Усе, що ти вмієш, залишається при тобі: Анастасія Буковська про кіно, бізнес та факапи

В ексклюзивному інтерв'ю WoMo Анастасія Буковська, співзасновниця та продюсерка кінокомпанії Family Production, розповіла про досвід роботи в кіноіндустрії, найуспішніші кейси та найпам'ятніші факапи, а також про те, як Family Production пережила повномасштабне вторгнення та продовжує знімати українське кіно

З 30 травня розпочався прокат українського фільму «Ти мене любиш?». Продюсеркою фільму стала Анастасія Буковська, фаундерка Family Production. Ми поговорили про кіновиробництво, успішні кейси та факапи і про те, хто і що надихає зараз.

Про найуспішніші бізнес-кейси

У 2004 році, під час Помаранчевої революції, ми заснували Family Production разом із партнерами та почали рухатися. Коли команда, яку ми створили, стає твоєю сім’єю, ви можете рухатися далі разом і відчувати неймовірну силу.

У 2014 році, коли почалася ця жахлива війна, це, звісно, стало шоком. Але через якийсь час ми об’єдналися всередині своєї команди, поставили нові цілі та почали рухатися у бік європейського ринку. Рухаючись крок за кроком, ми презентували Україну скрізь, як майданчик для зйомки. Ми почали знімати для світових брендів рекламу та музичні відео, робити продакшн сервіс кіно для іноземних компаній у Києві.Анастасія Буковська

Один з найулюбленіших кейсів — реклама Diesel під пісню Едіт Піаф. В кадрі з’являється Подільський мостовий перехід, який ми називали найдорожчою декорацією України. Це маленьке кіно. Коли мене зараз хтось дивиться і питає, чи це реклама, я відповідаю, що реклама може бути різною. Ми працювали над цією рекламою з режисером Франсуа Русле, і коли вона вийшла, скрізь чули зі смартфонів, що молодь дивилась і говорила: «Вау, це знято в Києві!». Якщо для інших людей це була просто красива реклама, то для киян ще й упізнавана. Україна стала одним із найпопулярніших регіонів для зйомки.знімальна плівка

У 2021 році було складно забронювати вільного освітлювача на проєкт. Роботи було дуже багато. У грудні все стало тихіше, у січні 2022-го зовсім затихло. А у лютому 2022-го все змінилося за одну ніч. Перший знімальний день був на 100-й день повномасштабного вторгнення. Ми знімали рекламу для компанії «Київстар», для локального бренда. І коли ми подзвонили бронювати команду, люди плакали. А у 2022 році ми відкрили наш другий офіс у Варшаві в колаборації з нашими польськими партнерами «Графіті Філм». За кілька місяців відкрили маленький, але дуже симпатичний офіс у Лісабоні. Тому в 2024 році ми святкуємо 20 років Family Production, який продовжує знімати на локальному ринку, підтримувати український бізнес, стартапи та вже відомі компанії. У нас працює офіс в Києві і постійно знімає для українського ринку. У Варшаві і Лісабоні ми знімаємо для наших міжнародних партнерів і міжнародних колег.Анастасія Буковська

Факапи, які змінили ставлення до роботи

Коли працюєш у кіновиробництві, то факапи можуть відбуватись постійно, хоч ми й робимо все, щоб цього не сталось. Але, як кажуть, іноді можна зробити і моноспектакль про факапи.

Ми закінчили зйомки «Ти мене любиш?» за 5 днів до повномасштабного вторгнення, і треба було далі щось робити із матеріалом, тому що все фінансування було заморожено. І потрібно було знайти шляхи для того, аби завершити фільм. У той момент була прикута увага до України, і ми знайшли копродюсера у Швеції, Йонеса Келехера, завдяки якому і завершили постпродакшен.афіша

Є ще одна історія, коли ми знімали для Франції рекламу Megabus. Ідея була в тому, щоб люди їздили та використовували автобуси, а не літали на літаку. Пасажири літака дивилися вниз, де повинні були стояти 500 людей, кожен з яких тримав табличку. З усіх табличок складалось  речення «Використовуйте автобуси, які коштують дешевше і бережіть планету». Потрібно було з дрона зняти всіх людей, і щоб усіх повертались таблички, і втілювали нашу ідею. І коли ми прийшли на зйомку, мені зателефонувала мій адміністратор Настя, і сказала що у нас проблема, і є тільки 200 людей з 500 необхідних. Ми терміново поїхали у Київ, по університетах, шукати людей на зйомку, і дуже вдячні кожному, хто нам допоміг, бо у нас надзвичайно емпатичні люди. Це і педагогічний університет, і університет біоресурсів і природокористування. За дві години ми зібрали необхідну кількість людей, і зйомка відбулась.

