Сто років по тому: що нам залишили у спадок свінгуючі двадцяті

Якою буде мода нових двадцятих? І чи будуть відголоски тих roaring twenties у наших буремних двадцятих?

30.12.2019

Марта Госовська, перекладачка, протоколістка, закохана в моду і все англійське

Мене звати Марта. І понад сім тисяч годин свого життя я присвятила вивченню історії моди. Щоразу, як мене запитують, яка епоха моя улюблена, то це як телепорт у дитинство: коли питали, що я люблю більше – морозиво чи шоколад? Ну як, як можна обрати, та це мука! Однак, якщо таки доведеться обирати – під карою не бачити більше ані морозива, ані шоколаду – то я, зажмурившись, скажу: Двадцяті!

І не злукавлю, бо нема більш кіношної епохи, а з нею і моди, аніж двадцяті: естетика ар-деко, бліді обличчя і виразні очі акторок німого кіно, низки перлового намиста і сукні з торочками, чоловічі костюми-трійки на тендітних фігурках емансипе і спортивне вбрання для гри в крокет, ех, Дейзі, Дейзі, фатальна жінко з бездоганним смаком! І все це у ритмі джазу! Ну чи ж не рай для естетки?

Щоправда, це все про ті двадцяті, що були сторіччя тому, а як щодо тих, що от-от прийдуть із дванадцятим ударом курантів? Якою буде мода нових двадцятих? І чи будуть відголоски тих roaring twenties у наших буремних двадцятих?

«Ні» корсету! «Так» бодіпозитиву!

Двадцяті – то був перший крок до бодіпозитиву. Так, так, я трохи пересмикую, але загалом – все так: жінки відмовилися від жорстких корсетних конструкцій, які мали видозмінити (щоб не сказати спотворити) їхні фігури і надати привабливих форм пісочного годинника. Нове привабливе – це природний, нічим не обмежений силует здорового жіночого стану, на який одягли…

Сукні-флаперс

 

Чуєш двадцяті – бачиш сукню-флаперс. Її ні з чим не сплутаєш, це справжня ікона епохи! Що це? Все просто: майже прямокутний силует із заниженою лінією талії, яка позначена елементом декору, паском або просто відрізною спідницею, яка тріпоче на вітрі, під час танцю чи швидкої ходи, делікатно підкреслюючи красу жіночих ніг. Звідти ж і спідниці-пліссе, які ми носимо вже другий сезон поспіль, – все, щоб підкреслити красу руху. До речі, flappers – це ще і символічна назва «нових» жінок, які відкривають для себе світ поза межами «трьох К: Kinder, Küche, Kirche». Новий вільний силует – нове вільне життя. Все, як у нас з вами: затишні сукні-мішки, які не сковують рухи, та не менш улюблені улюблені вільні силуети relâché, які можна нашаровувати.

Абстракція, колаж і графіка

Двадцяті – розквіт абстрактних напрямів образотворчого мистецтва і було б дивно, якби вони не знайшли свого відображення у моді. У шафах модниць з’явилося вбрання  немислимих яскравих кольорів (до побачення, колір блідої поганки), з етнічними мотивами, і, взагалі, незвичне і екзотичне – це новий чорний епохи двадцятих. Вертикальні кольорові смуги, колорблокінг тих часів, прикрашали сукні і візуально видовжували силует, робили образ динамічним і … схожим на справжній арт-об’єкт. Жан Пату, наприклад, перші купальники зробив у стилістиці кубізму! Мондріанові модулі, кольорові силуети Малевича, кислотні кольори Міро, складні композиції форм та фігур Кандинського, поп-арт, стріт-арт і навіть lady kidult (принти з анімаційними персонажами для тих, хто хоче потішити свою внутрішню дитину) – все це буде з нами в нових двадцятих!

Довгі, короткі, ще коротші

 

Штани ще не зовсім відвоювали своє місце в гардеробі модниці двадцятих, але вже натякнули, що затримаються надовго. Цікаво, що перші штани були не звичайні, довгі, чи, хоча б, по щиколотку. Жінки носили наші з вами улюблені кюлоти! Чому так? Все дуже просто: спершу штани були суто спортивним вбранням і в довгих незручно було грати ані в гольф, ані в крокет. Тож на світлинах ми частіш за все побачимо дівчат у вкорочених штанах, – спершу на гольфових полях, а згодом і на прогулянках по Ріджинт Стріт! Звісно, що кюлоти та шорти залишаться з нами, хвала емансипації!

Garconne, comment ca va?

 

Дуже навіть непогано, скажу я вам! Кому б не сподобалось носити смокінг на голе тіло? А шовкову жилетку, яка насправді просто жакет з відтятими рукавами? А тотал-вайт лук у тому ж таки костюмі трійці? Суцільна насолода! А почалося все, як завжди, зі слова: повість Віктора Маргеріта «La Garconne» вивела на сцену (і на подіум) нову персонажку – хлопчакувату жінку, яка сміливо носить чоловіче вбрання і, докурюючи цигарку, йде робити карколомну кар’єру! Як ми з вами, еге ж? Тільки можна й без цигарки.

Декаданс

 

 

А коли ми стомимося від метушні і руху-руху-руху, то можна згадати про акторок німого кіно: одягти шовковий піжамний костюм а-ля Жанна Ланван, поставити платівку Армстронга, Елінгтона чи Крозбі і переглянути чорно-біле кіно, де сяють в зеніті слави неперевершені Клара Боу чи Бессі Лав! Або ж можна передивитися усі сезони «Абатства Даунтон», депрекрасні леді демонструють нам еволюцію моди двадцятих!

Звучить, як план. Двадцяті заповідаються чудовими! І модними!