миття рук стало обов’язковою дією, більше ніхто не нехтує цією звичкою. Проте банальне миття рук також може приносити насолоду та бути альтернативою парфуму. А ще у нас дуже круті та чуттєві описи продукції. Є описи для чоловіків, для жінок, для тих, хто більше розуміється на ароматах, для тих, хто менше. Коли ми розробляли їх разом із копірайтером, це було майже як велике інтерв’ю, аби досягти максимального конекту між тим, що ми робимо, з тим, що має зрозуміти кінцевий користувач. 

Українці вражають своєю силою волі

Це не перший мій проєкт, тому вже знаю, що дуже важливо, аби на етапі створення я отримувала шалене задоволення і сама була амбасадором свого продукту. Тоді проєкт розвиватиметься. Власна небайдужість, а також небайдужість команди творить дива. Через це ніхто не стояв на місці, ми намагались зробити комплексно дуже якісну продукцію.

На запуск проєкту пішло приблизно шість місяців, використовували ми лише власні накопичення. Мені цікаво підприємництво на усіх етапах. Комерційна складова, частка ринку і сам продукт. Бізнес-складові — це основна зацікавленість, адже саме у ній я розвиваюсь та планую свій проєкт.

Співпраця з підрядниками теж нас дуже надихала. Ми відмовилися від китайської продукції і знайшли у Харкові завод тюбиків, який працює під обстрілами та робить продукцію європейської якості. До війни 80% їхньої продукції йшло на експорт для фармацевтичних та косметичних ліній. Співпрацювати ми починали у пік відключень та ракетних атак на інфраструктури, проте у них завжди лишався працівник, який вночі за відключенні світла запускав би цикл виробництва. Це велика сила волі наших людей, вона не може не надихати.

Плани на майбутнє

У нас є декілька сценаріїв щодо розширення. Проте наразі наш фокус саме на українському ринку. Ми хочемо показати, що українська косметика догляду за шкірою також може бути крутою і не гіршою за всесвітньовідомі  бренди. 

Можливо, колись ми захочемо вийти на європейський ринок. Але нам важливо налагодити весь цикл виробництва саме тут та зібрати команду однодумців. 

Після Революції гідності наша країна стала країною стартапів. 

Читайте також: Даша Кацуріна відкрила шоурум для жінок у Варшаві

Наша увага була спрямована на швидкий запуск, тож ми вирішили, що решту будемо опановувати в процесі. Спочатку навіть сайту власного не мали, користувалися лише інстаграмом та зробили додаткову сторінку на сайті нашого бренду одягу o(FourFour). Це був виважений крок, бо ми хотіли краще зрозуміти, який нам потрібен сайт, що там має бути, яким має бути власний кабінет, картка товару. Ми вже почали розробляти сайт, який задовольнить усі наші потреби. 

Фото: instagram.com/sense.education.care

Чому для нас важлива думка клієнтів

Ми активно розвиваємо свою присутність на ритейл-точках, тобто у салонах краси, СПА та спортзалах. Ми хочемо бути ближчими до нашого клієнта, аби він міг спробувати та визначитися. 

Люди дивилися на нас і казали: а ми весь час вагались, чи запускати нові бренди. Але, побачивши вас ,зрозуміли, що варто! Це дуже підтримує і дає розуміння того, що разом ми непереможні. 

Ми мріємо про власний шоурум, де люди зможуть спробувати усі наші продукти, дізнатись про наші ритуали, але до того ми намагатимемось просто бути більше офлайн, щоб знайомити споживача з нашими ритуалами та продукцією. До кінця цього року ми очікуємо на 10 нових релізів. Це будуть нові аромати, які ми розробляли з українським парфумером, а також перші релізи ароматів, які ми готуємо разом із французьким парфумером. Дуже хочеться вибудовувати культуру споживання через догляд за тілом та повсякденні ритуали. Насамперед плануємо розміщувати нашу продукцію у місцях з релевантною аудиторією, чи з тією, яку можна швидше налаштувати на наш бренд. Важливо, аби у покупця була змога побачити, потестити та подумати, чи дійсно він того хоче, а якщо хоче, то зараз чи трохи згодом. Турбота не має бути нав’язливою. 

Фото: instagram.com/sense.education.care

Що я зрозуміла за останній рік

Світ дуже швидкий, тому важливо бути гнучкими, аби не відстати від нього. Треба бути сміливим і не боятися помилок. Вони завжди будуть, проте похибки не є тим, що тебе знецінює. Навпаки, вони частина життя, завдяки якій ти можеш ставати кращим, а разом із тобою і твій продукт. За цей рік я зрозуміла, що треба бути більш відкритими до світу, проте не звертати увагу на тих, хто каже, що щось неможливо здійснити. Також зрозуміла, наскільки важлива команда однодумців, бо саме люди творять дива.

Читайте також: Кіт Степан одягнув худі українського бренда, щоб привернути увагу до бездомних котиків в Україні

Зараз мене дуже надихає партнер, який дозволяє подивитись на бізнес по-іншому, і я дослухаюсь, адже розумію, що можу чогось банально не знати. Командна робота допомагає просунутися вперед завдяки тому, що бачення стає не тунельним, а значно ширшим.  

Вікторія Покатіс, Анастасія Ніколаєнко