Як підготувати автомобіль до зими: поради від Bosch та WoMo

27 Листопада 2024

Коли починаються перші заморозки, підготовка автомобіля до зими стає актуальною як ніколи. Особливо для тих, хто не встиг зробити це раніше. За низьких температур автівка зазнає екстрених навантажень. Щоб уникнути проблем, убезпечити пересування й подовжити термін експлуатації автомобіля, необхідно врахувати багато нюансів. Разом з експертами Bosch розповідаємо про найнеобхідніше.

Заміна літніх шин на зимові

Сподіваємось, що більшість автомобілів вже експлуатують автівки із зимовими покришками. Адже це найперше, що має зробити водій, коли позначки термометра наближаються до 7-5 °С. Коли температура стає ще нижчою, їздити на літній гумі уже небезпечно для життя. 

Чи знаєте ви, що автомобілю з літньою шиною, що їде зі швидкістю 50 км/год по вкритій снігом дорозі, необхідно 43 метри для повної зупинки. На зимовій гумі ця відстань скорочується до 35 метрів. Це відбувається через те, що літня гума не забезпечує необхідного зчеплення з дорогою за температури нижче 7 °C. Завдяки використанню спеціальної каучукової суміші і більш твердого і зазвичай глибокого протектора з додатковими прорізами зимові шини забезпечують краще зчеплення з дорожнім покриттям.

Важливо: робочі характеристики зимових шин погіршуються зі зменшенням глибини протектора і терміну експлуатації. Тому міняти шини зі зменшенням глибини протектора до 4 мм або після 10 років служби не рекомендовано.

Тож не нехтуйте зимовими покришками — їхній склад набагато м’якший за шини літнього типу. Вони здатні забезпечувати хороше зчеплення не тільки зі сніговою і крижаною трасою, але й тримати авто на асфальті навіть у сльоту. Це актуально в разі малосніжної зими.

Підготовка акумулятора

Подбати про його стан вкрай важливо, щоб одного морозного ранку не виявити, що автомобіль не може зрушити з місця. Відомо, що холод для будь-якої батареї — це випробування на міцність. Отже зимовими ночами АКБ дуже швидко втрачає заряд. 

Що необхідно знати про акумулятор напередодні зими?

Проблеми з акумулятором є найбільш поширеною причиною виходу з ладу автомобіля. Безліч електричних компонентів у сучасних автівках значно підвищує навантаження на акумулятори. Енергоспоживання систем кондиціонування, підігрів сидінь та заднього скла, система старт/стоп, системи допомоги водію, а також підсилювач приводу гальм та керма сьогодні потребують більшого обсягу енергії. Нестачу її покриває акумулятор. До того ж великого навантаження додають і подорожі на короткі відстані через постійне заряджання та розряджання. Тому стан акумуляторів необхідно перевіряти під час кожного візиту на СТО. За потреби їх можна швидко зарядити або замінити.

У холодну та вологу пору року акумулятори піддаються додатковому навантаженню. Низькі температури зменшують їхню потужність у період підвищеного енергоспоживання. Протестувати акумулятор та за потреби зарядити його можна за допомогою універсального зарядного пристрою в автомайстернях. Якщо ж стара батарея вичерпала свій ресурс, обираючи новий акумулятор, важливо брати до уваги його характеристики та термін служби. Наприклад, АКБ Bosch відрізняються низьким саморозрядом, підвищеною місткістю і мають збільшений струм холодного запуску, що полегшує запуск двигуна за будь-яких погодних умов. 

Як правильно “прикурити” автомобіль?

Якщо батарея розрядилася, найпростіше запустити двигун від зовнішнього джерела та поїхати до найближчої майстерні визначити причину виходу АКБ з ладу. Зверніть увагу на важливі моменти:

  • «Прикурюватися» від іншого акумулятора можна, лише коли номінальна напруга обох акумуляторів однакова.
  • Насамперед допоміжний транспортний засіб і ваш автомобіль не мають торкатися один одного, інакше є небезпека короткого замикання.
  • Двигун і всі джерела споживання енергії повинні бути вимкнені в обох автомобілях.
  • Спочатку затискач червоного кабелю прикріплюється до позитивної клеми допоміжного автомобіля. Інший кінець червоного кабелю — до позитивної клеми автомобіля, що не може завестися.
  • Потім чорний затискач прикріплюється до негативної клеми допоміжного транспортного засобу, а інший кінець чорного кабелю — до незабарвленого металевого контакту поодаль від батареї автомобіля з розрядженою АКБ, наприклад, до блоку двигуна.
  • Спочатку запустіть двигун допоміжного автомобіля, потім того, що заглухнув. Знімати затискачі потрібно у зворотному порядку.

Як правильно зарядити акумулятор?

Заряджайте акумулятор до та після тривалого періоду простою або в майстерні з професійним зарядним пристроєм, або вдома, використовуючи зарядний пристрій для домашнього використання, наприклад, Bosch С3.

  • Щоб під’єднати зарядний пристрій до акумулятора, приєднайте його кабелі безпосередньо до клем АКБ.
  • Після цього можна під’єднати зарядний пристрій до електромережі.
  • Після завершення заряджання спочатку від’єднайте зарядний пристрій від мережі перед тим, як від’єднати кабелі від АКБ.

