Навички асертивності: визначення, поради та приклади

Ключові аспекти асертивності

Конструктивна, продуктивна та позитивна взаємодія на роботі може допомогти вам насолоджуватися більш ефективним згуртуванням команди, керівництвом та співпрацею. Асертивність — це впевнене, шанобливе поводження, яке дозволяє ефективно спілкуватися з іншими. Практикуючи асертивне спілкування, можна покращити вашу взаємодію на будь-якому робочому місці. Ця стаття містить поради та інформацію, які допоможуть вам діяти асертивно у професійних ситуаціях.

Що таке навички асертивності?

Навички асертивності — це комунікативні стратегії, які передають інформацію та ідеї відкритим і прямим способом, зберігаючи повагу до того, з ким ви спілкуєтесь. Асертивність дозволяє вам спокійно, але потужно відстояти свої претензії, ідеї та рішення. Асертивне спілкування ідеально підходить для багатьох комунікацій на роботі, оскільки воно сильніше та ефективніше пасивного спілкування, а також більш чемне та уважне, ніж агресивне спілкування.

Приклади навичок асертивності

Коли ви асертивні, ви можете успішно спілкуватися з іншими та правильно передавати свою думку. Ці навички є ключовими аспектами асертивності.

  • Повага. Таке спілкування дозволяє ділитися своїми думками та почуттями, враховуючи думку інших. Висловлюйте повагу, терпляче вислуховуючи думки інших людей, уважно розглядаючи їх точки зору і визнаючи обґрунтованість їх думок, навіть якщо вони відрізняються від ваших власних.
  • Відкритість. Означає, що ви з готовністю відповідаєте на питання, пропонуєте всю необхідну інформацію і надаєте допоміжні деталі відповідно до запиту. При відкритій комунікації ви можете поділитися результатами свого дослідження з іншими членами вашої команди чи висловити свою думку в найкоротші терміни, коли вас про це попросять.
  • Чесність. Цей навик має вирішальне значення для прямої і точної комунікації. Ті, хто опанував професійною впевненістю, підтримують високе почуття чесності у всіх своїх відносинах. На роботі це означає висловлювати свої думки, коли це доречно і продуктивно.
  • Відповідальність. Асертивний підхід — це такий підхід, який відстоює ваші власні права і права інших людей. Для цього візьміть на себе особисту відповідальність за свої дії і залишайтеся відповідальними за те, що ви сказали або зробили. Це означає, що ви будете повідомляти іншим про те, що помилка на робочому місці є результатом вашого прорахунку, і приймати на себе відповідальність за зусилля, спрямовані на усунення цієї проблеми.
  • Самоконтроль. Самоконтроль дозволяє зберігати асертивність спокійно і шанобливо. Використання самоконтролю допоможе вам залишатися наполегливим, а не агресивним, щоб ви могли спілкуватися, не ображаючи інших. Наприклад, при зіткненні з нещасним клієнтом самоконтроль допомагає вам реагувати терпляче і ввічливо, щоб ви могли вирішити проблему найкращим чином.
  • Делегування. Це здатність призначати завдання іншим, коли це необхідно. Здатність делегувати відокремлює асертивне спілкування від пасивного. Делегування дозволяє належним чином розділити відповідальність. Коли вам доручається великий проект, ви можете делегувати кілька завдань іншим, вибираючи членів команди, чиї навички і досвід найкраще підходять для кожної задачі

Як удосконалити навички асертивності

Зосередившись на своїх навичках асертивності, ви зможете знайти ідеальний компроміс між крайнощами агресивності або пасивності. Спробуйте ці поради для впевненого спілкування.

Оцініть свій особистий стиль спілкування. Слідкуйте за ознаками того, як ви себе поводите — агресивно або пасивно. Визнання можливості для вдосконалення допоможе вам побачити, з чого почати практикувати асертивність.

Попередня практика. Заздалегідь напишіть важливі повідомлення та потренуйтеся з другом або колегою, щоб переконатися у поважності ваших висловлювань. Запитайте про зворотній зв’язок, який допоможе вам покращити спілкування для подальшої взаємодії. Завчасна практика спілкування готує вас до ефективної реакції, коли ви стикаєтеся з ними на роботі.

Поділіться своїми думками. Говоріть, коли вам є що сказати. Відкрито повідомляйте свої думки та ідеї, щоб ви з легкістю брали участь у дискусіях на роботіі.

Використовуйте впевнену мову тіла. Встаньте прямо і тримайте руки вздовж тулуба або на колінах, а не на грудях. Встановіть зоровий контакт з людиною, з якою Ви розмовляєте, або подивіться на точку між його бровами, якщо Вам так зручніше.

Зберігайте контроль над своїми емоціями. Тренуйтеся навіть дихати і тримати голос рівним. Зберігайте спокій при конфронтації і застосовуйте методи управління стресом, такі як регулярні тренування, медитація або ведення щоденника, щоб допомогти вам підтримувати спокійну поведінку.

