“Іду до тебе” – біографічна стрічка Миколи Мащенка, яку було знято до сторічного ювілею письменниці за сценарієм Івана Драча. Фільм розповідає про різні етапи життя Лесі Українки, її творчість та трагічне платонічне кохання до Сергія Мержинського. Він став доступним для перегляду на онлайн-платформі Довженко-Центру до дня народження видатної української поетеси з 25 лютого.
“Біографічний фільм про легендарну українську поетесу та письменницю Лесю Українку, де в центрі сюжету опиняється історія її кохання до Сергія Мержинського. Подана у формі мозаїки спогадів, стрічка показує різні етапи життя мисткині, де знаходиться місце як ліричній складовій, так і її міркуванням про національну ідентичність, духовність та взаємозв’язок між мистецтвом та життям”, – зазначають у Довженко-Центрі.

Фільм розповідає про подорож поетеси до свого коханого, у дослівному та метафоричному сенсі водночас. Після смерті Мержинського Українка написала поему “Одержима”, яка стала відображенням сили духу поетеси. Стрічка також нагадує про любов поетеси до України, до рідної мови, що за словами Лесі є «душею народу». Вона складається з мозаїки спогадів, настроїв та уривчастих епізодів, які створюють чисту ліричну мініатюру.
Фільм став одним із найвідоміших у кар’єрі Миколи Мащенка. Для Івана Драча сценарій для стрічки “Іду до тебе” став вже третім після «Криниці для спраглих» та «Камінного хреста». Оператором картини виступив Олександр Ітигілов, для якого ця робота стала дебютом.

“Аскетичний візуальний стиль, побудований здебільшого на крупних чорно-білих планах, деякі критики порівнювали з «Жанною Д’Арк» Карла Теодора Дрейера. Крім іншого, з нею «Іду до тебе» ріднять і чисельні християнські посилання, а також спроба увіковічити на екрані портретну іконічність героїні”, – пояснюють у Довженко-Центрі.

Першочергово фільм планував знімати режисер Роллан Сергієнко. Роль Лесі мала грати акторка українського походження Ірина Купченко. Згодом Сергієнка змінив режисер Юрій Лисенко, який бачив у головній ролі українську балерину Елеонору Стебляк. Проте Лисенка також зняли з проєкту. Згодом його місце, за протекцією Олеся Гончара, посів Микола Мащенко, який запросив Аллу Демидову. Головну чоловічу роль в фільмі виконав актор кіностудії Довженка Микола Олялін.