For Work: 7 навичок, які знадобляться менеджерам у 2025 році

Емоційний інтелект, прозорість та технології

Світ змінюється дуже швидко, й це впливає на найрізноманітніші сфери діяльності людини, зокрема на професіональну. Глобалізація ринків, космополітизм, світова павутина, штучний інтелект, технології, зрушення у питаннях гендерної нерівності та дискримінації на роботі, автоматизація праці — усе це призводить до того, що нам знадобляться нові навички, аби бути ефективними у 2025 році.

«Зміни відбудуться настільки швидко, що 50% видів занять, які існують сьогодні, не існуватимуть через декілька років. Таким чином, ми будемо жити в середовищі, яке щохвилини адаптується і постійно змінюється», — говорить Ліз Бентлі, засновниця консалтингової фірми з розвитку лідерства Liz Bentley Associates. Отже менеджери повинні розуміти, що застарілі ієрархічні структури більш не спрацюють. Якщо ви плануєте робити кар’єру управлінця, обов’язково опануйте сім наступних навичок.

Емоційний інтелект

«Якщо IQ є мірою вашого розумового розвитку, EQ є мірою вашого емоційного розвитку. Високий рівень EQ допоможе легко визначати власні сильні та слабкі сторони або ваших колег чи начальників, і ці знання допоможуть знайти шляхи для поліпшення будь-якої кризової, складної ситуації», — коментує Крейг Далзель, старший менеджер технологічної рекрутингової фірми Pearson Frank.

Люди з високим EQ, як правило, більш емпатичні, отже можуть бачити ситуацію з точки зору інших. «Зважаючи на те, що на ринок праці незабаром вийдуть представники покоління Z, у наших інтересах якомога краще адаптувати їх на робочих місцях. Через декілька років ви отримаєте ділове середовище, яке буде набагато кращим, ніж сьогоднішнє. Це також означатиме, що культура управління буде іншою», — зазначає він.

Управління технологіями

Технології будуть розвиватися й надалі, отже не існуватиме жодної роботи, яка не буде захищеною від наслідків. Це викликатиме нові виклики, конфлікти і можливості, пов’язані зі створенням таких навичок, як управління даними, управління конфіденційністю та ін. Менеджери повинні будуть добре розумітися на технологіях, щоб передбачати ризики.

Авторитет замість авторитаризму

Ліз Бентлі впевнена, що ефективні менеджери та лідери повинні бути менш егоцентричними. Підхід «я лідер, тому ви маєте мене слухати» більш не працюватиме. Тому міленіалам, які складатимуть основну масу топ-менеджерів через 7-10 років, треба зважити на це. Бентлі каже, що менеджери повинні бути більш «outcentric» — «поза центром», тобто не авторитарними, й зосереджувати увагу на розвитку людей і команд навколо них таким чином, щоб самим бути активними і цінними учасниками команд.

Прозорість

В епоху інтернету приховати будь-яку інформацію дуже складно — від приватних нотаток й до внутрішньо корпоративних даних. Отже люди потребуватимуть менеджерів, яким зможуть довіряти, а такими можуть бути лише ті лідери, які усе роблять прозоро, нічого не приховуючи від своїх співробітників.

Фокус на результат

Все частіше люди працюють на фрілансі, отже, місце розташування вже не є таким важливим, як раніше. Тому топ-менеджери мають розробити стратегії, щоб зробити роботу із підрядниками та фрілансерами якомога ефективнішою. Це їм вдасться за умови, якщо віддалені працівники будуть на 100% автономними й у той самий час на 100% підзвітними, — вважає Дженніфер Курренс, президент консалтингової компанії «OnCore Management Solutions». «Продуктивність грунтується на результатах, а не на годинах роботи. Оскільки ми бачимо більше віддалених робочих місць, більше гнучких графіків роботи, менеджерам дійсно доведеться зосередитися на аспектах комунікації та управлінні взаємовідносинами», — говорить вона.

Принцип різноманітності

Демографічні зміни, зміни поколінь, розширення кіл спілкування завдяки іноземним партнерам, віддаленим співробітникам, акцентування на пошуку гендерного балансу  — усе це говорить про те, що нові лідери повинні бути чутливими до культурних відмінностей, вважає Рита Сантеллі, генеральна директорка консалтингової компанії Savvy, викладачка курсу стратегічного та інноваційного лідерства у Джорджтаунському університеті. Тож свою управлінську політику їм доведеться вибудовувати з огляду на всі ці відмінності задля того, щоб команда працювала ефективно.[trsqli_related]

Вміння оцінити soft skills та technical skills

«Ефективні менеджери повинні всебічно оцінювати співробітників, зважаючи на їх вміння взаємодіяти з іншими людьми та на суто професійні здібності», — зазначає Рита Сантеллі. Найкращими вважатимуться співробітники, що матимуть сильне критичне мислення та творчі підходи у вирішенні проблем.

Джерело: fastcompany.com

— Читайте також: Амбер Балдет: «Топовые должности надо не находить, а создавать»

Мы в Facebook