Про інсайти

Інсайт маю тільки один. Все, що ти вмієш — це все залишається при тобі. Матеріальне зовсім втрачає свій сенс. Головне — володіти ремеслом та потрібними навичками. І, звісно, дуже важливо мати улюблену справу, улюблене хобі, знаходити в собі сили, підійматися і рухатися далі.Анастасія Буковська

Про навчання для молодих спеціалістів

Ми любимо робити програми стажування  для молодих спеціалістів. Для людей, які з нуля хочуть потрапити у кіновиробництво. Я люблю ділитись досвідом, і в компанії ми поділяємо цю цінність. Зараз ми думаємо до 20-річчя компанії зробити якусь програму, але повідомимо про це в наших соціальних мережах згодом.

Про натхнення і культуру

Давайте я візьму таку нішу, як кіно серед сучасної української культури. Звісно, мене надихають нові імена і люди, які продовжують створювати. Які з’явилися в ігровому кіно новою хвилею. Філіп  Сотниченко «Ля Палісіада», Максим Наконечний «Бачення метелика», і, звісно, Дмитро Сухолиткий-Собчук і його «Памфір».Анастасія Буковська

Мені подобається нова хвиля і в документальному кіно. Бачила чудовий фільм Ольги Черних «The Real Picture». На Берлінале мені сподобався фільм «Трошки чужа» Світлана Ліщинської. Це те, що я бачила, і відчувається як підйом в документальному кіно. Також це, звісно, і мій улюблений фільм «In the rearview», «Звідки, куди?» Мачека Хамели — це фільм польського режисера, але про нас, про Україну. Я цей фільм бачила декілька разів на великому екрані й дуже раджу його подивитись. Тож, звісно, в кіно і культурі у нас з’явилося багато нових імен. І я їм бажаю, щоб вони працювали, робили свої фільми далі, та розвивали нашу культуру.

Про книги

Друг нещодавно подарував «Танці на кістках», і це останнє, що я прочитала. Звісно, я читаю дуже багато книжок по бізнесу. «Бізнес 2.0» подарував Андрій Федорів. Дуже гарна книга, раджу її для читання.Анастасія Буковська з дочкою

Про відновлення ресурсу

Ресурс відновлюю на природі. Стараюсь багато часу проводити там, коли відчуваю, що потрібно відновитися. І, звісно, у колі родини та друзів.Анастасія Буковська

Про уроки під час роботи над «Ти мене любиш?»

Ми завжди вчимося, завжди рухаємося і розвиваємося. Для себе я винесла, що робота продюсера починається тоді, коли зйомки фільму закінчені, і постає мета просувати фільм на фестивалі та інші площини. Мені цікава робота зараз з командою FILM.UA Дистрибуція перед всеукраїнським прокатом з погляду маркетингу. Це те, чого я раніше не робила, і мені цікаво подивитися на результати і потім все проаналізувати.Анастасія Буковська

Які б ви дали поради молодим людям, щоб потрапити у кіновиробництво і почати продюсування фільмів?

Завжди говорю про те, що треба тисячу разів подумати, чи точно це та стежка, якою хочеться крокувати та розвиватися. Бо кіновиробництво, продюсування здається чимось чарівним і дуже привабливим, але це важка праця, і треба не забувати та усвідомлювати цей момент. Я б радила починати з позицій асистентів, і паралельно навчатися. Є різні гранти на навчання в цій сфері, але треба це відстежувати, багато спілкуватись, читати та дивитись. І головне, якщо у вас є своя історія/меседж, яким хочеться поділитись та донести до цього світу, то будуть зустрічатись ті, хто допоможе скласти цей пазл в потрібний момент.

Долучайтесь до наших соцмереж, аби бути в курсі усіх важливих новин та подій: Facebook, Telegram, Instagram