Повномасштабна війна в Україні вплинула на всі сфери життя, зокрема й освітню: зруйновані заклади освіти, стрес дітей, їхніх батьків, опікунів та вчителів, неможливість навчатись у безпечних та комфортних умовах через постійні повітряні тривоги та періодичні відключення світла — усе це стало реальністю після 24 лютого 2022 року та увійшло до нашого життя.
Для надання доступу до освіти в умовах війни Міністерство освіти і науки України разом із міжнародними партнерами розбудовують мережу Цифрових освітніх центрів (DLC).
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Асоціація інноваційної та цифрової освіти вже відкрили 16 Цифрових освітніх центрів (DLC) у Херсонській, Миколаївській та Одеській областях.
Головне завдання центрів — забезпечення навчання 16 000 школярів, які не мають повноцінного доступу до офлайн-навчання у прифронтових та деокупованих громадах.
https://youtu.be/F-Hun3nP6ho
У Цифрових освітніх центрах учні зможуть безплатно:
- за допомогою штучного інтелекту визначити, які предмети та теми зі шкільної програми їм потрібно надолужити;
- навчатись за допомогою інтерактивних кейсових уроків;
- проходити практичні та лабораторні роботи, використовуючи технології віртуальної (VR) та доповненої (AR) реальності;
- отримувати індивідуальні консультації (надолужувати освітні втрати) через спеціальний застосунок (так звана Убер-Школа);
- набувати навички, що мають найбільший попит у XXI столітті, завдяки «Урокам для успішного життя»;
- розважатись з користю зі спеціальною освітньою програмою «Minecraft»;
- визначити свій рівень володіння та опанувати українську та англійську мови;
- отримати психоемоційну підтримку;
- сформувати Паспорт Здібностей до 1 000+ сучасних професій за допомогою сертифікованого профорієнтаційного адаптивного тестування, визначити професію своєї мрії та побудувати індивідуальну траєкторію подальшого навчання та кар’єри.
«Мета Цифрових освітніх центрів — забезпечення безперервного навчання дітей та підлітків, надолуження освітніх втрат, надання можливості брати участь у заходах неформальної освіти, психоемоційна підтримка дітей і підлітків, їхніх батьків та вчителів, надання можливостей для соціалізації та взаємодії, а також підвищення професійних компетентностей учителів. Пріоритет надано деокупованим територіям та громадам, які наближені до бойових дій», — сказав заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків.
«У кожній громаді, де працює DLC, впродовж року навчатимуться учні 1-11 класів – першочергово ті, хто має обмежений доступ до освіти та потребує додаткової підтримки у навчанні та психоемоційної підтримки, наприклад, діти з інвалідністю або внутрішньо переміщені діти. Загалом планується охопити 16 000 школярів», — повідомив Анатолій Ігнатович, координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ.
Координатором Цифрових освітніх центрів у цих трьох областях є Асоціація інноваційної та цифрової освіти, яка за підтримки Міністерства освіти і науки України з початку війни успішно розвиває мережу Українських освітніх хабів як в Україні, так і в країнах ЄС та Великій Британії.
«Наша команда прагне не просто відкрити Цифрові Освітні Центри, а зробити з них справжні освітні хаби для дітей, підлітків та їхніх батьків у громадах, які найбільше потерпають від війни, де б їм було цікаво та корисно, а мешканці громад захотіли б приходити знову і знову», — розповідає виконавча директорка Асоціації інноваційної та цифрової освіти Марія Богуслав.
Вищезазначені активності відбуваються у межах проєкту “Створення цифрових освітніх центрів (DLC) та надання послуг з психосоціальної підтримки для дітей та молоді», який реалізує Асоціація інноваційної та цифрової освіти спільно з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) за фінансової підтримки Бюро гуманітарної допомоги USAID (BHA) та Глобального партнерства заради освіти (GPE).