Проти соцмереж: у Києві покажуть виставу для підлітків, яка ставить під сумніви нав’язані критерії успіху

Вистава для пiдлiткiв та про пiдлiткiв, на яку варто вiдвести свою дитину вже зовсiм скоро

07.02.2022

18 та 19 лютого о 19:00 на великій сцені ТЮГ — Київського академічного театру юного глядача — відбудеться прем’єра вистави «Аутсайдери» у постановці режисера Олега Мельничука. Вона ставить під сумніви нав’язані соцмережами критерії успіху й надихає шукати свій власний шлях.

Що було б, якби пан Пелевін, пан Орвелл і пан Босх зустрілися на одній сцені?

Напевно, вони б поговорили про те, що наш світ водночас не такий простий і не такий складний, як ми вважаємо. Про те, що любов сама по собі не має жодного сенсу, але вона надає сенс всьому іншому. Про те, що тільки звільнившись від страху щось змінити, і, в першу чергу, самих себе — нам відкриваються грані, про які ми і не здогадувалися. Саме з цієї уявної розмови і виникла ідея спектаклю.

Соціум і суспільство споживачів диктують свої правила. Роби як ми — і будеш успішним. У цьому галасі, гонитві за лайками і фоловерами ми вже не чуємо власного голосу. Яка моя власна мрія? Чого хочу я? Це питання особливо доречне у підлітковому віці, коли формується власна особистість, а тиск соціуму найбільший, — зауважує Мельничук.

За сюжетом, самопроголошений винахідник і вчений на ім’я Самітник намагається знайти формулу польоту — щоб люди нарешті навчилися літати. Він свято вірить, що всі ми здатні на це. Але один в польоті не воїн, тому Самітник бере собі учня-помічника Шестипалого, який добре знає, що таке несхожість і цькування — на одній руці носить аж шість пальців.

Якось дивився виставу за Орвеллом в Осло. І хоча норвезький театр мене не дуже вразив, думка попрацювати з ідеями цього автора глибоко засіла. «Аутсайдери» — абсолютно непересічна вистава. Про те, як живеться у злагодженому й вишколеному правилами суспільстві чужакам-першопрохідцям. За життя неодноразово бував таким, то можу сказати, що часом нелегко, але воно того вартує. Вистава для тих, хто хоч раз виходив за межі усталених правил і хто добре знає — велике видно здалеку, — розповідає директор-художній керівник театру Слава Жила.