Якщо чоловіки іноді жартують про те, що гальма винайшли боягузи, то жінки зазвичай насторожуються при найменшому натяку на будь-яку несправність. І це цілком зрозуміло. Не варто недооцінювати навіть незначні проблеми в автомобілі, адже це надто небезпечно.
Однією з ключових в автомобілі є гальмівна система. А її несправність чи некоректна робота призводить до неможливості експлуатації машини. Наскільки важливими є діагностика та вчасне технічне обслуговування автомобіля? Які ознаки пошкоджень не слід ігнорувати? І на що треба звертати увагу аби максимально убезпечити себе й пасажирів під час водіння? Саме про це журналісти WoMo поспілкувалися з партнерами – фахівцями інженерно-технологічної компанії Bosch.
Що необхідно пам’ятати
Сідати за кермо транспортного засобу з пошкодженими гальмами заборонено, адже будь-яка технічна несправність може призвести до аварії. Тому, по-перше, не можна ігнорувати своєчасну діагностику автомобіля. А по-друге, важливо вміти визначати основні несправності гальмівної системи, щоб автомобіль не становив загрози на дорогах. Отже розпізнати ознаки несправних гальм має кожна з нас. Головне правило – проводити огляд гальмівної системи щорічно або кожні 30 000 – 50 000 км. Так, термін заміни колодок загалом становить 15 000 – 30 000 км, а дисків – кожні 80 000 – 120 000 км.
Проте слід зазначити, що заміну гальмівних елементів потрібно проводити за необхідності, а не керуючись пробігом автомобіля. Якщо ви пересуваєтеся містом та часто потрапляєте в затори, то передні колодки можуть вийти з ладу вже через 10 000 км. У той же час під час руху за містом вони служать у 5-6 разів довше. До того ж задні колодки зношуються в 2-3 рази повільніше. Також на термін впливає режим експлуатації автівки та стиль водіння. Звісно, при частому завантаженні та активному гальмуванні елементи зношуватимуться значно швидше.
Ознаки несправних гальм
Ми зібрали кілька ознак, які допоможуть вам розпізнати симптоми проблем та зрозуміти, коли компоненти гальмівної системи зносилися та потребують заміни.
-
Шум при гальмуванні
Високочастотний шум, вереск або свист можуть виникнути як при гальмуванні, так часом і при звичайному русі. Це відбувається через зношування гальмівних колодок або сильну корозію гальмівного диска.
-
Металевий скрегіт
Його можна почути, коли зношені до металу гальмівні колодки здавлюють диск. Деякі виробники поміщають невеликі металеві виступи у нижню частину гальмівних колодок. Коли колодки зношуються і стають тонкими, ці виступи стикаються з ротором. Цей металевий звук попереджає водія про те, що час міняти колодки.
-
Загоряється індикатор несправності гальм
Причин може бути декілька. Серед них – низький рівень в бачку або витікання гальмівної рідини, надмірне зношування гальмівних колодок, оснащених відповідними датчиками. У будь-якому випадку цю причину необхідно виявити й терміново усунути. Контрольна лампа гальм не завжди спалахує при виникненні проблеми – вона також загоряється на панелі приладів при включенні гальма стоянки. Але якщо ви бачите попереджувальний індикатор, а ваше гальмо стоянки не задіяне, настав час звернутися до фахівця для діагностики проблем.
-
Вібрація при зниженні швидкості
У більшості випадків це може бути наслідком деформації дисків. Якщо кермо також вібрує в унісон з гальмами, то це ознака того, що пошкоджені передні диски. А вібрація, що відчувається лише на сидінні, зазвичай вказує на деформовані задні.
-
Педаль гальма натискається дуже легко
Якщо педаль гальма провалюється в підлогу, це може свідчити про витік гальмівної рідини в системі. Також це може бути проблемою в головному циліндрі, розташованому під капотом. До речі, надто жорстка педаль – також привід для діагностики.
-
Автомобіль при гальмуванні тягне в бік
Зрозуміло, що у відхиленні автівки з курсу можуть бути винні й інші елементи. Однак досить часто питання виникають саме до гальм. При чому це можуть спричинити гальмівні колодки, що намокли, або соляний чи крижаний наліт на них.
-
Перегрівання гальм
Такі несправності зазвичай визначають за появою горілого запаху. Разом з цим найчастіше спостерігають хід педалі, що збільшився. Вона здається немов ватною, а гальмівний шлях збільшується. Причиною перегріву може бути надто активна їзда з постійним гальмуванням. А також банальна забудькуватість, тобто затягнуте гальмо стоянки під час руху.
