Голда Виноградська: «Знайомство світу з нашими дизайнерами ми почали з Польщі»

08 января, 2019

2019 рік обіцяє активний прогрес для українських дизайнерів одягу. По-перше, триває робота по налагодженню співпраці з польськими виробниками тканин. А по-друге, вже в лютому у місті Лодзі буде відкрито магазин одягу від українських виробників. Детальніше про те, якою Україна постає з подіуму та перспективи наступного року для fashion-індустрії ми поспілкувалися з дизайнеркою, головою галузевого партнерства у легкій промисловості FashionGlobusUkraine та ініціаторкою проекту «Екскурсія Україною по подіуму» Голдою Виноградською.

«Екскурсія Україною по подіуму» — що це за проект і яка його мета?

Проект розпочався майже 4 роки тому з нашої поїздки до Америки на NewYorkFashionWeek. Це була моя ідея. Перший показ готували декілька місяців, поки створили відеоряд, знайшли дизайнерів, створили колекції. Хотілося не просто показати дизайнерські речі, а більше розказати про Україну і нашу культуру, тому мистецтво створення одягу доповнили невеличким шоу. Загалом в нас вийшло видовище, яке дозволяє на прикладі 12 регіонів України показати наскільки ми різні й цікаві. Важливо те, що перед показами ми пояснюємо, що саме хочемо сказати — і таким чином формуємо цілісне розуміння та сприйняття України за кордоном.

Чи зацікавлена Польща в одязі від українських дизайнерів?

Зараз практично ми лише знайомимо світ, в тому числі й Польщу, з нашими дизайнерами. Покази в рамках проекту «Екскурсія Україною по подіуму» — це культурна частина цього знайомства. А економічна розпочнеться з відкриттям магазину, з демонстрації різних брендів прет-а-порте, які не тільки поляки, а й взагалі баєри з інших країн Європи зможуть закуповувати. Наша продукція нічим не гірша за французьку, китайську чи турецьку. Просто коли ми ставили питання: «Чи купували б ви одяг від українських дизайнерів?» — багато поляків відповідали, що вони про них просто не знають. І саме тому нам потрібна була яскрава презентація себе.

Попереду ще багато роботи і зараз нам важливо показати, що Україна може не лише шити за лекалами європейських компаній, а й створювати свої колекції, пропонувати свої дизайнерські, конструкторські рішення. Тож зараз проходить активна підготовка до відкриття магазину, а вже в лютому 2019 року до України для налагодження співпраці приїде делегація з понад 20 польських компаній-виробників тканин.

Сьогодні дизайнери купують тканини за кордоном і скаржаться на високі ціни. Чи зміниться суттєво ситуація з появою польських партнерів?

Саме тому ми й розпочали процес налагодження співпраці з виробниками тканин по всьому світу з планами гуртових закупок. Кожен виробник не може собі придбати 2-3 тис. метрів однієї тканини, що переважно є правилом для замовлення. А так один виробник зможе замовити 100, 200 або й 10 метрів потрібного йому матеріалу. Таким чином наше національне галузеве партнерство і виконує функцію того консолідатора, який допомагає реалізовувати проблеми, які виникають із сировиною. Звісно імпорт лише польських тканин не закриває всі питання з сировиною, оскільки спеціалізація поляків це переважно трикотаж та неопрен, а нам ще необхідні котонові тканини, полівіскоза, тканини для верхнього одягу тощо. Тож будемо продовжувати налагоджувати співпрацю і з іншими країнами. А загалом, наша мрія — шити з якісних тканин українського виробництва.

Рішуча. Справжня. Небайдужа.

17 грудня 2025 року в Києві SHE Congress об’єднає власниць бізнесу, керівниць, медійних і культурних діячок, волонтерок. Під слоганом «Рішуча. Справжня. Небайдужа» учасниці поговорять про вибір, який формує майбутнє, команди та суспільство. На сцені SHE Congress кожна історія рішучості є важливою — про кроки в бізнесі й кар’єрі, освіті й комунікаціях, спорті й здоров’ї, благодійності та волонтерстві. І навіть про ті рішення, на які ще не наважилися — адже це теж частина шляху.

Забронюйте Вашу участь за найкращими умовами!

Чи планують польські дизайнери одягу виходити на український ринок?

Так само, як вони не знають наших дизайнерів, ми не знайомі з їхніми. Тому зараз щодо дизайнерського напряму мова йде більше про культурний обмін ніж економічний. Але я думаю, що поки одяг від польських дизайнерів може бути дорогим для України, але це не означає, що його не можна буде продати.

Підготувала Катерина Савенко

Фото із архіву Голди Виноградської

-Читайте також: Пальто как инвестиция: Изучаем состав ткани