Подбайте про фари

Правильне освітлення — один із ключових аспектів безпечного пересування взимку, адже світовий день значно скорочується. Отже, ігнорувати працездатність освітлення не можна. З часом фари починають вкриватися брудом та подряпинами, світло стає менш яскравим. До того ж водіння взимку може бути ускладнене несприятливими погодними умовами — сильним снігопадом або щільним туманом. 

Дотримуйтесь наступних порад для забезпечення гарної видимості навіть у складних ситуаціях:

  • Вмикайте фари навіть під час їзди вдень.
  • Регулярно очищуйте фари.
  • Використовуйте протитуманні фари, тільки якщо видимість становить менше 50 метрів.
  • Переконайтеся, що щітки склоочисника перебувають у справному стані.
  • Очищуйте весь сніг і лід з вікон і дзеркал перед початком руху.
  • При паркуванні накривайте лобове і заднє скло.
  • Рівень рідини для омивання та антифризу в системі омивання лобового скла повинен бути максимальним.

Гальмівні колодки та заміна гальмівної рідини

У безпеці дорожнього руху гальма транспортного засобу відіграють вирішальну роль. Тому перевірка гальмівної системи є обов’язковою для кожного водія. Пам’ятайте, що заміну гальмівних елементів проводять за потреби, а не керуючись пробігом автомобіля. І якщо настав час заміни, зверніть увагу на гальмівну систему Bosch, компоненти якої були розроблені для збільшених навантажень. До того ж вони проходять суворі випробування аби гарантувати надійність та безпеку навіть в екстремальних ситуаціях. Головна перевага гальмівної системи Bosch — це миттєва реакція та надійне гальмування в будь-якій ситуації.

Зверніть увагу на стан гальмівних циліндрів — чи немає на них слідів підтікання гальмівної рідини. До речі, гальмівну рідину потрібно регулярно міняти раз на два роки. Навіть якщо автомобіль у звичайних умовах зупиняється без нарікань, це не є підставою для ігнорування огляду. Кожне колесо повинне гальмувати з однаковим зусиллям, інакше на крижаній дорозі можна опинитися в заносі та спровокувати аварію. 

Перевірка обов’язкового вмісту багажника

Взимку вікна автомобіля нерідко вкриваються льодом, а дверний замок замерзає. Є декілька речей, про які слід завжди пам’ятати, щоб не боятися ніяких непередбачених обставин:

  • Шкребок для льоду, щітка і лопата для прибирання снігу і льоду з автомобіля.
  • Гумові килимки, щоб допомогти у надзвичайній ситуації.
  • Вовняна ковдра на випадок тривалих пробок або для використання при встановленні ланцюгів протиковзання.
  • Ланцюги протиковзання, щоб продовжувати рух навіть в екстремальних зимових умовах.
  • Дріт для зовнішнього запуску двигуна, щоб впоратися з проблемами старту та мати можливість допомогти іншим.

Склоочисники та незамерзла рідина

Передзимова підготовка — чудовий привід поміняти щітки «двірників». За кілька сезонів активної експлуатації вони могли зовсім зноситися. Нові «двірники» взимку стануть вкрай актуальними у мокрий сніг, коли поле видимості буде дуже обмеженим. Краще придбати суттєво м’якший зимовий різновид, який не стає твердим на морозі.

Також обов’язковою є заміна рідини в ємності склоочисника на незамерзаючу рідину для очищення вітрового скла від та бруду. На зимових дорогах система очищення скла за допомогою відповідної рідини вкрай необхідна. Переконайтеся, що розпилювачі не забилися та правильно відрегульовані.

Заміна моторного мастила

Це необхідно зробити до зимових місяців для того, щоб воно не загуснуло на морозі. Загуслий склад набагато гірше циркулює системою. Це означає, що деталі двигуна будуть сильніше тертись одна об одну та швидше зношуватимуться під час експлуатації. До того ж двигун із загуслим мастилом витрачатиме більше енергії акумулятора, який швидше розряджатиметься. Якщо останній раз заміна мастила відбувалася 5-10 тис. км тому, сміливо міняйте на нове.

Як пережити зиму безпечно?

Зимова погода нерідко робить водіння проблемою. Тож наостанок нагадаємо кілька правил для безпечного руху взимку. 

Про що необхідно пам’ятати, щоб впоратись зі складними ситуаціями:

  • Завжди підлаштовуйте свій стиль водіння під погодні умови.
  • Стежте за різними станами дороги — волога поверхня, листя, іній, засніжені ділянки тощо. Саме цей чинник найчастіше призводить до аварії.
  • В умовах снігу або намерзання шини починають втрачати зчеплення з дорогою, через це довжина гальмівного шляху значно збільшується.
  • Керуйте швидкістю відповідно до навколишніх умов і зберігайте більш віддалену відстань від автомобілів, що їдуть попереду.
  • Уникайте сильного пришвидшення, раптового гальмування й різких поворотів.
  • Починайте рух з невеликої швидкості.