Вигорання на роботі стало для сучасного суспільства буденною проблемою. Численні дослідження показують, що жінки стикаються з вигоранням частіше, ніж чоловіки. Але чому так відбувається та які фактори цьому сприяють? Розповідає project-manager Наталія Антоненко.
Чому жінки частіше вигорають?
Жінки, як відомо, зазвичай мають дві роботи: одну класичну, а іншу – домашню. До того ж саме жінки частіше несуть на собі більшість емоційної праці. І це не може не впливати.
Подвійне навантаження
Більшість жінок несе на собі не лише робоче навантаження, але й значну частину домашніх обов’язків. Навіть у сучасному суспільстві, де рівність ніби-то є цінністю, жінки частіше відповідають за ведення господарства, виховання дітей та догляд за літніми батьками. Це створює додатковий стрес і збільшує ризик емоційного вигорання.
Емоційна праця
Жінки частіше беруть на себе емоційну працю. Вона здається невидимою, проте дуже важлива. Йдеться про підтримку колег, врегулювання конфліктів, створення комфортної атмосфери в команді. Це виснажує і не завжди визнається як реальна робота. До того ж емоційна праця присутня і в особистому житті. Особливо, якщо у жінки є дитина.
Перфекціонізм і високі очікування
Сучасний світ говорить жінці, що вона повинна мати гарний вигляд, мати сім’ю, бути успішною на роботі та не забувати про хобі. Ці стереотипи щодо “ідеальної жінки на всіх фронтах життя” змушують багатьох ставити перед собою нереальні задачі. Це, звичайно, призводить до перевантаження та невдоволення собою.

Відсутність часу на відпочинок і самопіклування
Жінки часто відкладають власні потреби на другий план, бо «треба допомогти іншим». І це досить часто стосується, як роботи, так і особистого життя. На роботі ти потрібна колегам, вдома – сім’ї. Це призводить до хронічної втоми та виснаження.
Що з цим робити?
Коли людина визнає проблему – це вже 50% успіху. Крім того, вам потрібно навчитись досить простим правилам, які убезпечать вас від вигорання ті спростять шлях до ваших цілей.
Розставляйте пріоритети
Вам необхідно навчитися говорити «ні» зайвим завданням і більше уваги приділяти власним потребам. Пам’ятайте, ви у себе – головна людина у житті. Не забувайте про це.
Переглядайте баланс між роботою та особистим життям
Встановлювати чіткі межі між робочим і особистим часом. Банально? Так. Проте мало хто реально дотримується графіка роботи та відпочинку. Пам’ятайте, якщо після роботи постійно перевіряти пошту чи розв’язувати робочі питання – вигорання неминуче.

Делегуйте обов’язки
Делегування – важлива частина гармонійного життя. І мова, як про професійну, так і особисту сферу. Почніть із дому та розподіліть обов’язки між всіма членами сім’ї. Не потрібно все тягнути на собі. Згодом ви перенесете це вміння на роботу.
Дбайте про фізичне та ментальне здоров’я
Здорове харчування, фізична активність, якісний сон – усе це допомагає зменшити рівень стресу. Також варто не забувати про підтримку психологічного здоров’я: медитації, терапія чи просте спілкування з людьми, які підтримують. Пам’ятайте, що ваше здоров’я – основа всього.
Кайфуйте від роботи
Робота займає більшу частину часу дорослої людини, тому вона має подобатись. Неможливо довго плисти в течії, яка просто не ваша. Ви будете виснажуватись та відчувати невдоволення. Якщо ваша робота не приносить радості, варто переглянути кар’єрні пріоритети або знайти новий спосіб реалізовувати себе.
Вигорання – це серйозна проблема, з якою не можна миритися, тому що вона призводить до серйозних проблем зі здоров’ям. Так, жінки частіше стикаються з цією проблемою, проте розуміння причин та вчасне реагування допоможуть зберегти енергію, мотивацію і задоволення від життя. Головне – не боятися ставити себе на перше місце.