Замки, скіфське золото та ракета «Зеніт»: що об’єднує ці речі та до чого тут закордонний паспорт?

22.12.2023

Всеукраїнська громадська організація Спілка археологів України у співпраці з комунікаційною агенцією linza agency запускають проєкт «Об’єднані історією: культурна спадщина України на сторінках закордонного паспорта», що популяризуватиме предмети та об’єкти культурної спадщини, зображені на сторінках закордонного паспорта громадянина України. 

У рамках кампанії буде створено серію колажних відеороликів, які проведуть глядача сторінками української історії, зображеними в паспорті. Кожен ролик буде розповідати про окремий об’єкт культурної спадщини: від трипільської кераміки та Золотих воріт до ракетоносія «Зеніт». Це вкотре нагадає українцям, наскільки важливо сьогодні усвідомити свою ідентичність та вкотре продемонструє, що історичне минуле та сучасність нерозривно пов’язані. 

«Проєкт є ініціативою ВГО “Спілка археологів України”. Для нашої організації питання популяризації та адвокації спадщини є одним із пріоритетних завдань. І хоча більшість представників нашої спільноти є науковцями, ми намагаємося шукати доступні, зрозумілі та атрактивні форми комунікації цих тем суспільству. Ми впевнені, що культурна спадщина є не лише однією зі складових громадянської ідентичності, але також недооціненим ресурсом для сталого розвитку громад. І, звісно,  одним з інструментів культурної дипломатії. Щиро сподіваємося, що наші двомовні ролики невдовзі можна буде побачити не лише у потягах Інтерсіті, а й у залах очікування українських аеропортів», — розповідає Вікторія Колеснікова, кандидат історичних наук, зав. Наукової бібліотеки Інституту археології НАН України, секретар правління «ВГО Спілка археологів України» та ідейна натхненниця проєкту.

«Ця кампанія — це наше з партнерами невеличке нагадування, про те, наскільки наша історія поруч, де б ми не були, куди б не подорожували чи не були змушені переїхати. Буквально — вона на сторінках нашого закордонного паспорта, глибше — вона у нас самих, у нашій ідентичності. У цьому проєкті простими, виразними роликами-експлейнерами ми спробуємо надихнути українців поринути у власну історію, відчути гордість та поділитися відкриттями про ці фрагменти своєї ідентичності з друзями та знайомими», — ділиться Ірина Шостак, СЕО та маркетинговий лід linza agency.

У рамках кампанії «Паспорт твоєї ідентичності» буде створено 32 анімаційні відеоролики, постер, який можна буде побачити протягом січня у поїздах Інтерсіті+ та на сітілайтах в Одесі, Чернігові, Сумах і метролайтах Києва та Харкова, а також інформаційний буклет. Вже невдовзі ми презентуємо окремий сайт про проєкт. 

Ініціатива дозволить розкрити українську історію та історичні об’єкти, зображені в паспорті, з різних боків, щоб кожен знайшов щось цікаве для себе.

Проєкт реалізується за підтримки урядів Великої Британії, Канади, Сполучених Штатів Америки, Фінляндії, Швеції та Швейцарії.