Динамічність, креативність, професійний бізнес-план та, найголовніше, стратегічне бачення розвитку бізнесу. За такими критеріями організатори щорічної премії «Створено жінками» обирали учасниць у цьому році. Роботу над конкурсом журі завершило ще у січні, але із початком війни росії проти України довелося все починати спочатку. Змінилася ситуація в країні, змінився бізнес, змінилися виклики. До попередніх критеріїв додалися витривалість та змога відновити, переорієнтувати та адаптувати бізнес до нових реалій.
«Робота журі має тривати два місяці. Ми збираємо заявки, проводимо аналіз кожного продукту чи сервісу, фінансовий план, план розвитку, з’ясовуємо, чи продукт унікальний, інноваційний та потрібний, як він живе у соцмережах, чи він безпечний. Після цього кожен член журі працює наодинці та повертається з оцінками. Збираються всі оцінки та формується шортлист проєктів. Ще раз аналізуємо усі проєкти. З кожною фіналісткою проводимо співбесіду, на якій з’ясовуємо, що роблять зараз, які плани на пів року чи три роки. Знову оцінки, і лише тепер визначаємо, хто може отримати перші місця. Від початку війни французькі компанії — індустрія, банки, фармацевтика — зайнялися вирішенням нагальних проблем. Хтось евакуював склади, хтось організував логістику, хтось підтримав банківську систему. Нам потрібен був час, щоб знову організувати свою роботу. Наприкінці березня ми запитали, чи будемо проводити конкурс. Усі погодилися проводити», — розповідає голова комісії журі та директор компаніїенеральна директорка Global Distribution Ukraine (до складу якої входять французькі марки L’Occitane, Caudalie та René Furterer) Тетяна Шевроле.
Серед 135 кандидаток підтвердили участь 60. Для журі було важливо, що робили підприємниці після початку бойових дій, щоб підтримати та врятувати свій бізнес та чи є він фінансово стабільним натепер. Наступний критерій — бачення розвитку продукту, тобто як проєкт буде розвиватися стратегічно. Це можуть бути додаткові сервіси, чи розширення проєкту та чи буде фінансова нагорода достатньою для бізнесу.
Отже, цього року перше місце посіла Андріана Мальська, засновниця педіатричної клініки у Львові. Вона каже, що для неї найголовнішим було зберегти персонал. Приз у 100 тис. грн вона спрямує на купівлю сучасного кардіографа. Крім бізнесової складової її клініка має і соціальну — допомагає дитячим будинкам сімейного типу міста та області лікувати дітей.
«Я дуже вражена, бо моєму бізнесу лише 1,5 року, а моя заявка місяць була у спамі. І ось сьогодні я тут. Ця нагорода підняла мені настрій і самооцінку», — каже Андріана.
Останні новини
- Альона Тимошенко: “Мій принцип – щодня робити добру справу і придумувати нову ідею”
- 6 фільмів з надихаючою атмосферою осені, які варто подивитись
- 6 корейських дорам, які вийдуть у жовтні 2024 року
- «ДНК. Свої» у пошуках правди: 15 мільйонів проти позашлюбної дитини
- 7 книжок про життя відомих людей Новости на главной
Друге місце посіла Яна Ситніченко із виробництвом дерев’яних пазлів CreatifWood. Завдяки їй українські бренди дерев’яних пазлів та іграшок знають у всій франкомовній Європі. Підприємниця отримала 50 тис. грн. У її планах — просувати український бренд в Європі.
Третє місце в Інни Скаржинської з брендом натуральної косметики VESNA. Її лабораторія, виробництво та два магазини знищили росіяни у Бучі, та Інна змогла відновила виробництво у Львові. Після нагородження Інна вирішила спрямувати всі кошти від премї — 50 тисяч гривень — на виготовлення загоювальних мазей та дезодорантів для захисників та захисниць, які зараз на фронті боронять нашу країну.
«Цей проєкт показав нам неймовірну стійкість відновити виробництво. До того ж натуральна косметика — це потужний тренд, стає дедалі популярнішим у світі», — коментує член журі, генеральний директор Mazars в Україні Грегуар Датте.
Спеціальну премію і винагороду 25 тис. грн виборола Христина Закревська. Вона заснувала сімейну сироварню «Будз Баран» у віддаленому селі в Карпатах. Тепер місцеві жителі здають молоко на перероблення до сироварні, а не згодовують тваринам, що дає домогосподарствам суттєву надбавку в доходах.
Спеціальну відзнаку від Укрсиббанку і 50 тис. грн отримала Ольга Шурова з проєктом школи французької мови Musique de Langue.
За словами Тетяни Шевроле, цей проєкт креативний і водночас технологічний, адже поєднує технології навчання з елементами музики.
«Це перше визнання мого проєкту та того, що я роблю. Ми не знали, як продовжувати працювати з початком війни, чи він буде комусь потрібним, але ми ще у лютому отримали багато заявок на вивчення французької мови від людей, які залишились в Україні. Бо для них це був стимул жити далі та будувати плани, йти до мети попри цілковиту невизначеність», — ділиться Ольга Шурова.
За словами Тетяни Шевроле, під час співбесіди її найбільше вразило, що жодна з учасниць не скаржилась на те, що з ними трапилося, всі були рішучими та сконцентрованими, і в цьому їхня сила.
«У березні ми не знали, чи зможемо довести конкурс до кінця, але журі було абсолютно впевнено, що ми маємо продовжувати і таким чином підтримувати жіноче підприємництво в Україні. Нас надихали учасниці, їхня сила і рішучість, які допомогли їм врятувати бізнеси, почати відбудовувати країну. Жінка може все, це не просто слоган, це реальність!», — підсумовує директорка Франко-української торгово-промислової палати, членкиня журі премії «Створено жінками» Мод Жозеф.
Текст підготувала Вікторія Покатис