Як виховати нобелівського лауреата: Нова освітня ініціатива «Освіторії»

Планами діляться Зоя Литвин та Анна Сидорук

Всі ми прагнемо кращого життя, розвитку технологій, нових досягнень. Й у цьому дуже покладаємось не лише не себе, а й на власних дітей. Отже, як створити для них середовище, яке б надихало їх робити відкриття, досліджувати, створювати? Рецепт знають голова ГС «Освіторія», засновниця Новопечерської школи Зоя Литвин та операційний директор ГС «Освіторія» Анна Сидорук.

Зоя Литвин, голова ГС «Освіторія», засновниця Новопечерської школи

Фізика — фундаментальна наука й найважливіша серед природничих. Недарма вчені нарекли її царицею серед наук. Замисліться на хвильку: така наука, як історія походить від соціології: вчені досліджують, як соціум реагує на певні події. Соціологія — похідна від психології, адже соціум — спільнота великої кількості індивідуумів, і кожен неповторний у психологічному аспекті. А психологія — похідна від біології. Вона пояснює, як гормони та інші чинники можуть впливати на наш ментальний стан, наскільки ми готові«творити революцію», закохуватися. Біологія походить від хімії, а хімія — від фізики. Тож саме вона — фундамент для решти наук.

Коли я подорожую з командою Unit City та дізнаюся про інноваційні й прогресивні стартапи — бачу, що без втручання фізики й там не обійшлося! І навіть якщо це креативний стартап, розуміння законів фізики може надати йому несподіваний прогресивний вектор. А моє знайомство з викладачем фізики та астрономії, почесним членом Лондонського інституту фізики Паулем Пшенічкою склало цей пазл разом. Один із засновників методу проєктно-орієнтованого навчання допоміг зрозуміти, у якому стані розвиток фізики в нашій країні, чого не вистачає. Тож якщо починати з азів — це освітні інвестиції в надзвичайно обдарованих у сфері фізики дітей.

Так і з’явилася ідея створити Volt Camp і зібрати майбутніх Ньютонів і Ейнштейнів разом. Адже часто найважливіших речей ми навчаємось не у вчителя, а в колег і однолітків-однодумців, які поруч. Наше завдання — занурити талановитих дітей у практичне наукове середовище, яке допоможе краще зрозуміти свій напрямок у фізиці та закохатися в цю науку безнадійно. І, звісно, прокачати свої практичні навички. Відштовхуючись від глибоких знань, учні отримають виняткові результати на практиці.

Анна Сидорук, операційний директор ГС «Освіторія»

Одним із напрямків ГО “Освіторія” є надання доступу до якісної освіти, і щоб розвинути нашу діяльність у цьому векторі, ми й вирішили створити науковий проєкт Volt Camp. А ідея виникла, коли ми ознайомилися зі звітом, оприлюдненим на Всесвітньому економічному форумі, у якому йшлося про те, що вже за 20 років 65% нинішніх учнів працюватиме в тих професіях, яких зараз ще не існує. Більше того, свої майбутні робочі місця доведеться створювати самостійно.Ми дуже покладаємось на юних науковців, тому хочемо дати їм можливість вже зараз реалізовувати свої проєкти. І відбуватиметься це в рамках нашого проєкту Volt Camp.

Ми відібрали 32 юних геніїв зі всієї країни, які спеціалізуються на фізиці та астрономії. Вони — переможці всеукраїнських та міжнародних олімпіад. Особливу увагу ми звертали на авторів проєктів, покликаних покращити якість життя (наприклад, один із учасників працює над ідеєю очищення океанів).

Разом із дітьми ми вирушаємо в Карпати (комплекс “Коруна”), де й буде розташовуватись науковий літній табір. Там діти отримуватимуть потужну академічну складову, а також розвиватимуть навички ХХІ століття — самопрезентації, вмінню працювати в команді, комунікувати, тощо. А допомагатимуть їм у цьому експерти: Пауль Пшенічка, найкращий вчитель фізики в Україні, переможець премії Global Teacher Prize Ukraine, почесний член Лондонського інституту фізики; Ростислав Данило, випускник Київського Національного Університету, випускник французького École Polytechnique, дослідник плазми; Олександр Толесніков, чемпіон світу з інтелектуальних ігор; Олег Орлянський, кандидат фізико-математичних наук, доцент ДНУ ім. Олеся Гончара, лектор із фізики та астрофізики; Ігор Чернецький, завідувач відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру МАН, ведучий практичних робіт з фізики та астрономії. А разом із Юлією Безвершенко, кандидаткою фізико-математичних наук, молодшою науковою співробітницею Інституту теоретичної фізики ім. М.М. Боголюбова НАН України, розвиватимуть культуру відкритого діалогу на семінарах з читання і обговорення інтелектуальних творів від Aspen Institute.

Отже діти будуть не лише поглиблювати свої знання, а й вчитимуться комунікувати, презентувати себе та власні проєкти. Адже сьогодні вкрай важливим є уміння доносити інформацію і робити це правильно, бо від цього залежить ледь не 50% успіху будь-якого наукового проєкту. Ще ми будемо розвивати ерудицію та емоційний інтелект дітей. Також на учасників чекають і розваги — походи в гори, посиденьки навколо ватри, різні майстер-класи.

А завершимо ми наш Volt Camp урочистим парадом проєктів і конференцією майбутніх нобелівських лауреатів, під час якої юні вчені презентуватимуть свої проєкти, які у подальшому зможуть взяти участь у міжнародних конкурсах та олімпіадах і гідно представити там нашу країну.

Читайте також: Київ увійшов до рейтингу найкращих міст для студентів

Мы в Facebook