SPOMYN: колекція дизайнерських сумок з переробленого пластику від бренда SPOGAD

04.09.2023

Перший в Україні та Європі бренд модних аксесуарів з локально-переробленого пластику SPOGAD випустив дебютну колекцію Spomyn. Вона складається з 7 сумок (permanent drop), виготовлених вручну за двома традиційними техніками: плетіннями нитками й плетіння з намистин. Команда працювала над колекцією з весни минулого року. Перш ніж стати доступними для широкого загалу, сумки були представлені на Milan Design Week у травні та на закритому передпоказі у Києві.

Кожна сумка — це сконцентрований до кольорової пластини спогад: від містичного зачудування карпатським лісом до яскравих барв Лемурійського озера. Так, сумка «Вільногірські піски» — це спогад оперативної директорки Лідії про білу пустелю в індустріальному місті, до якої вона дитиною їздила з тіткою, говорячи про перші важливі речі. А, скажімо, «Дніпровський світанок» — це перше, що бачила майстриня Таїсія після блекаутів і нічних обстрілів, вранці доплітаючи сумку. Ніжно-рожева смужка світанку нагадувала їй, що ніч минула, а життя продовжується. Сумка «Карпатський ліс» — це дитяче враження від Різдва у Карпатах співзасновниці та креативної директорки Ани, яке вона дбайливо перевезла з собою до Франції. 

Spomyn поєднав у собі інноваційні матеріали, принцип кругового дизайну, філософію повільної моди та спогади команди бренда. Кожна сумка — це окрема історія. Не просто утилітарна річ, а statement piece висловлювання, символ, пам’ять, втілена у фізичному об’єкті. 

Назва «Спомин« не випадкова це дзеркало, абсолютний синонім до «спогаду«, відображення бренда. Вона символізує прямий зв’язок між SPOGAD та сумками, постійною лінійкою бренда, його основою. 

«У січні цього року ми вже випустили лімітовану лінійку прикрас Zdyvo, — говорить Ана, співзасновниця і креативна директорка Spogad. — Це був пролог нашого роману у новелах, тепер я можу показати його перші розділи. Вони фіксують два важливі моменти. Перший — за кожною річчю та ідеєю стоять реальні люди. Часом не ідеальні, але щирі і сповнені життя. Тому на фотографіях ви не побачите професійних моделей — тільки живих жінок, які тремтять перед камерою, сміються з власної недосконалості і потребують 15 хвилин терапевтичної розмови до того, як стати у кадр. І друге — важливо чути власний голос і давати йому простір. Не так важить, який медіум ви для цього обираєте — слово, намистину, нитку, ідею чи цілий бренд — як те, наскільки щиро ваш голос звучить. Цим кампейном я хотіла сказати: «Привіт! Мене звати Анастасія, я креативна директорка і співзасновниця «Спогаду», і мій голос звучить так».

Кожний дизайнерський об’єкт у колекції унікальний, оскільки нитки та намистини виготовляють вручну і ніколи не повторюються — ані за співвідношенням кольорів, ані за формою. Тому колір і форма сумки можуть відрізнятися від зазначеного на фотографіях. Так відрізняються наші почуття щодо пам’ятних місць і важливих дат. Так неідеальність перетворюється на унікальність. 

До трьох днів ручної праці потрібно на створення однієї бусини (куди входить сортування та подрібнення пластику, змішування до потрібного кольору-спогаду, переплавка та витримка під пресом пластини, вирізка з неї намистини та її ручне шліфування). До прикладу, у сумці «Вільногірські піски» таких намистин 770

Прибуток від постійної колекції, а також від лімітованої лінійки прикрас Zdyvo бренд інвестує у розвиток станції з сортування відходів і лабораторії з перероблення пластику у Дніпрі, забезпечивши у майбутньому регіон інноваційною інституцією для післявоєнної відбудови міст. 

Детально з колекціями можна ознайомитися на сайті, а читати нові розділи роману про пам’ять — на сторінці бренда в Інстаграм