Українці почали частіше дивитися вітчизняне кіно, — дослідження

21.04.2023

В Україні зросла кількість українців, які регулярно дивляться вітчизняне кіно.

Про це свідчать результати опитування Gradus Research.

Зазначається, що в березні 2023 року, за споживанням контенту перегляд фільмів поступається місцем у рейтингу популярності лише новинам. Підсилений війною тренд на все українське не оминув і індустрію кіно: якщо до початку повномасштабного вторгнення регулярно дивилася українські фільми 29% опитаних українців, то зараз число поціновувачів вітчизняного кінематографа зросло до третини (33%).

Читайте також: Український фільм «Бачення метелика» за тиждень прокату зібрав значну суму

Таке зростання відбулося в тому числі через перетікання тих, хто дивився українські фільми іноді (до повномасштабного вторгнення таких було 59%, а зараз — 50%), у тих, хто дивиться їх регулярно. І лише 14% декларують, що не споживають такий контент.

Найбільш популярним варіантом для перегляду українського кіно є сервіси перегляду фільмів онлайн на кшталт Megogo, SweetTV, Netflix та ін. — онлайн-кінотеатрам надають перевагу близько двох третіх опитаних українців (61%). Ними переважно користується аудиторія 18-34 роки.

Читайте також: «Блекаут. Різдво»: в Україні зняли фільм про роботу енергетиків під час російських атак

Другим вибором для перегляду українських фільмів є телебачення — 56% респондентів дивляться вітчизняне кіно по ТБ. Цьому носію більшою мірою надають перевагу глядачі віком 55-60 років.

До офлайн-кінотеатрів ходять 14% опитаних. При цьому варто зазначити, що вони користуються особливою популярністю серед молоді — частка українців віком 18-24, що зазвичай дивиться українські фільми в кінотеатрах, майже втричі більша за вибірку загалом (41% vs 14%).

Читайте також: Зйомки фільму «Іржа», на яких вбили українку Галину Хатчінс, відновили: подробиці

Які саме фільми мають попит серед опитаних українців за останній рік, можна побачити на інфографіці:

Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Вибірка: 1240 респондентів у віці 18-60 років, які мешкають у населених пунктах розміром понад 50 000 жителів. Період проведення: 13-14 квітня 2023 року.