For Work: 4 тренди та 7 навичок, які знадобляться HR-менеджерам у 2025 році

Емоційний інтелект, прозорість та технології

01.07.2019

Світ змінюється дуже швидко, й це впливає на найрізноманітніші сфери діяльності людини, зокрема на професіональну. Глобалізація ринків, космополітизм, світова павутина, штучний інтелект, технології, зрушення у питаннях гендерної нерівності та дискримінації на роботі, автоматизація праці — усе це призводить до змін у сфері HR та до появи нових навичок, які дозволять нам бути ефективними у 2025 році.

Зміни відбудуться настільки швидко, що 50% видів занять, які існують сьогодні, не існуватимуть через декілька років. Таким чином, ми будемо жити в середовищі, яке щохвилини адаптується і постійно змінюється. Отже менеджери повинні розуміти, що застарілі ієрархічні структури більш не спрацюють. Про тренди у HR розповідає засновник та директор Школи HRM Анна Власова.

Які зміни очікують на HR-галузь

1. Діджиталізація. 

2. HR-аналітика (прийняття рішень на основі Big Data).

3. Вибудовування корпоративної культури, орієнтованої на перфоманс (забезпечується впровадженням Performance Management).

4. Максимальне використання профільних мобільних додатків. 

Наразі для HR-ів важливими є не їхні функції, а саме компетенції, які напряму залежать від специфіки роботи компанії, а також від її місії. Не слід орієнтуватися на функції — це у минулому.

Ніколи не були актуальними ієрархічні відносини у компаніях, виникли вони не від хорошо життя, як-то кажуть, а тому що ніхто не застосовував інших інструментів. Я вважаю, що змусити людину робити щось — неможливо. Що можна зробити? Вибудувати роботу так, аби досягати цілей компанії, створити мотиваційний клімат у кожному підрозділі, використовувати інструменти для залучення та утримання співробітників і, звичайно, запровадивши культуру перфомансу. Підібрати інструменти легко, але у тому випадку, коли у компанії чітко визначилися із цілями. Все починається із топ-менеджменту, але HR, який є для топів правою рукою, повинен це бачення впровадити, підтримати та втілити у життя.

Які навички знадобляться менеджерам

Іноземні колеги підтримують слова Анни та наводять приклади тих навичок, які будуть необхідними для HR-ів, а також для менеджерів інших підрозділів великих та середніх компаній.

Емоційний інтелект

«Якщо IQ є мірою вашого розумового розвитку, EQ є мірою вашого емоційного розвитку. Високий рівень EQ допоможе легко визначати власні сильні та слабкі сторони або ваших колег чи начальників, і ці знання допоможуть знайти шляхи для поліпшення будь-якої кризової, складної ситуації», — коментує Крейг Далзель, старший менеджер технологічної рекрутингової фірми Pearson Frank.

Люди з високим EQ, як правило, більш емпатичні, отже можуть бачити ситуацію з точки зору інших. «Зважаючи на те, що на ринок праці незабаром вийдуть представники покоління Z, у наших інтересах якомога краще адаптувати їх на робочих місцях. Через декілька років ви отримаєте ділове середовище, яке буде набагато кращим, ніж сьогоднішнє. Це також означатиме, що культура управління буде іншою», — зазначає він.

Управління технологіями

Технології будуть розвиватися й надалі, отже не існуватиме жодної роботи, яка не буде захищеною від наслідків. Це викликатиме нові виклики, конфлікти і можливості, пов’язані зі створенням таких навичок, як управління даними, управління конфіденційністю та ін. Менеджери повинні будуть добре розумітися на технологіях, щоб передбачати ризики.

Авторитет замість авторитаризму

Ліз Бентлі впевнена, що ефективні менеджери та лідери повинні бути менш егоцентричними. Підхід «я лідер, тому ви маєте мене слухати» більш не працюватиме. Тому міленіалам, які складатимуть основну масу топ-менеджерів через 7-10 років, треба зважити на це. Бентлі каже, що менеджери повинні бути більш «outcentric» — «поза центром», тобто не авторитарними, й зосереджувати увагу на розвитку людей і команд навколо них таким чином, щоб самим бути активними і цінними учасниками команд.

Прозорість

В епоху інтернету приховати будь-яку інформацію дуже складно — від приватних нотаток й до внутрішньо корпоративних даних. Отже люди потребуватимуть менеджерів, яким зможуть довіряти, а такими можуть бути лише ті лідери, які усе роблять прозоро, нічого не приховуючи від своїх співробітників.

Фокус на результат

Все частіше люди працюють на фрілансі, отже, місце розташування вже не є таким важливим, як раніше. Тому топ-менеджери мають розробити стратегії, щоб зробити роботу із підрядниками та фрілансерами якомога ефективнішою. Це їм вдасться за умови, якщо віддалені працівники будуть на 100% автономними й у той самий час на 100% підзвітними, — вважає Дженніфер Курренс, президент консалтингової компанії «OnCore Management Solutions». «Продуктивність грунтується на результатах, а не на годинах роботи. Оскільки ми бачимо більше віддалених робочих місць, більше гнучких графіків роботи, менеджерам дійсно доведеться зосередитися на аспектах комунікації та управлінні взаємовідносинами», — говорить вона.

Принцип різноманітності

Демографічні зміни, зміни поколінь, розширення кіл спілкування завдяки іноземним партнерам, віддаленим співробітникам, акцентування на пошуку гендерного балансу  — усе це говорить про те, що нові лідери повинні бути чутливими до культурних відмінностей, вважає Рита Сантеллі, генеральна директорка консалтингової компанії Savvy, викладачка курсу стратегічного та інноваційного лідерства у Джорджтаунському університеті. Тож свою управлінську політику їм доведеться вибудовувати з огляду на всі ці відмінності задля того, щоб команда працювала ефективно.[trsqli_related]

Вміння оцінити soft skills та technical skills

«Ефективні менеджери повинні всебічно оцінювати співробітників, зважаючи на їх вміння взаємодіяти з іншими людьми та на суто професійні здібності», — зазначає Рита Сантеллі. Найкращими вважатимуться співробітники, що матимуть сильне критичне мислення та творчі підходи у вирішенні проблем.

Дізнатися більше про те, як та навіщо HR-ам застосовувати штучний інтелект, як розробити програми для кандидатів 40+, чому персонал може бути не залученим та яким стилям лідерства довіряють клієнти, ви зможете на

 HR Wisdom Summit 11 липня з 09.00 до 18.00 за адресою: Київ, вул. Дорогожицька, 3, корпус B12, Академія ДТЕК

КУПИТИ КВИТКИ

За матеріалами fastcompany.com

— Читайте також: Амбер Балдет: «Топовые должности надо не находить, а создавать»