Kyifornia – ТОП-5 комунікаційних креативних агенцій України за рейтингом ВРК 2024 року. Народжена під київським небом з любов’ю до комунікацій та людей. Створює державні та соціальні кампанії full circle, перекладає зі складного на просте, додає людяності важливому. Від інсайту до стратегії, від слова до релізу, від героя до рекламного ролика, від постерів на Контрактовій до ефіру в національному телемарафоні.
Агенція має понад 80 нагород на міжнародних рекламних та креативних фестивалях. Реалізовує проєкти для UNICEF, UNHCR, UNFPA, USAID, CRDF Global, Офісу Президента України, Мінцифри, МЗС, МКІП, Мінагрополітики.
В інтервʼю Womo засновниця та СЕО агенції Юлія Курова розповіла з чого все почалося, який кейс був найбільшим викликом для команди, як боротися з вигоранням та хто вони – люди Kyifornia.
З чого все почалося? Як виникла ідея створити агенцію під час війни?
В перші місяці війни я, як і всі, відчувала розгубленість. Але вже в травні прийшло усвідомлення, що потрібно діяти. Треба було “закатувати рукави” й допомагати країні тим, чим я можу.
Я зрозуміла, що мій досвід і вміння у сфері соціальних комунікацій і креативу можуть бути корисними саме зараз. Коли людям потрібна важлива інформація, підтримка, єднання, допомога. І саме це покликані робити соціальні кампанії. Насправді це було досить логічним кроком – не сидіти, а почати робити те, що я вмію найкраще і що може допомогти країні, людям, і мені самій ментально.
Тому я прийняла рішення створити Киїфорнію в травні 2022 року – креативну комунікаційну агенцію, яка зможе стати тією силою, що підтримуватиме українців у ці важкі часи.
Ви реалізували багато проєктів для впливових організацій України та світу. Чи був кейс, в якому була найбільша кількість викликів і як ви це долали?
Так, загалом ми з командою реалізували понад 30 проєктів для міжнародних організацій та державних структур. Але був кейс, який мав найбільшу кількість челенджей за мою карʼєру. Нашою задачею було – прокомунікувати про застосунок з таємною кнопкою виклику поліції, замаскований під менструальний календар аби надати жінкам допомогу у випадку домашнього насильства. При цьому ми не могли розголошувати назву застосунку, мали уникати використання логотипу, не комунікувати про функціонал відкрито та не давати прямі посилання на скачування з AppStote та Google Play.
І найбільший челенж цього кейсу – ми мали розповісти про застосунок якомога більшій кількості жінок, так, щоб це не побачив жоден чоловік. Але ми придумали рішення, яке змогло задовольнити всім умовам рівняння. І ось як ми це зробили – відеокейс.
Комунікаційна агенція — це завжди про людей. Як ви знаходите своїх людей та хто вони люди Kyifornia? Як ви підтримуєте та розвиваєте творчий потенціал вашої команди?
Ох, я б вам дала окреме інтервʼю по цьому питанню. Я дуууже люблю питання HR, я завжди сама набираю людей в нашу команду і цей рік я будую систему в нашій агенції, яка націлена саме на безпеку, комфорт та розвиток команди. Спробую коротко про відбір:
Я вивчаю резюме, супровідний лист і портфоліо буквально дві хвилини, і мені одразу зрозуміло, ким є людина. Я бачу її кар’єрний шлях, амбіції, чи вона ‘high flyer’, що прагне грошей і слави, чи, можливо, це людина з низькою самооцінкою, яка ще не знайшла себе. Працюючи вже 13 років у наймі, я майже завжди можу визначити, чи має людина талант і наскільки вона потужна професійно і особисто.
Моє головне правило – це завжди давати тестове завдання. Тільки після його оцінки я обираю фіналістів, адже слова, резюме і супровідний лист насправді не мають великої ваги. Єдине, що по-справжньому демонструє здібності людини – це її дії. Портфоліо важливе, але воно теж не завжди показує повну картину, бо на нього могли впливати інші люди. А от тестове завдання – це момент істини.
Якщо за результатами тестового завдання ми з командою бачимо, що людина мислить як ми, що у нас спільне бачення, я проводжу знайомство-співбесіду. Це той момент, коли я вже звіряюся з цінностями кандидата і відчуваю, чи збігається наш вайб.
Наш відбір досить серйозний – через мій фільтр. Саме тому ми маємо здорову корпоративну культуру, адже вся команда синхронізована навколо наших спільних цінностей.
