Вдалий NO SEASON: Ірина Данилевська про цьогорічний Ukrainian Fashion Week

Сорок одна fashion-подія у режимі цілковитої безпеки

Як відбувався новий сезон Ukrainian Fashion Week і чи змінилася українська мода після пандемії? Як влаштовували покази і, головне, про що говорила українська мода з подіумів восени 2020 року? Ірина Данилевська, співзасновниця Українського тижня моди, розповідає про це читачам WoMo.

Автор Мария Сартания, журналист WoMo

Про UFW і пандемію

Традиційно за місяць до початку Ukrainian Fashion Week я пишу про подію пост у Facebook. Так я завжди інтригую дизайнерами, проектами, форматами, партнерами.

Цього разу я написала «оду відповідальності». Мій пост-анонс до нового сезону UFW був таким: «Ми впевнені, що у дизайнерів, гостей, партнерів, медіа немає сумнівів щодо засобів безпеки, які підготувала команда UFW для успішного проведення сезону NO SEASON season. Масковий режим, перевірка температури на вході до «Мистецького арсеналу» і відповідна кількість дезінфекційних засобів на майданчику. Заповнення залу для показів — на 50%, розташування стільців для гостей таке, що біля кожного (!) місця є вільний простір. Якщо граєте в шахи, то зрозумієте розсадку. Спеціальне місце для обміну емоціями та інсайдерською інформацію — у дворі «Мистецького арсеналу» біля фонтану. Там ми розташуємо великий екран з прямими трансляціями подій. Ми робимо все, щоб сезон, яким би складним він не був для індустрії, відбувся».

Фото Сергій Хандусенко

Так ми і зробили. І сезон відбувся. Кумедно, але вперше за весь час я хвилювалася, аби гостей не було занадто багато!

Як відбувався новий сезон UFW?

Ми чітко розподіляли потоки і знали, скільки на кожному просторі людей: на backstage, у залі, де розташований головний подіум, на локаціях партнерів та на локаціях наших власних проектів у холі.

ARTEMKLIMCHUK workshop
Фото Владимир Босак

Та частина «Мистецького арсеналу», в якій відбувався Український тиждень моди, могла вмістити з дотриманням норм карантину 800 гостей одночасно. Цієї цифри ми і дотримувалися.

На показах у залі одночасно перебувало 250 гостей та волонтерів. У докарантинні часи ми проводили події що 30 хвилин, цього ж разу, розуміючи специфіку організації, ми зробили більш «розслаблений» розклад подій, щоб устигати розподіляти потоки гостей і дезінфікувати зал для показу.

Загалом за чотири дні UFW NO SEASON season — такою була концепція нового сезону — ми провели 41 подію!

ARUTIUNOVA NoSS 2020
Фото Владимир Босак

Про ставлення до цифровізації UFW

Оберіть самі формат демонстрації колекції, який вам до вподоби, актуальний для бренда і по кишені в умовах кризи» — із такою пропозицією звернулися організатори до дизайнерів нового сезону.

Ми закликали учасників, і це було не вперше, ширше використовувати сучасні технології. Запропонували презентувати колекції у найрізноманітніших форматах: і в традиційному, і у всіх можливих формах діджитального.

Чи обрала більшість дизайнерів діджитальний формат? Ні. Окрім бренда FINCH. На це є кілька причин.

Фінансова складова

Зробити високоякісний діджитальний інноваційний продукт/презентацію дуже складно і дорого. Instagram, безумовно, був би переконливим варіантом для брендів, які розмірковували про віртуальні покази цього сезону. Ми навіть підготували спеціальні умови інтеграції таких показів у програму цьогорічного UFW. Та чи визнають інфлюенсери та медіа такі покази достатньо переконливими і якісними для подальшої професійної роботи? Чи будуть якісними фото- і відеоматеріали? Чи витримають вони конкуренцію з фото- і відеозвітами з подіуму UFW? Такі питання ставили перед собою бренди.

ROUSSIN NoSS 2020
Фото Владимир Босак

Бажання живого шоу

Як у дизайнерів, так і гостей шоу було бажання побачити щось видовищне, чуттєве, заохочувальне. Дизайнери намагалися подолати споживацькій песимізм своїх реальних та онлайн-клієнтів: побороти їхню психологічну втому і відчуття нестабільності. А це потребувало дуже емоційного формату. Тому більшість зробили офлайн-шоу і перемогли!

Elena BURENINA NoSS 2020
Фото Владимир Босак

А діджитальні проекти найяскравіше представив оргкомітет UFW. Щоб бути справжнім лідером індустрії, потрібно ризикувати і брати на себе роль першопрохідця. Тож оргкомітет Ukrainian Fashion Week представив у сезоні NoSS три діджитальні проекти:

  • платформу Blockchain with Swapchain;
  • проект міжнародної колаборації креативних індустрій Ukraine is the Center of my Universe;
  • організував ще одну унікальну подію: прем’єру колаборації компанії «BMW Україна» з британським креативним та діджитал-директором Джоном Емоні. У своєму відео Джон Емоні приділив особливу увагу окремим елементам дизайну нової моделі електромобіля BMW Concept i4. Форми, лінії, текстури трансформувалися у сюрреалістичні, абстрактні скульптури, переходячи у простір діджитал-мистецтва. Додавання до процесу відеоалгоритмів штучного інтелекту ще більше розмило межі між мистецтвом та реальністю, створюючи мрійний стрім візуальних образів.

LALLIER NoSS 2020
Фото Владимир Босак

Про учасників нового сезону UFW

У сезоні-2020 не було нових для оргкомітету імен. Це зрозуміла позиція. Ми не могли ризикувати і надавати подіум незнайомим аудиторії брендам у ситуації вимушеного скорочення графіка подій. Для нас було важливо підтримати тих дизайнерів, які були і залишаються резидентами Ukrainian Fashion Week. Особливим, сповненим хвилювання та гордості, був останній день UFW — New Generation Day. Ми побачили сім подій, які об’єднали понад 20 молодих дизайнерів України, і пересвідчилися, що майбутнє української fashion-індустрії — яскраве і перспективне.

BE SUSTAINABLE! Space
Фото Андрей Соколов

Про найяскравішу подію тижня моди

Найяскравішою подією сезону для мене стала інсталяція простору проекту BE SUSTAINABLE! Розробити концепцію та створити яскравий інтерактивний простір ми запросили відому українську дизайнерку  Love Curly. Авторка створила незабутнє візуальне звернення до всіх, хто розуміє свою відповідальність перед майбутнім індустрії та планетою загалом.

Цей проект підтримала Програма малих грантів публічної дипломатії уряду США «Культура та програми для молоді – 2019-2020».  Партнер UFW – Biosphere Corporation – логічно інтегрував у простір найкращі матеріали з лінійки Biosphere #GoGreen, аби показати, що мода і промислове виробництво можуть бути однаково sustainable.

Фотo Ольга Якимович

Фотo Ольга Якимович

Про українську моду та зміни у fashion-індустрії

Українська мода, що вже давно інтегрувалася у світову fashion-індустрію, упевнено йде до свідомого виробництва, циркулярної структури бізнесу та уповільнення. Водночас українська мода стрімко стає більш упізнаваною у світі.

Найсуттєвіша зміна чекає на нас саме у міжнародному календарі модних заходів. Я думаю, що кількість міжнародних подій зменшиться, а графік роботи дизайнерів всього світу буде більш комфортним та неквапним.

Мы в Facebook