Голда Виноградська: «Знайомство світу з нашими дизайнерами ми почали з Польщі»

Ініціаторка проекту "Екскурсія Україною по подіуму" про зміни в українській fashion-індустрії

2019 рік обіцяє активний прогрес для українських дизайнерів одягу. По-перше, триває робота по налагодженню співпраці з польськими виробниками тканин. А по-друге, вже в лютому у місті Лодзі буде відкрито магазин одягу від українських виробників. Детальніше про те, якою Україна постає з подіуму та перспективи наступного року для fashion-індустрії ми поспілкувалися з дизайнеркою, головою галузевого партнерства у легкій промисловості FashionGlobusUkraine та ініціаторкою проекту «Екскурсія Україною по подіуму» Голдою Виноградською.

«Екскурсія Україною по подіуму» — що це за проект і яка його мета?

Проект розпочався майже 4 роки тому з нашої поїздки до Америки на NewYorkFashionWeek. Це була моя ідея. Перший показ готували декілька місяців, поки створили відеоряд, знайшли дизайнерів, створили колекції. Хотілося не просто показати дизайнерські речі, а більше розказати про Україну і нашу культуру, тому мистецтво створення одягу доповнили невеличким шоу. Загалом в нас вийшло видовище, яке дозволяє на прикладі 12 регіонів України показати наскільки ми різні й цікаві. Важливо те, що перед показами ми пояснюємо, що саме хочемо сказати — і таким чином формуємо цілісне розуміння та сприйняття України за кордоном.

Чи зацікавлена Польща в одязі від українських дизайнерів?

Зараз практично ми лише знайомимо світ, в тому числі й Польщу, з нашими дизайнерами. Покази в рамках проекту «Екскурсія Україною по подіуму» — це культурна частина цього знайомства. А економічна розпочнеться з відкриттям магазину, з демонстрації різних брендів прет-а-порте, які не тільки поляки, а й взагалі баєри з інших країн Європи зможуть закуповувати. Наша продукція нічим не гірша за французьку, китайську чи турецьку. Просто коли ми ставили питання: «Чи купували б ви одяг від українських дизайнерів?» — багато поляків відповідали, що вони про них просто не знають. І саме тому нам потрібна була яскрава презентація себе.

Попереду ще багато роботи і зараз нам важливо показати, що Україна може не лише шити за лекалами європейських компаній, а й створювати свої колекції, пропонувати свої дизайнерські, конструкторські рішення. Тож зараз проходить активна підготовка до відкриття магазину, а вже в лютому 2019 року до України для налагодження співпраці приїде делегація з понад 20 польських компаній-виробників тканин.

Сьогодні дизайнери купують тканини за кордоном і скаржаться на високі ціни. Чи зміниться суттєво ситуація з появою польських партнерів?

Саме тому ми й розпочали процес налагодження співпраці з виробниками тканин по всьому світу з планами гуртових закупок. Кожен виробник не може собі придбати 2-3 тис. метрів однієї тканини, що переважно є правилом для замовлення. А так один виробник зможе замовити 100, 200 або й 10 метрів потрібного йому матеріалу. Таким чином наше національне галузеве партнерство і виконує функцію того консолідатора, який допомагає реалізовувати проблеми, які виникають із сировиною. Звісно імпорт лише польських тканин не закриває всі питання з сировиною, оскільки спеціалізація поляків це переважно трикотаж та неопрен, а нам ще необхідні котонові тканини, полівіскоза, тканини для верхнього одягу тощо. Тож будемо продовжувати налагоджувати співпрацю і з іншими країнами. А загалом, наша мрія — шити з якісних тканин українського виробництва.

Чи планують польські дизайнери одягу виходити на український ринок?

Так само, як вони не знають наших дизайнерів, ми не знайомі з їхніми. Тому зараз щодо дизайнерського напряму мова йде більше про культурний обмін ніж економічний. Але я думаю, що поки одяг від польських дизайнерів може бути дорогим для України, але це не означає, що його не можна буде продати.

Підготувала Катерина Савенко

Фото із архіву Голди Виноградської

-Читайте також: Пальто как инвестиция: Изучаем состав ткани