Нещодавно ми провели анонімне HR-дослідження, і команда одноголосно назвала нашими головними корпоративними цінностями відповідальність, щирість і талановитість. Я дуже пишаюся цим і завжди з нетерпінням чекаю нашого креативного зуму щоп’ятниці, де ми ділимося кейсами, думками й новинами. Я обожнюю цю нашу пʼятничну киїфорнійську тусовочку.
Баланс роботи-дозвілля. Як проходить ваш день та чи встигаєте поєднувати насичений робочий графік з особистими справами? Чи відчуваєте іноді вигорання та як цьому протистояти?
Для мене робота завжди була і є пріоритетом, тому періодично баланс між роботою і життям трішки порушується. Але тільки трішки і тільки періодично. Бо я намагаюся дотримуватися певної рутини, щоб цей баланс зберігати. Зазвичай мій день починається зі спорту – біг, бокс чи йога, а з 10-ї години починаються зуми, що переходять в поточні робочі справи. Наприкінці дня я намагаюся знайти час для себе, щоб відновитися. Дуже пишаюся тим, що вдається підтримувати активний та цікавий відпочинок на вихідних, адже як ми всі знаємо, перемикання є найкращим відпочинком. Коли вихідні насичені, це відчувається, ніби це ще одні 50% тижня, і баланс відновлюється.
Що стосується команди, я особливо пишаюся тим, що в нашій корпоративній культурі повага до особистого часу є пріоритетом. Ми працюємо з 10 до 19, 5 днів на тиждень, і 2 дні відпочиваємо. Це наше правило – ми не пишемо в робочі чати після роботи та у вікенд, і я завжди з гордістю це говорю під час онбордінгу нових співробітників. У нас немає як такої проблеми вигорання, бо якщо хтось почувається виснаженим, ми надаємо дей-офи, або люди самі усвідомлено підходять до свого ментального й фізичного стану і самі беруть вихідний чи відпустку. Відпочинок завжди допомагає відновитися, і в такі моменти команда завжди підстраховує одне одного.
“Киїфорнійці є амбасадорами Work-Life Balance. Кожен з нас має свої захоплення, які допомагають відновлювати енергію та жити повноцінним життям наскільки це зараз можливо.
Наприклад, Валя обожнює подорожувати по грецьких островах, а нещодавно підкорила Олімп, піднявшись на саму його вершину в Греції. Слава — справжній кавовий гурман. Хочете порозумітися з ним? Просто запитайте про його улюблений бренд обсмажувальника. Він може годинами розповідати про культуру кави, а головне – можете дізнатись про київські кав’ярні, які Слава заапрувив.
Маша любить технофестивалі, на яких ми з нею періодично перетинаємося. А Оля вже пʼять років є щасливою “мамою” коня Каспера і кожні вихідні ми лайкаємо її луки з верхової їзди. Ну, ви зрозуміли — на наших п’ятничних креативних киїфорнійських зумах завжди є про що поговорити, ми всі намагаємося жити цікавим, активним життям. Це робить роботу для нас природним продовженням особистих захоплень, джерелом натхнення і формою мистецтва”.
Надайте, будь ласка, поради людям, що мають “синдром самозванця” чи сумніваються у своїх силах.
Я вважаю, що подолати синдром самозванця можна через дії. Коли ти починаєш робити те, що добре знаєш і вмієш, ти накопичуєш досвід і поступово стаєш експертом. Оглядаючись на свої досягнення, ти бачиш, що зробив, і починаєш усвідомлювати: “О, так я молодець”. Сумніви відпадають самі по собі. Так я працюю над цим і сама, і допомагаю команді.
Наприклад, наша артдиректорка нещодавно сумнівалася у своїх здібностях після підвищення на цю позицію. Ми вирішили, що курс для артдиректорів не стільки навчить її новому, скільки допоможе побороти цей синдром. Так і сталося, адже коли вона побачила, що вже знає всі ці процеси, вона така: “Так я все це знаю” – і вся тривожність розвіялась.
Тож, дійте. Страх – це про бездіяльність, а дії – долають і страх, і сумніви. І головне – не забудьте озирнутися і сказати собі: “Я молодець».
Вже сьогодні, 26 вересня, Юлія Курова буде спікеркою на форумі She Congress та розкаже як перекладати зі складного на просте та додавати людяності важливому.