Анна Бабинчук: «Власна справа дає свободу робити те, що ви вважаєте за потрібне»

05 февраля, 2019

«Найбільше в житті я ціную свободу. Свобода для мене — це можливість робити речі, які вважаю за потрібне», — каже засновниця бренду Interiomania Анна Бабинчук. Про те, як перейшла із корпоративного сектору у приватні підприємці, про важливість мати ментора та можливості робити бізнес у креативних галузях Анна розповіла в інтерв’ю WoMo.

Як ви стали підприємницею?

Я маю ступінь магістра соціології, моя дипломна робота стосувалась дослідження ЗМІ, тому після закінчення навчанняу Києво-Могилянській Академії я тривалий час працювала в різних напрямках корпоративних комунікацій. Моя кар’єра у корпоративному секторі розвивалась дуже добре, але думка про такого плану роботу аж до пенсії особливої радості не викликала.

Вже зараз я розумію, що скоріш за все, це було пов’язано з особливостями мого характеру: найбільше в житті я ціную свободу та можливість робити речі, які вважаю за потрібне. Мені не складно брати на себе відповідальність, як за успіхи, так і за невдачі, я не людина процесу, найкраще я себе почуваю, коли бачу, як із нічого народжується щось хороше. І в цьому сенсі бізнес, яким я займаюсь зараз ‒ онлайн-бренд текстилю для дому Interiomania ‒ дозволяє мені реалізовувати свої професійні амбіції.

Як відбувався перехід із корпоративного сектору у приватний бізнес?

Перехід відбувся дуже природньо. Це сталось в 2010 році. У той час моїй старшій дочці виповнився рік, я хотіла повернутись із декретної відпустки до професійної діяльності. Отже я шукала можливість роботи за гнучким графіком, або ж хоча б неповної зайнятості. Роботодавці зразка 2010 року сприймали такі побажання не зовсім позитивно, тоді я сіла і подумала: якщо немає такої вакансії, яка б мене влаштовувала, її потрібно створити самотужки. Так я почала працювати на себе: спочатку займалась різноманітними проектами в сфері комунікацій, потім вела проекти з веб-розробки і крок за кроком «дісталася» власної справи.

Нові стратегії лідерства: досвід BRAVE1, PR-service, Raiffeisen Bank, ПУМБ та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit зануртесь у світ бізнесу, дізнайтесь, як лідери трансформують індустрії та створюють нові можливості для розвитку та співпраці. Відвідайте захід, щоб отримати реальні поради та інсайти від тих, хто вже досяг успіху.

Забронювати участь

Які навички та знання потрібні підприємницям у часи невизначеності та постійних змін?

Навіть в спокійні часи підприємець, а особливо початківець, ‒ це «людина-оркестр», і чим більше знань та навичок він має, тим краще, бо згодиться все. А найважливішою, на мій погляд, рисою характеру є наполегливість, а також готовність до злетів та падінь, бажання підніматись і йти вперед. Окрім наполегливості, я ще б особливо відмітила гнучкість мислення і інтелектуальну допитливість.

Чи є у вас наставник, ментор?

На мій погляд, підприємець ‒ це дуже одинока людина. Бо він постійно опиняється в ситуаціях, коли потрібно надзвичайно швидко приймати рішення і далеко не завжди ці рішення стосуються комфортних, з точки зору компетентності, сфер. І чим складніша ситуація, тим більше оточуючі очікують рішення саме від власника. В найбуремніші часи на допомогу приходять ментори. Для мене ментор ‒ це людина, яка, в першу чергу, може допомогти подивитись на проблему з іншого боку, вийти із цього стану безрезультатного «бігу по колу». Найбільш цінні поради, які я отримувала від своїх наставників, якраз стосувались випадків, коли мені потрібно було змінити свої паттерни дії, прийняття рішень, якісь речі в моєму світогляді.

Які книжки ви радите прочитати жінкам, які хочуть створити власний бізнес у креативних галузях?

Я не вірю в існування книги, семінару, майстер-класу чи магічного еліксиру, які швидко і ефективно покажуть, як потрібно діяти. На мою думку, якщо людина обирає роботу в креативній галузі, щоб стати успішною, їй потрібно усвідомити дві важливі речі. По-перше, креативна сфера вимагає широкого кругозору, який постійно необхідно розвивати. Тому, наприклад, читати потрібно багато і різне. По-друге, створення креативного продукту ‒ це не збіг випадковостей, це структурований процес, який має такі самі показники ефективності і результативності, як інші види діяльності. Звичайно, творчість потребує натхнення, але пошук натхнення ‒ це також процес, який потрібно вміти організувати. Більш того, наприклад, «продуктовий» креатив — це робота з постійними обмеженнями, коли ідеї мають бути не лише оригінальними, але й такими, що можуть бути втіленими в реальності, бо фантазії, які неможливо реалізувати ‒ це не креатив, це ‒ галюцинації.

Які поради щодо власного бізнесу можете дати тим, хто розмірковує про свою справу?

По-перше, пам’ятати, що для того, щоб «з’їсти слона», потрібно його розрізати на маленькі шматочки, а далі «вживати» шматочок за шматочком. А по-друге, старт власного бізнесу ‒ це початок безкінечного процесу навчання на власних помилках. Підприємництво ‒ це марафон, але важливо інколи зупинятися, щоб відсвяткувати свої перемоги, навіть дуже маленькі.

Інтерв’ю провела Аліна Севастюк, керівниця програми She Exports

Фото із власного архіву Анни Бабинчук

Діяльність в рамках програми She Exports відбувається за сприяння технічної допомоги уряду Канади, зокрема проекту The Expert Deployment for Governance and Economic Growth (EDGE)

— Читайте також: She Exports: Як створити інноваційний бізнес та почати експортувати