Подорож людського духу в тілі жінки. Експериментальна вистава “Косачка” повертається на сцену

Вистава-ритуал, міф про подорож людського духу у тілі жінки, безперервне коло життя

29.02.2024

Пластична вистава “Косачка”, яка об’єднала незалежних українських хореографок, танцівниць, музиканток і візуальних мисткинь, повертається на українську сцену. Після київської прем’єри, яка з аншлагом відбулася 3 грудня, команда продовжила роботу над проєктом, і скоро покаже “Косачку” двічі: 17 березня в Києві і 20 березня в Хмельницькому. 

“Косачка” створена за оригінальним сценарієм і присвячена жінкам, які зараз боронять Україну. “Мені цікава тема розвитку і зміцнення духу”, — розповідає режисерка Юлія Лопата. “Ідея вистави зародилася від того, що я спостерігала, наскільки сильні жінки мене оточують, в тому числі у моїй власній родині, і міркувала про те, як зароджується вибір — бути стійкими і захищати те, що важливо”. 

В “Косачці” поєднуються сучасний танець і електронна музика, міф та реальність, минуле і теперішнє. Після успішної прем’єри в Київській опері, команда проєкту продовжує розвивати матеріал вистави, тож в березні глядачі побачать її оновлену версію — але так само сповнену символів і відсилок до світової та української культури.

“Косачка” — це вистава-ритуал, міф про подорож людського духу у тілі жінки, безперервне коло життя. “Ми досліджуємо явища, пов’язані з універсальною природою жінки, експериментуємо з артефактами часу, діджиталізуємо фольклорний спів і звучання бандури, яке для нас спеціально записав Володимир Войт ”, — розповідає композиторка Олена Шикіна, випускниця школи електронної музики module exchange. Разом з акторкою і вокалісткою Соломією Кириловою (“Памфір”, “Leopolis Night”) Олена виконає музику “Косачки” наживо.

Авторка хореографії “Косачки” — незалежна хореографка Галина Пеха, яка працює над виставою, оновлюючи її матеріал, разом із своєю командою сучасного танцю Procontemporary.

Художниця Ася Сутягіна, відома роботами в українському кіно (“Додому”, “Люксембург, Люксембург”, “Мої думки тихі”), створила костюми ручної роботи, які підсвічують різні аспекти жіночих досвідів та образів жінки у міфології. До підготовки оновлених показів також долучився американський драматург Пол Барджетто, для якого це вже не перший повоєнний досвід роботи з українськими митцями театру і танцю.

Дати:

  • Київ: 17 березня 2024 року
  • Київська опера (вул. Межигірська, 2)
  • Квитки
  • Хмельницький: 20 березня 2024 року
  • Хмельницька обласна філармонія (Героїв Маріуполя, 7)
  • Квитки