Ніна Річчі

Ніна Річчі: “Бути елегантною завжди — це так просто”

Для більшості людей ім’я цієї жінки асоціюється з яскравими скляночками парфумів. «Перший день», «Кохання в Парижі», «Спокуса», «Насолода», «Екстаз». В її аромати закохувались одразу й на все життя. Проте італійка Марія-Аделаїда Ніеллі, яка стала відомою у Франції як Ніна Річчі, багато років присвятила модній індустрії.

Королева Ніна

Чудовий смак і вишуканість дістались їй від батька, який був у Турині популярним шевцем. Завдяки його прагненням сім’я опинилась спочатку у Флоренції, а потім у Монте-Карло, де він мріяв про власну взуттєву майстерню. Проте раптова смерть завадила його планам. Тож донька разом із матір’ю вчилася не тільки швейній майстерності, а й азам керування. Власне ательє дівчина відкрила у 22 роки паралельно із заміжжям. Її шлюб з Луїджі Річчі був недовгим, на відміну від улюбленої справи. Протягом 20 років Ніна була співвласницею Модного дому Raffin, його працівники називали Ніну “королевою”. А потім з’явився і власний бренд, який поступово перетворився на цілу імперію. Фірмовим стилем бренду стали вишуканість, жіночність та ідеальний крій. І лише згодом з’явились і парфуми, на яких красувався напис Nina Ricci.

Кілька фактів

1. Ім’я Ніна з’явилось майже випадково: у дитинстві так її називали вдома. Згодом модельєрка вирішила, що воно простіше й милозвучніше, ніж подвійне Марія-Аделаїда.

2. Ніна Річчі, на відміну від більшості модельєрів, ніколи не малювала ескізів одягу, а працювала методом наколювання. Вона створювала силуети на манекенниці й одразу прикрашала вбрання, перетворюючи його на витвір мистецтва. Це була чиста творчість без жодної теорії та підготовки, де головним був бездоганний силует.

3. Ніна Річчі продавала свої вироби втричі дешевше, ніж Ланвін і Пуаро. У 1930-х її бренд стрімко розвивався і займав 11 поверхів у трьох будинках. Почавши зі штату в 40 службовців, у 1939-му Ніна змогла найняти вже 450 швачок.

4. Після початку Другої світової війни переважна більшість модних будинків у Франції закрилася. Але Ніна Річчі не зупинила бізнес і не помилилася. Після перемоги показ у Луврі, в якому брали участь майже дві сотні моделей, спричинив фурор.

5. Перли були її найулюбленішою прикрасою. Кажуть, що вона не знімала їх навіть уночі.

6. Ідею створити власний бренд підказав Ніні її єдиний син Робер. Саме він наполіг на тому, щоб відкрити Модний дім у Парижі. А потім очолив бізнес, де керував фінансами. Сама ж Ніна продовжувала створювати колекції. Після смерті Робера модну імперію очолив прийомний син Жіль Фуш.

7. Дебютний парфум Cœur joie Річчі представила у 1946 році. Наголос було зроблено на запахи бергамоту, фіалки та троянди. Існує легенда, що перший аромат придумали завдяки Роберу Річчі. Він хотів піднести своїй коханій парфуми, яких не було б більше ні в кого. Друга лінія з’явилася через два роки. І дуже невипадково, як свідчить легенда: аромат створили спеціально для коханої сина Ніни. Ще через кілька років будинок моди випустив третю лінію з легендарними сьогодні символами — яблуком та голубом.

8. Модний будинок успадкували діти, потім онуки. 1998 року бренд придбала іспанська група компаній Puig Fashion Group. Сьогодні модний будинок Nina Ricci відомий радше своєю парфумерією, ніж одягом.