У Броварах запрацював ще один профорієнтаційний хаб DECIDE — вже дев’ятий із десяти, які ми створили в Україні! Цього разу на базі Броварського професійного коледжу.
Це не просто кабінет чи клас, а сучасний профорієнтаціний простір, де учні та учениці 7–9 класів можуть спробувати себе у різних професіях на практиці.
Створення хабів відбувається в межах широкої ініціативи з пілотування нової системи кар’єрного супроводу учнів та учениць у Київській області у партнерстві проєкту DECIDE, Міністерство освіти і науки України та Київською обласною державною адміністрацією.
Загальний бюджет проєкту — 4,8 млн грн, профінансовано Проєктом DECIDE.
“Професії, яких навчають у цьому закладі освіти, є ключовими для відновлення української економіки після війни, оскільки Броварський професійний ліцей готує професіоналів в сфері будівництва. Підтримка Швейцарії у сфері професійної освіти й навчання залишатиметься одним із пріоритетів упродовж наступних років у межах допомоги Україні. Швейцарія затвердила підтримку України в обсязі 1,5 млрд. швейцарських франків на відновлення упродовж наступних років”, — наголосив Фелікс Бауманн, Посол Швейцарії в Україні.




У межах проєкту повністю оновили простір площею 100 кв. м: зробили ремонт у холі, коридорах, санвузлах, встановили нову систему вентиляції. Хаб обладнали сучасною технікою та зручними меблями — усе для того, щоб учням та ученицям було цікаво й комфортно.
“В Україні ми часто звикли акцентувати на тому, що закупили обладнання чи зробили ремонт. Але насправді це лише невелика частина проєкту. Найважливіше — це відкрити двері професій для дітей, які зараз навчаються в 7–9 класах. Ми хочемо, щоб діти могли вже робити більш-менш свідомий вибір — чи йти їм в академічний ліцей, чи все ж таки обирати професійний чи фаховий коледж. І для цього треба, щоб ці заклади між собою співпрацювали, щоб діти могли відвідати і познайомитись з тією чи іншою професією, що у нас історично мало де присутнє. Тому в межах цього проєкту майже 15 000 дітей відвідали різні виробництва, підприємства, заклади освіти, що, на мою думку, має стати частиною освітнього процесу в усіх громадах України”, — зауважив Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.



Професійний хаб поєднує тренінгову зону та сім практичних станцій, де школярі можуть спробувати себе в ролі: зварювальника, сантехніка-монтажника, маляра й облицювальника, майстра з утеплення будівель, фахівця з каркасного будівництва, а також водія вантажного транспорту.
Такий формат допомагає учням та ученицям не лише познайомитися з професіями, а й відчути, яка з них їм ближча, зробити усвідомлений вибір і знайти свій шлях у професійній освіті.
«Одна з ключових реформ — це реформа старшої профільної школи, в межах якої ми надаємо підтримку уряду України та громадам. Вона передбачає два спрямування: академічне і професійне. Сьогодні ми перебуваємо саме в профорієнтаційному хабі, який покликаний залучити дітей до вибору робітничих професій, змотивувати їх розглядати професійну освіту як гідну й перспективну. У Швейцарії, наприклад, 65–70% підлітків обирають професійну освіту. В Україні ж цей показник значно нижчий: близько 15% випускників обирає заклади професійної освіти і ще 20% — фахові коледжі. Ми хочемо змінити цю ситуацію — розвіяти міфи та стереотипи щодо робітничих професій. Саме тому в Україні вже створено 10 таких хабів. Цьогоріч ми підтримуємо Міністерство освіти у впровадженні Національного пілоту системи профорієнтації учнів 7-9 класів до якої долучились 396 громад в усіх областях. Ідея полягає в тому, щоб розвивати співпрацю громади з бізнесом, закладами професійної та фахової освіти, а також університетами. Таким чином створюються можливості для дітей відкривати для себе світ професій і бачити перспективи тут — в Україні. А профорієнтаційні хаби мають стати платформами, де можуть зустрічатися та взаємодіяти бізнес, місцева влада, освітяни та молодь», — додала Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE.



“У період війни важливо мати висококваліфікованих спеціалістів з робітничих професій, щоб відновлювати регіон. Сьогодні жінки усе більше долучаються до робітничих професій. Якщо до повномасштабного вторгнення йшлося про 10% дівчат, то зараз їх понад 30%. У нас був цікавий проєкт — 84 жінки зацікавилися бути водіями великогабаритних дальнобійних автомобілів. Зараз вони працюють в міжнародних перевезеннях. В країні війна і ми маємо перелаштовуватися з урахування викликів”, — розповів Микола Калашник, голова Київської ОВА.
У межах пілотування моделі партнерства між закладами освіти, органами влади (ОВА, ОМС) та бізнесом задля розвитку нової системи профорієнтації дітей та молоді на робітничі професії у Броварській територіальній громаді:
- охоплено два заклади освіти: Требухівський ліцей Броварської міської ради та Броварський ліцей №2 імені В.О. Сухомлинського Броварської міської ради;
- до команди реалізації увійшли: 1 координатор з профорієнтації, 1 координатор профорієнтаційного хабу, 4 вчителі-кар’єрні радники, які разом з нами та PHZH International Projects in Education впроваджували курс JOBS із супроводу учнів та учениць у пілотних школах у виборі професій;
- 100 учнів та учениць пройшли навчання за курсом «JOBS». Протягом періоду реалізації в Броварській громаді відбулося 17 профорієнтаційних заходів, серед яких: 7 екскурсій на підприємства, 4 екскурсії до закладів професійної освіти, карʼєрні ярмарки та майстер-класи від бізнесу;
- у профорієнтаційних заходах взяло участь майже 5000 старшокласників.


Резидентами хабу вже стали: ТОВ «Бауміт Україна», ТОВ «Міра Будматеріали», ТОВ «Фроуніс Україна», готель «Гранд Спорт», ТОВ «Голландська пекарня 21.3».
Профорієнтаційний хаб стане частиною системи карʼєрного супроводу дітей та підлітків Броварської громади.
Наразі в Україні діє 10 таких профорієнтаційних хабів у шести областях: Київській, Львівській, Чернігівській, Полтавській, Одеській та Івано-Франківській!
