
Сучасна українська жінка — супергероїня. На її долю припало так багато випробувань, що про неї неможливо говорити без приставки “супер”. Жінка, якій зараз приблизно 40 років, народилася у радянському союзі, внаслідок чого отримала певний ментальний “багаж”, якого позбавлялася багато років. Вона пережила чорнобильську катастрофу і, можливо, переїзд, пережила суворі бідні 90-ті. Згодом — здобуття країною незалежності, кілька революцій, фінансових криз, початок війни у 2014-му.
Пізніше сталась пандемія, а за два роки — повномасштабна війна, що триває досі. Подивившись на європейську жінку, ми розуміємо: навіть якщо два пункти з цього списку відбулись у її житті — це вже величезні перешкоди, які вирішили її життя.
Сучасна українська жінка несе на своїх плечах багаж з великих викликів та відповідальностей — діти, волонтерство, бізнес, служба в армії та ще багато всього. І це все впливає на те, як трансформується образ жінки і у телевізійному контенті зокрема.
СТБ як головний тримач жіночої уваги у цій країні був поруч зі своєю глядачкою майже 30 років. Ми слухаємо її, аналізуємо і розуміємо найкраще. А її трансформації впливають на те, як трансформується й образ жінки на телеекрані.
Від жінки-попелюшки до жінки-слідчої, головної лікарки, тренерки футбольної команди
Згадаємо, якою була жінка у серіалах ще 15 років тому. У телевізійників навіть був термін про це — ТЖД, тяжка жіноча доля. У центрі сюжету була дівчина, яку дуже шкода, якій нічого не вдається в житті. І обовʼязково зʼявлявся принц, який вирішував її проблеми, а згодом наступав хепіенд. За ці 15 років трансформувалася як українська жінка, так і її запит на контент. І ми як виробники цього контенту не могли це не врахувати.
Що ж ми бачимо зараз? У наших серіалах жінка: пані полковник, керівниця оперативно-кримінального департаменту (“К.О.Д”); успішна кардіологиня (“Лікарка Ковальчук”); матір, що їде на небезпечні окуповані території, аби врятувати сина (“Мама”); психологиня, що у розпал власної драми присвячує себе рятуванню інших від війни (“Перевізниця”); рятувальниця ДСНС (“Кохання та полумʼя”); футбольна тренерка — про неї ми зараз з партнерами розробляємо серіал.
Тож “хороша дівчинка” зі складною долею, що чекає на принца, у минулому. Зараз на арені — сильна слабка жінка, яка сама обирає, якою їй бути.
Кожна мама в Україні — за замовчуванням супермама
Якщо говорити про реаліті, то одним із таких найбільш визначальних нових проєктів на українському телебаченні однозначно став наш проєкт “Супермама”. Це французький формат, який існує вже багато років. Він був адаптований у багатьох країнах, але в жодній не став подією, не зібрав високих показників. Лише українська адаптація вивела цей проєкт на світовий рівень. Сталось це через те, що саме в Україні роль жінки має визначальне значення. Вона рухає родину, суспільство, бізнес. Як сказала одна з наших креативних продюсерок, яка брала участь у розробленні адаптації: “Українська жінка відчуває на собі такий тиск, що повинна працювати так, наче у неї немає родини, виховувати дітей так, наче у неї немає роботи, і виглядати так, наче у неї немає ні роботи, ні дітей”.
З одного боку, це проєкт про материнство, з іншого — про те, як українські жінки справляються зі своїм життям, які рецепти знаходить кожна, перебуваючи між молотом та ковадлом. Ми дуже пишаємось, що маємо змогу показати таку галерею жіночих образів у проєкті “Супермама”.
Руйнуємо стереотипи з “Холостяком” та “Холостячкою”
Коли ми вирішили запустити проєкт “Холостячка”, то розуміли, на який ризик йдемо. Це світова франшиза, яка показала доволі слабкі цифри у світі. Бо стереотипне уявлення нам диктувало, що обирає зазвичай чоловік. Саме тому наші світові колеги показували “Холостячку” влітку, у низький сезон, коли телебачення мало хто дивиться. Але ми хотіли, аби проєкт з жінкою у головній ролі побачила вся країна, тому премʼєра відбулась у розпал осіннього телесезону. І пройшла дуже успішно — двічі. Я дуже сподіваюсь, що ми повернемось до виробництва “Холостячки”, коли це буде доречно. Адже зараз найкращі чоловіки боронять нашу країну від ворога або ж утримують економіку.
