Як поєднувати кар’єру в креативній агенції, виховання дитини, встигати приділяти час собі і при цьому не зійти з розуму

Розповідає Наталка Думнич, Head of SMM креативної агенції “Grape”

Поєднувати побудову кар’єри і материнство — справа не легка. Адже з появою малюка майже весь вільний час займає саме догляд за малечею. Одні жінки роблять перерву в кар’єрі на період декретної відпустки, щоб повністю віддатись материнству, а інші — знаходять ресурс і натхнення в тому, щоб продовжувати працювати. Саме так сталося у Наталки Думнич, Head of SMM креативної агенції “Grape”. До останнього вона не була впевнена, що працюватиме і захоче швидко повернутись в робочий режим. Але для неї це виявилося можливим. 

“Це супер індивідуальна річ, де потрібно прислухатись до себе та своїх бажань. Якби я відчула необхідність зробити паузу — я б її зробила”. — говорить Наталка.

В робочі чати вона повернулась вже через тиждень, але налагодити тайм-менеджмент не вдалося і досі. Каже, він поки лише в мріях, адже це справа не одного місяця. І хоча, поки що, не вдається встигати все, відвідувати всі робочі зустрічі, але вже виходить паралельно робити деякі процеси. Наприклад, провести 2-3 зустрічі під час прогулянки з дитиною. Звичайно, коли дитина почне зростати, це буде розкішшю,  тому вже зараз Наталка обдумує шляхи адаптації робочого та особистого графіку.

Найскладніше – це звикнути спати за чужим графіком 

“Я часто могла спати мало. Бували в досвіді ночі з підготовкою до стратегій та тендерів, але зазвичай це було контрольовано з моєї сторони. А зараз, я наче сплю так само мало, але тепер будильник “налаштовую” не я” — відмічає Наталка. І, хоча, нічні тривоги в певному сенсі, підготували до цього все ж повністю звикнути до «чужого» графіку поки що важко.

Крім того, працюючи з різними ринками в агенції, часто доводиться підлаштовуватися під часові пояси партнерів. З графіком дитини, як відмічає Наталка, вона може відповідати на повідомлення майже 24/7. Але з поваги до своєї команди, в неї встановлені чіткі графіки та час комунікації за домовленістю з клієнтами.

Про генерацію нових ідей, втому і вигорання

Робота в креативній галузі — це безперервний потік нових ідей. Але як продовжувати їх генерувати в режимі тотального недосипання та втоми? Насправді, за словами Наталки, креативність дуже цікаво працює при зміні діяльності. Наприклад, часто робочі ідеї приходять до неї під час прогулянки з дитиною або на тренуванні. Інколи в розмові з друзями або близькими. Часто різноманітні ідеї, як для існуючих проєктів, так і загалом, обговорюють з чоловіком просто за вечерею.

Якщо говорити про втому, то так склалося, що більшість знайомих матусь в її оточенні продовжують працювати майже одразу після народження дитина або в короткі терміни. І для Наталки це був хороший та надихаючий приклад того, що не обов’язково обирати і відмовлятися від самореалізації на декілька років.

“Я щиро вірю в те, що для дитини найкраще, що може бути — це щасливі батьки, які не забувать про себе та свій розвиток, відпочинок та комфорт. Тому інколи зробити паузу і побути на роботі — це один з варіантів зробити щось для себе”.

Тому попри завантаженість з роботою і доглядом за дитиною, вигорання зараз не відчуває. А ще, важливу роль в тому, що в неї є можливість швидко повернутися до роботи відіграє підтримка сім’ї та готовність побути з малечею, поки вона проводить важливі наради або викладає в проєкті “Прожектор”. І не лише сім’ї, а й її команди.

“В мене було один раз вигорання 2 роки тому, але це скоріше було через токсичного клієнта. А зараз в мене  класна команда, класні клієнти та мій особистий важливий проєкт”.

В агентстві також всі дуже лояльно поставилися до цього. Робота з віддаленим графіком дозволяє поєднувати робоче та особисте, а команда завжди готова прослухати аудіо, а не друкований e-mail, коли руки зайняті, відмічає Наталка.

Найкращий спосіб не вигорати — працювати з проєктами, які заряджають, а не демотивують

Також варто зазначити, що найкращий спосіб не вигорати — працювати з проєктами, які заряджають, а не демотивують. Мабуть, саме тому, не дивлячись на велику конкуренцію та нестачу кваліфікованих кадрів на ринку праці, Наталка все ж обирає залишатися в “Grape”.

“Особисто я в “Grape” уже 3 роки і ще ніколи не була так довго в одній компанії. Але скажу чесно – час пролетів просто не помітно, а це хороший знак”.

Для неї “Grape” став класним місцем росту, де вона почала свій шлях як управлінець. Це був зовсім новий досвід, в якому вона ще досі розвивається і наразі розширює свою команду.

Обираючи нових людей, дуже важливо, щоб вони були відкритими, ініціативними та мали бажання працювати в команді, говорить Наталка. І переконана, що будь-які скіли можна підтягнути, якщо є бажання. Будь-які факапи виправити разом. Крім того, Наталка з тих управлінців, які дуже люблять довіряти своїй команді і знати, що їх домовленості важливі як для неї, так і для команди.

Щодо того, чи хотіла б вона, щоб її донька також працювала в креативній індустрії, відповідає, що поки навіть не думала в такому напрямку, але впевнена, що так чи інакше вона буде дотична до креативу. Адже, як мінімум, вона вже буває з нею на роботі.

Про вільний час та діяльність поза межами компанії

Вільний час для Наталки — це час з сімʼєю та малечею. Оскільки вона працює, то обожнює у вихідні провести повноцінні дні лише з нею. Спільні прогулянки містом, відвідування виставок або парків. Щоправда, тепер доводиться ретельно обирати локації, де буде комфортно з візком.

А ще, активно розвиває курси першої допомоги “Save a Life”, де намагається розвивати свідоме ставлення людей до себе, свого життя та життя близьких.

“За останній період багато хто дізнався про такі курси, але ми розпочали цю роботу, коли це ще не було мейнстримом і більше говоримо про важливість цих знань не лише в військовий період, але й для кожної людини в буденності”. — ділиться Наталка.

І насамкінець кілька важливих порад від Наталки для тих, хто лише робить перші кроки в креативній індустрії:

  • практика — це найкраще, що існує для відточення своїх вмінь. Не бійтесь помилятись, не бійтесь написати в омріяну компанію, не бійтесь спробувати;
  • делегуйте все, що можливо — як в робочих моментах, так і в особистих; 
  • попросіть про допомогу — це дуже правильно і ви здивуєтесь, як багато людей будуть готові вас підтримати;
  • не будьте перфекціоністом, адже встигнути все нереально. Потрібно буде постійно обирати та пріоритезувати;
  • знаходьте час для себе. Це може бути масаж, тренування або просто сон. Але важливо його мати регулярно;
  • плануйте. Не скажу, що всі плани здійсняться, адже є фактор нестабільності, але ви принаймні не забудете про свої плани. Особисто я забуваю інколи поснідати, а що говорити про зустріч, якої немає в календарі?