-
Гальмо стоянки неефективне
Якщо із затягнутим важелем автомобіль все одно намагається скотитись під ухил, насамперед необхідно звернути увагу на регулювання гальма стоянки. Проте серед інших причин може бути й повне зношення колодок. А якщо гальмо стоянки не відпускає автомобіль, то, швидше за все, колодки примерзли або приржавіли до гальмівних барабанів.
-
Гальмування займає більше часу
При натисканні на гальмо час зупинки збільшився порівняно з попереднім. Це може означати, що гальмівні колодки повністю зношені або рівень гальмівної рідини низький, можливо, через витікання. Щоб зрозуміти, що відбувається, необхідно якнайшвидше звернутися до фахівців.
Нашу добірку прокоментувала Ольга Полиця, директорка Бош Авто Сервіс «Автопростір»:
«Як жінка, що працює в автосервісному бізнесі майже 10 років, я часто зустрічаю клієнтів, які приїжджають до нас на обслуговування через сторонні звуки, що виникають під час роботи автомобіля. Кожен такий звук вашого авто має своє значення, і не варто його ігнорувати.
Коли готувала свій коментар з експертної точки зору, зрозуміла, що технічні терміни накшталт «ШРУС», «ДВЗ», «підшипник натяжного ролика», «маховик» та інші можуть бути незрозумілі жіночій аудиторії.
Опишу коротко і зрозуміло:
- Металевий скрегіт або писк при гальмуванні може сигналізувати про зношеність гальмівних колодок. Потрібно звернутись до автосервісу.
- Гуркіт або грюкання під час руху може означати проблеми з підвіскою – також раджу звернутись до експертів.
- Стук або клацання при повороті – бажано відвідати СТО, тут причина може критись саме в тих ШРУСах.
- Гудіння або шум з-під капота – зношений ремінь генератора або підшипник натяжного ролика. Також не затягуйте з візитом до сервісу.
Кожен сторонній звук в автомобілі може мати різне походження – від незакріпленої полиці або ключів у бардачку до проблем з двигуном. І саме визначити й усунути причину стороннього звуку є основним завданням автосервісу. У будь-якому випадку, краще не ризикувати — зверніться до авторизованого СТО для діагностики. Швидка реакція допоможе уникнути серйозних поломок і забезпечити вашу безпеку на дорозі».
Гальмівна система Bosch
Коли мова йде про безпеку під час дорожнього руху, гальма транспортного засобу відіграють вирішальну роль. Гальмівна система Bosch відповідає абсолютно всім інженерно-технологічним вимогам. Тому саме її радимо обирати для техобслуговування та ремонту автомобіля. Компанія входить до числа провідних світових виробників компонентів гальмівних систем. Гальмівні колодки виготовляються відповідно до найсуворіших стандартів якості. Спеціально для відповідних моделей автомобілів інженери Bosch розробляють нові суміші гальмівних колодок у лабораторіях у Карлсруе (Німеччина) та Чикаго (США).
Компоненти гальмівної системи Bosch були розроблені для екстремальних навантажень і виготовлені з особливо високоякісних матеріалів. До того ж вони проходять суворі випробування аби гарантувати надійність та безпеку навіть в екстремальних ситуаціях. Тому що безпека на дорозі – це більше, ніж відчуття. Головна перевага гальмівної системи Bosch – це миттєва реакція та надійне гальмування в будь-якій ситуації.
Пам’ятайте:
Гальмівні колодки завжди слід міняти під час заміни гальмівних дисків. А гальмівні колодки Bosch краще встановлювати разом із відповідними гальмівними дисками Bosch. Німецька компанія конструює ці деталі з оглядом на сумісну роботу. Форма і матеріал колодок у Bosch обов’язково узгоджуються з матеріалом диска. Це робиться для того, щоб гальмування було адекватним, а зношення розвивалося синхронно. І, нарешті, щоб при збереженій ефективності насамперед стиралася більш дешева колодка, а не диск. Отже, з огляду на все вищезазначене, гальмівна система Bosch є дійсно найкращим вибором.
Додаткові плюси гальмів Bosch
Ще одна перевага гальмівної системи Bosch – це знижений рівень шуму й вібрації, а значить і підвищений комфорт в автомобілі. Гальмівні колодки здатні активно поглинати вібрацію та зайвий шум. Цього вдалося досягти, серед іншого, шляхом модифікації прокладок на задній панелі колодки. Завдяки багатьом інноваційним факторам гальмівні колодки окрім максимальної безпеки запобігають вібрації та шуму. З їх допомогою виробники досягли акустичних частот, що не розпізнаються людським вухом. У багатьох колодках такі другорядні фактори не застосовуються.
Читайте також: Як забезпечити безпеку і комфорт у подорожах: поради від Bosch та WoMo щодо заміни фільтрів в автомобілі