Щодо “Холостяка”, то головним героєм цього сезону став Олександр Терен, ветеран російсько-української війни. І оголосили ми про це ще до старту кастингу, аби кожна учасниця знала, до кого вона йде на проєкт. Що для нас важливо, Олександр у кожному епізоді, коли оголошує рішення, питає, чи готова дівчина прийняти цю троянду. Бо не тільки він обирає жінку. Це і вона має хотіти обрати його.
Роль жінки у часи повномасштабної війни
Україна запровадила стандарт звернення до наших військових як “захисники та захисниці”, оскільки у війську натепер воюють майже 70 тисяч жінок. Вони стоять пліч-о-пліч, обороняючи нашу країну, тому говорити лише “захисники” несправедливо. Внесок жінок у цю війну колосальний, тому вони заслуговують відповідного визнання і ставлення. І це має відображатися у контенті. Один із проєктів, де ми розповідаємо про жінок, які працюють на нашу перемогу — “Позивний Надія”, і не менш важливий проєкт про не менш важливу працю — материнство — “Мадонни. Життя триває”. Про дівчат, що народили під час війни.
Ми як телебачення намагаємось відобразити реалії нашого сьогодення та виробляємо контент про абсолютно різних жінок. А також працюємо над тим, аби ветерани і ветеранки були невід’ємною частиною будь-якого нашого проєкту — і реалітійного, і серіального.
P.S. Жінки — лідерки не тільки у кіно. Вони — топменеджерки великих компаній
За ці десятки років змінилася роль жінки у суспільстві, у контенті телеканалу СТБ, а також у команді цього телеканалу, що є недосяжним лідером теледивлення за жіночою аудиторією. Практично весь топменеджмент мовника — жінки. Директорка каналу (я), маркетинг-директорка Лідія Паньків, генеральна продюсерка виробництва програм Наталія Франчук, генеральна продюсерка серіального виробництва Катерина Шевелюк, програмна директорка Аліна Павленко. Ще 15 років тому на цих позиціях були виключно чоловіки. Ми руйнуємо стереотипи, що жінкам складніше між собою взаємодіяти, що жіноче партнерство неможливе. Як бачите, це зовсім не так. І доказ цього — те, що вже багато років глядачки (і глядачі теж!), без сумніву, обирають для перегляду проєкти СТБ.
Читайте також:
- Скандал з P. Diddy: фільми, які нагадують «білі вечірки»
- Що дивитись у жовтні? 8 найкращих серіалів місяця
- Що дивитись на Netflix у жовтні 2024 року: 60 найочікуваніших фільмів та серіалів
- Найочікуваніші фільми 2025 року: топ-30 прем’єр наступного року
- SHE Congress 2024: лайфхаки спікерок, як знайти джерело натхнення та внутрішньої сили
- Любовний гороскоп на жовтень 2024 року: яких знаків Зодіаку очікує кохання з першого погляду
- Гороскоп на жовтень 2024 року: що пророчать зірки усім знакам Зодіаку
- Шоколадний манікюр — тренд цієї осені
- 15 найкращих екранізацій Стівена Кінга
- Найочікуваніші прем’єри осені: топ-8 фільмів, які не можна пропустити
- Осіння класика: 5 фільмів, які хочеться переглядати восени
- Оливковий манікюр на осінь — модний дизайн на довгі та короткі нігті: фото
- Made in Ukraine: що носити восени 2024 року
- Манікюр на осінь 2024 року: модні ідеї на щодень
- 5 фільмів, які обов’язково потрібно подивитися восени
- Під шурхіт листя і запах гарбуза: добірка мультфільмів на Геловін
Долучайтесь до наших соцмереж, аби бути в курсі усіх важливих новин та подій: Facebook, Telegram, Instagram