Як пройшла навчально-стратегічна конференція «неначасі» для бізнесу під час війни

Уже вдруге власники та керівники з IT, HoReCa, сервісів, медіа, креативу тощо зібрались поділитись досвідом бізнесу під час війни. Партнерами заходу стали головний супермаркет окулярів Люксоптика, супер-сучасна система обліку для бізнесу Poster, головна вода країни Моршинська та улюблена кав’ярня киян Yellow Place.

Цього разу провідною темою «неначасі» була гра в довгу. Так, на жаль, треба прийняти той факт, що ніхто не знає, скільки триватиме війна і треба готуватись до затяжної кризи, в тому числі після неї. Як саме і які нові виклики чекають бізнеси, власне, і розповідали спікери конференції. Нижче декілька головних тез.

Український бізнес звик до спринтерських дистанцій, швидких результатів та короткострокового повернення інвестицій. Але зараз про це можна забути і тільки ті, хто готовий перетворитись на марафонців, з рештою, продовжують працювати і зростати.

В цьому в першу чергу допоможе грамотно вибудована культура всередині компанії. Цитуючи одного зі спікерів, Валентина Панюту з United24 Media, «культура їсть стратегію на сніданок». Тобто ніяка стратегія не спрацює, якщо в компанії насамперед немає чіткого зводу законів, як себе вести в тих чи інших кризових ситуаціях. Ті цінності, що закладені в бренд-модель, саме під час тотальних криз і мають доводити свою спроможність.

Іншою важливою складовою є чесна комунікація з клієнтом. Сьогодні ми бачимо багато спекуляцій на темі війни. Свідомих або ні, але вони шкодять компаніям тактично, і зрештою, репутаційно вдовгу. Тариф «Байрактар», морозиво «ППО», сухарики «ЗСУ», «КомБуча» та інші приклади ситуативного маркетингу далеко не завжди зустрічаються позитивно. Про формулу чесної та ефективної комунікації розповідав Юрій Чорненький, голова маркетингових комунікацій Київстар.

Ще один важливий виклик, з яким вже сьогодні стикається бізнес будь-якого розміру, — небувалий до цього дефіцит професіоналів на всіх рівнях. Сьогодні Україна переживає унікальну ситуацію на ринку праці, коли вакансій більше, ніж відгуків. Артур Міхно, співзасновник та СЕО work.ua, розповів про те, як сьогодні бізнесу боротись за робочі місця і зацікавлювати співробітників бажати довгих стосунків з компаніями. У своїй доповіді він пояснив, що не смачна кава та плейстейшн в офісі сьогодні будуть цікавити людей, а сенси, мотивація та розвиток. Саме тому на зміну KPI сьогодні приходить OKR, тобто підхід, коли головним в досягненні результату є нечіткий показник успіху, а сенс до нього рухатись, коли на кожній ланці людям зрозуміло, навіщо, окрім грошей, компанія цим займається. І тут знову ми повертаємось до необхідності сильної культури в компанії, про що йшлося на початку статті.

Звичайно, поведінка компанії повинна бути гнучкою та адаптивною. Будь-яка криза — це ще й можливості. Прийняття хаосу та його організація — були темою доповіді Ігоря Фінашкіна, засновника та креативного директора IAMIDEA, який розповідав про те, як знаходити можливості в кризових ситуаціях та перетворювати хаос на друга.

Окремою темою неначасі були сміливці, які запускають нові бізнеси і розвивають мережі існуючих. Про це розповідали Спартак Вєлішаєв, співзасновник «Міністерства Шаурми» та Альона Наталенко з Олексієм Польовим, засновники MAD Bars House.

В свою чергу Родіон Єрошек, СЕО Poster, розповів про те, як в умовах війни керувати сервісом автоматизації кафе і ресторанів та зробити так, що сьогодні сервісом користуються вже 14000 ресторанів від Харкова до Львова.

Закривав конференцію найактуальніший сектор — соціальні проекти та благодійність. Анна Манухіна, CSR Lead в MacPaw та директорка MacPaw Foundation, розповіла про те, чим компанія займається під час війни, які продукти, орієнтовані на перемогу розробляє та як демонструє соціальну позицію. MacPaw не тільки розробляє IT-продукти, але й створила фонд, який активно волонтерить з 2016 року.