Практикуйте емоційний інтелект. Існують деякі сценарії, при яких асертивне спілкування може бути недоречним. Наприклад, якщо ви маєте справу з чутливим колегою, якого необхідно вислухати в даний момент, щоб розрядити обстановку, можливо, краще за все дати вашим навичкам асертивного спілкування відійти на задній план для цієї розмови.

Навички асертивності на роботі

Асертивність високо цінується в професійному середовищі. Асертивними людьми є сильні комунікатори та природженні лідери. Розвиток технік ассертівності підвищить ефективність вашої роботи і допоможе вам більш ефективно спілкуватися в будь-якій ситуації. Спробуйте ці поради, щоб бути більш впевненим в своїй роботі.

Чітко і детально формулюйте запити. Ваші заяви і питання повинні бути ясними і прямими. Шукайте можливості для співпраці. Шукайте ефективні способи делегування завдань іншим і можливості, де ви зможете взяти на себе ті аспекти проекту, які вам найбільше підходять. Робота в співробітництві з іншими людьми є важливою частиною впевненого спілкування.

  • Встановіть професійні межі. Підтримуйте здоровий баланс між роботою та особистим життям, знаючи, який обсяг роботи Вам необхідний, і ввічливо, але твердо відмовляючись від проектів, які перетинають ці межі.
  • Ввічливо слухайте. Асертивне спілкування може стосуватися як слухання, так і розмови. Потренуйтеся зосередитись на інших, щоб запропонувати відповідь, яка підтримує їхні та ваші права.
  • Чітко і детально формулюйте запити. Ваші твердження та запитання повинні бути чіткими та прямими. Переконайтеся, що інші розуміють ваші очікування, перш ніж завершити бесіду. Наприклад, ви можете сказати своєму колезі по команді: «Мені потрібен маркетинговий звіт на 4х листах до кінця робочого дня«, а не «Надайте мені цей звіт, коли зможете«.
  • Шукайте можливості для співпраці. Шукайте ефективні способи делегування завдань іншим та можливості, де ви можете взяти на себе аспекти проекту, який вам найбільше підходить. Співпраця з іншими є важливою частиною асертивного спілкування.

Виділення навичок асертивності під час пошуку роботи

Навички асертивності важливі на роботі, оскільки вони дають співробітникам можливість чітко спілкуватися і підтримувати позитивні професійні відносини з оточуючими. Ось способи підкреслити вашу здатність асертивно спілкуватися в процесі пошуку роботи.

Навички асертивності у резюме

Виділіть свою асертивність у своєму резюме, включивши відповідні допоміжні навички до розділу навичок. Це може включати самомотивацію, сильні комунікативні навички та здатність делегувати.

Описуючи свої службові обов’язки, підкресліть, як ви діяли асертивно. Згадайте будь-які випадки, коли ви були на керівній посаді, доручали завдання іншим або вирішували суперечки. Менеджери з найму можуть визнати асертивних претендентів за їх здатність писати прямо та впевнено про їх цінність та досягнення.

Ось перелік навичок асертивності, які ви можете використовувати у своєму резюме:

  • Усне та письмове спілкування
  • Ініціативність
  • Навички делегування
  • Лідерство
  • Управління конфліктами
  • Співпраця
  • Активне слухання
  • Вирішення проблем
  • Керівництво

Ось кілька прикладів того, як навички асертивності можуть бути включені до службових обов’язків у вашому резюме:

  • Використовували сильні лідерські якості, щоб мотивувати мою команду збільшити продажі на 15 відсотків, незважаючи на те, що багато хто з нас були новачками
  • Завдяки моїй здатності ефективно мотивувати команду і делегувати повноваження, ми постійно дотримувалися термінів
  • Розвивали стосунки між різними відділами та співпрацювали, щоб вивести новий продукт на ринок всього за 30 днів
  • Використовувати активне слухання під час тренерської роботи членів команди для вирішення проблем і розширення їх можливостей в області знань і навичок для досягнення своїх цілей.

Навички асертивності під час співбесіди

Асертивне спілкування чітке, пряме і легке для розуміння. Попрактикуйтесь на співбесіді з другом чи членом сім’ї, щоб переконатись, що ви презентуєте свою кваліфікацію коректно і легко для розуміння. Міцне рукостискання, міцна постава, хороший зоровий контакт та приємна поведінка добре демонструють вашу асертивність.

В ході співбесіди відкрито говоріть про свої досягнення і труднощі. Підтримуйте шанобливе ставлення до колишніх роботодавців, незалежно від того, як закінчилася робота. Обговорюючи конфлікти або рішення проблем, розглядайте обидві сторони питання, перш ніж пояснювати, як ви його вирішили.

 

Читайте також: Ольга Руднева на SHE Congress: Cегодня — лучшее время быть женщиной

Мы в Facebook