DZHUS запрошує зануритися у фантасмагорію “ANTICON”, матеріалізовану в унікальному просторі Concept_11 у Варшаві. Колекція спекулює на «кодах утопії», згенерованих людством у прагненні запрограмувати щастя. Розшифровуючи власну особисту травму, Ірина Джус насичує свій катарсичний театр костюма наративами соціокультурного конформізму. Виходячи з переконання, що розчарування росте на очікуваннях, творчиня іронізує щодо систем умовних позначок протягом усієї історії цивілізації.
Ірина вбачає взаємозв’язок між природним прагненням до самовідкриття та жагою дому й рефлексує відкритим питанням: “Чи віднайдення власної життєвої ніші здатне замістити основоположне відчуття дому?” Вона визначає власний ескапістський досвід як inter-refuge і закликає використовувати мультикультурну семантичну базу як бруківку до суб’єктивної ідилії. Таким чином будь-який знак, термін чи поняття є метафізичним джерелом енергії для «самозалюднення» як коупінг-стратегії для екзистенційних дилем.






Ірина Джус вшановує світові системи кодування — від духовних до побутових. Вона знебарвлює хроматичний спектр, замінюючи кольори абревіатурами. Соціальне «самоспоживання» відслідковано до гастрономічних ритуалів, властивих для всіх релігій. Так серія ансамблів натхнена сакраментальним сервіруванням столу. Віддзеркалені формотворчі модулі також є алюзією до цього феномену «автофагії»: форма і контрформа нероздільні й перебувають у постійній взаємодії та взаєможивленні.












У своїх відсиланнях до гностицизму, кабали, юдаїзму, офіційних і альтернативних християнських вчень Ірина Джус змальовує тягар особистих цінностей і обов’язків. Стоїцизм і самодостатність транслюються через ототожнення об’єкта й суб’єкта, що знаходить відображення у багатофункційних предметах одягу.







































DZHUS вірить: будь-яка система є релевантною, поки її дороговкази скеровано на вихід з відчаю. Більше того, рандомізовані вектори настільки ж добре (якщо не ліпше) ведуть до пункту призначення.
Ірина Джус закодовує веселку в білих стьобаних деталях. Залишаючи екстер’єр виробів чистим, вона оздоблює кишені й підкладку кристалами й біжутерією, співставляючи досвід вимушеної міграції українців із щімкими хроніками насильницьких переселень під час Голокосту. Лейтмотив лабіринту присвячено синайським мандрівникам, натхненим духом пошуку.







Неочікувано з-під зовнішніх шарів одягу з’являється колір: для вивороту DZHUS використовує райдужний градієнт. Цей «таємний» маніфест кольору споміж пуристично білої колекції несе життєствердний меседж, пропонуючи інсайт як маршрут додому — до відчуттів радості й наповнення. Із глибоким співчуттям до тварин Ірина висловлює обурення щодо дуалістичного підходу соціуму: споживаючи в їжу одних звірів, люди культивують ідеалістичні фантазії щодо потойбічного життя інших. Свій слід у колекції DZHUS залишили не лише зооморфні елементи з візантійського іконопису, але й тендітні лапки, що покрокували веселкою.
Оспівуючи возз’єднання зі справжнім «я», DZHUS заграє з гендерними стереотипами, фетишизуючи білизняні мотиви й корпкор, деконструюючи традиційні суспільні ролі й підкреслюючи їхню плинність. DZHUS не обмежується трансформацією білих штанів на райдужний корсет і стирає межу між інтер’єрним текстилем та вбранням. До прикладу, скатертина функціонує як кейп плаского крою.


Перформанс «ANTICON» підкорив подіуми Берліну, Брюсселю, Праги й Варшави метамодерністичною містерією таємної вечері. Дизайнерка презентуює інноваційні багатоцільові образи колекції під час метафоричного дійства, що викликає відчуття спіритичної ініціації. DZHUS грає у складну інтелектуальну гру зі своїми глядачами: фактично маніфестація абстрактного символізму, концептуальне шоу провокує асоціації на межі загальноприйнятних категорій. Прем’єра на Berlin Fashion Week стала водночас посвятою Ірини Джус до грона міжнародних поетів, адже містичний акт супроводжується її римованими одкровеннями у невідцензурованому чотиримовному міксі.

Прем’єра фільму відбулася на українському артфестивалі VOLIA у Берліні 23 серпня 2025 року.

Попри релокацію до ЄС на початку повномасштабного вторгнення DZHUS завжди залишається брендом з українською душею. Всі вбрання втілили українські майстрині, а саундтрек створив харків’янин Геннадій Біляєв. Генеральним партнером кампейну виступив CHOICE Ukraine — провідна компанія-виробник екотоварів для здоров’я, краси та оселі, з якою DZHUS віддавна співпрацює на спільних етичних засадах. Організаційну підтримку надав фонд OTOTO ArtFoundation.
ПРО DZHUS
DZHUS — концептуальний бренд одягу та аксесуарів, що здобув міжнародне визнання завдяки багатофункційним речам з матеріалів cruelty free. Інновації крою, запроваджені дизайнеркою Іриною Джус, допомагають мінімізувати фізичний шопінг, водночас створюючи розмаїтий і екологічний гардероб з кількох виробів-трансформерів. Із початком війни бренд релокувався до ЄС і передає 30% прибутків українським зоозахисним організаціям.
Від заснування DZHUS у 2010 році всі вироби створюються виключно з етичних матеріалів. У 2019-му бренд нагороджено у номінації Cruelty-free Fashion від Best Fashion Awards. У 2015-му бренд увійшов до шортліста International Woolmark Prize і зараз продається в Японії, Китаї, Бельгії, Португалії, Польщі, США, ОАЕ, Саудівській Аравії, Кувейті, Австралії та онлайн. DZHUS носять Onuka, Jamala, Alina Pash, Катерина Павленко з Go_A, Ірена Карпа. Розроблений передусім як жіночий, одяг DZHUS передбачає широкий спектр унісекс-силуетів і позагендерних стилізацій. Бренд співпрацював з кінопроєктами The Hunger Games, Star Trek Discovery та відомими б’юті-лейблами Saco та Davines. Колекції DZHUS презентують під час Paris Fashion Week, Berlin Fashion Week, Ukrainian Fashion Week, Milan Design Week, International Fashion Showcase London, Brussels Fashion Week, Helsinki Fashion Week, Vegan Fashion Week у Лос-Анджелесі, Milan Design Week, Dutch Design Week, Mercedes-Benz Prague Fashion Week, Designblok Prague, Moldovan Brands Runway, Feeric Fashion Week у Румунії.
Дизайн DZHUS висвітлюється у топових міжнародних медіа: Vogue, Dazed & Confused, Harper’s Bazaar, Elle, L’Officiel, Marie Claire, Cosmopolitan, Elle Decoration, Kaltblut, ASVOF, Dezeen.
Творчість Ірини Джус є гостро персональною: вона інкорпорує патерни у патерни, перекеровуючи внутрішню боротьбу в авангардні рішення. Щирий і самобутній протягом своєї 15-річної історії, DZHUS визначає своєю місією привнесення інновацій у fashion-індустрію та руйнування стереотипу про передбачуваність етичного та екологічного дизайну. DZHUS популяризує осмислену моду через знакову образність і тонкі інтелектуальні алегорії.