Як підтримати жінок, що стали на захист України: досвід провідних українських компаній

У лавах ЗСУ служать понад 60 тисяч захисниць, майже 8 тисяч просто зараз перебувають на передовій. Забезпечення їх формою потрібних розмірів та крою, ліками, зокрема “жіночими”, засобами гігієни та іншими речами найпершої потреби лягло переважно на плечі волонтерів, громадських організацій та соціально відповідального бізнесу.

Однією з ініціатив, які опікуються жінками на фронті, є соціальний диджитал-проєкт “Землячки.Ukrainian Front”. Левова частка внесків, завдяки яким проєкт працює, від небайдужого бізнесу.

Першочергова потреба, звісно, у формі та амуніції: до цього напряму долучилися такі компанії, як ювелірний бізнес Guzema Fine Jewelry, фонд Тіни Кароль, продуктова компанія BetterMe. Наприклад, Guzema Fine Jewelry влаштувала благодійний розіграш та залучила понад 300 000 грн на пошиття зимової форми для жінок-військових, а BetterMe запустила дві благодійні лінійки спортивного одягу “Сила в тобі” та “Свобода в тобі”, 100% прибутку від продажу яких спрямовані на допомогу.

Один із ключових запитів — ліки та засоби “жіночої” гігієни. “Ми хочемо, щоб внесок жінок-військових не залишався поза увагою українців. А проблеми, з якими щоденно зіштовхуються жінки на фронті, стали поштовхом для підвищення рівня обізнаності та  культури щодо жінок-військових. Те, що для нас, цивільних, просте та доступне, наприклад, ліки проти деяких “жіночих” захворювань, на лінії фронту вже може стати складнощами”, — підкреслює співзасновниця громадської організації Ксенія Драганюк.

До забезпечення героїнь аптечками з найнеобхіднішим долучилися вітчизняні фармацевтичні виробники, зокрема “Дарниця”. Нещодавно компанія передала “Землячкам” майже 6 тисяч упаковок ліків на суму понад 280 тисяч гривень, щоб підтримати посестер, які щодня стикаються з високим рівнем фізичного та емоційного навантаження, захворюваннями та травмами.

“Дарниця” вже не перший місяць співпрацює із “Землячками”, адже цей проєкт — про наших матусь, дружин, сестер, доньок, подруг, які стоять на сторожі країни. Їхні життя і здоров’я — найвищі цінності, про які слід постійно дбати”, — зазначив  директор з корпоративних комунікацій компанії Василь Губарець.

Не оминають підприємства і суто “військову” допомогу: бізнес передає військовим дрони, машини, тепловізори, планшети, рації та багато іншого.

Логістику всього цього на себе взяла “Нова пошта”, яка покриває витрати на доставку і дозволила “Захисницям” заощадити на 18 000 посилках понад 800 000 грн.

Так, спільними зусиллями, по інформації на кінець квітня, яку надала Ксенія Драганюк, захисниць забезпечили на суму понад 60 млн грн.

84% українців та українок вважають внесок жінок-військових важливим для України. Це підтвердило дослідження думки цивільних про стан жінок у Силах оборони України, яке провела “Дарниця” спільно з Gradus Research*.

Щоб підтримати цей внесок і наших героїнь, долучайтеся до перевірених зборів на потреби захисниць або закривайте потреби власноруч – на сайтах громадських організацій є списки потрібних речей. Зокрема “Захисниці” потребують засобів жіночої гігієни, медикаментів, спортивної білизни, літньої форми та взуття й амуніції. Повний перелік — на їхньому сайті.

Наразі ГО “Землячки” та “Киця Захисниця” збирають 43 мільйони гривень на літню військову форму для жінок. Один комплект складається з убаксу (бойової сорочки), штанів, футболки та флісової кофти, задонатити на нього можна за цим посиланням.

*Дослідження компанії Gradus Research на замовлення фармацевтичної компанії “Дарниця”, 1200 інтерв’ю, жінки та чоловіки віком 18-60 років, що проживають у містах з населенням 50К+, крім тимчасово окупованих територій та територій, на яких тривають бойові дії, 17-18 травня 2023 року.